Doe dat dus ook aub niet TS.
Ik ben het er wel mee eens dat je wat meer ontspannen mag gaan zitten maar niet dmv je rug bol te maken.
Laat die benen een keer gewoon "hangen".

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:de rug bolmaken zoals Slvna zegt, is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen als je rug je lief is.![]()
Doe dat dus ook aub niet TS.
Ik ben het er wel mee eens dat je wat meer ontspannen mag gaan zitten maar niet dmv je rug bol te maken.
Laat die benen een keer gewoon "hangen".Als jij zo gespannen zit zal hij ook gespannen gaan lopen.
Nefertarie schreef:Ik vind het laatste filmpje al een super beeld geven hoor!
Het is echt niet makkelijk om binnen zo'n korte tijd alles te veranderen aan je rijden.![]()
In stap zoekt ze al goed je hand op, ook met de lange teugels.
Wat me dan opvalt is dat je je hand 'strak' houd bij de boom van het zadel. Elke keer als het paard haar hoofd beweegt, door de beweging in stap, tikt ze met haar mond tegen jouw hand aan.
Ik zou hier meer leren mee bewegen, naar voren, met de beweging van het hoofd.
In draf beweeg je je handen goed naar voren, als zij contact zoekt.
Je doet het nu alleen wat TE groot, zodat je zo direct weer het contact, wat zij zoekt, verbreekt.
Maar je ideeën zijn goed, nu nog even afstemmen hoeveel nodig is.
Ik denk, net als een paar anderen hier, dat je met je been moet gaan LEREN rijden.
Zij moet er aan gaan wennen dan been NIET per definitie HARDER betekend.
Je zult ook moeten sturen e.d met je zit en been. Je hoeft natuurlijk, bij zo'n rennerig paard niet met je hakken/ sporen te drijven. Een kleine kuitaanspanning is dan vast al voldoende.
Als laatste denk ik dat je in draf iets achter de beweging komt met lichtrijden. Daardoor gaan je onderbenen elke pas wat naar voren en kom je iets te hard achter in het zadel te zitten. Een mini-stoelzit eigenlijk.
Veel dingen om aan te denken en om rekening mee te houden, dat is erg lastig!
Maar je bent op zoek naar hulp en staat open voor ideeën en tips, echt goed van je!
![]()
Af en toe een filmpje is erg leuk.
Zoals Jolien al zei, dit is een erg leuk en leerzaam topic, waar je ook foto's kan plaatsen voor tips en hulp!
[RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV
_Michelleee schreef:Dat gevoel met mijn been had ik idd enorm hard dat het te ver naar voor ging.. Wat kan ik daar aan doen?
Heb de indruk dat het door haar tempo komt, omdat ik dat anders niet zo hard heb.
Toch bedankt nog voor de tips