Nieuw paard kopen, maar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soepkom

Re: Nieuw paard kopen, maar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:14

TS De bonte hoeve in Sprang Capelle hebben ze ook leuke tinkers!

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:12

Hoi,

Die kende ik nog niet, zet ik op mijn lijstje, bedankt!

Ik heb in het verleden op een tinker van een vriendin van mij gereden en dat beviel erg goed. Ook haflinger of fjord vind ik leuke rassen. Zijn vaak net iets cooler in de kop dan de gemiddelde kwpn'er

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:39

Zandro schreef:
Hoi,

Ik heb in het verleden op een tinker van een vriendin van mij gereden en dat beviel erg goed. Ook haflinger of fjord vind ik leuke rassen. Zijn vaak net iets cooler in de kop dan de gemiddelde kwpn'er

Nou..... vergis je niet in een haf en vooral niet in een tinker. De term "koudbloed" zegt niets over hoe heet ze wel niet kunnen worden :D :D :D Persoonlijk vind ik de gemiddelde KWPN-er gemakkelijker qua karakter hoor.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:45

Babootje schreef:
Zandro schreef:
Hoi,

Nou..... vergis je niet in een haf en vooral niet in een tinker. De term "koudbloed" zegt niets over hoe heet ze wel niet kunnen worden :D :D :D Persoonlijk vind ik de gemiddelde KWPN-er gemakkelijker qua karakter hoor.

Dat ben ik wel met je eens, maar Zandro heeft ook gelijk. Mijn ervaring is ook dat veel (let op: veel, lang niet alle) Tinkers wat meer no-nonsense zijn dan warmbloeden. Begrijp me niet verkeerd, er zijn hele makke warmbloeden en inderdaad hele stuiterende koudbloeden, maar de warmbloeden die ik tot nu toe reed hadden vaak net wat meer last van aanstelleritis dan de koudbloeden die ik heb gereden :D Overigens kan een Tinker inderdaad wel een moeilijker karakter hebben met die heerlijke eigenwijsheid die ze soms hebben <3

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 17:38

Hoi, hoi,

Dat ze eigenwijs kunnen zijn weet ik, en natuurlijk is niet ieder paard hetzelfde. Misschien dat "wat minder rillerig en sensitief" dan beter uitdrukt wat ik bedoel. Ik ben me ervan bewust dat dat natuurlijk niet voor iedere tinker ed geldt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:45

Ja dr zit echt een "kop" op (letterlijk en figuurlijk :D :D :D )

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 16:48

haha, inderdaad