hoe rust krijgen bij een hypere pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Re: hoe rust krijgen bij een hypere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:31

Bah vervelend :(
Mijn paardje staat al 2 weken te klooien met een dik been. Vanavond mag het verband eraf.
Dan heeft ze 2 weken stil gestaan. Ik vrees ook voor het moment dat we weer ons eerste ritje gaan maken.
Wat dat betreft weet ik precies hoe je je voelt

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:22

langzaam lichtrijden, zelf rust uitstralen, jezelf zwaar maken, je pony op de volte zetten en steeds verkleinen

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 19:30

@Carmy, succes! en hopelijk loopt jouw paardje weer fijn nu!

@Jacky, Jouw tips pas ik nu al enige weken toe en op zijn tijd werken deze prima. helaas op haar drukke dagen heeft het totaal geen nut en zit ik praktisch als een stuiterbal er boven op en heb niets te vertellen.. :(

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:05

Vandaag weer een serieuze poging ondernomen. ben het weekend een paar x met haar naar buiten geweest voor de afwisseling en dat was draaamaaa. werd zelfs wat gevaarlijk.

vandaag er een wat dunner bit in gehangen, en daar liep ze toch eigenlijk wat fijner op. net wat beter te sturen en te controleren. uiteraard was ze nog steeds druk as always maar op het eind heb ik zowaar 10 minuten ontspannen (zowel zij als ik.. ) kunnen stappen. dus stapje vooruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:32

Elk klein stapje is er 1, ik ken het helaas.
Zou zo graag een keer lekker relax met een lang teugeltje een buitenrit willen maken maar zit er niet in helaas, zal jij ook wel hebben.

Welke oefeningen doe je nu vooral?

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:28

precies! dat zou heel erg fijn zijn, gewoon een dagje relaxed en ontspannen er op zitten.
helaas zit dat er nog niet echt in.

ik start met aan de hand naar de bak lopen/rondje lopen om in te stappen. dan stap ik op en laat haar stappen zolang het goed gaat, zodra ze neigt te gaan dribbelen zet ik haar gelijk actief aan het werk. paar rondjes links om in draf en dan rechts om. dan laat ik haar aanspringen in galop. daar uit uitspant zij het fijnst. dus even lekker laten galopperen terwijl ze netjes om laag komt en te controleren is.. wanneer we dan terug naar draf gaan zet ik haar pas echt aan het werk.
Voltes vergroten en verkleinen, pasje zijwaarts, veeeel figuren. vooral zelf veel ontspannen en lekker zingen of tegen romy banketstaaf.

In draf gaat ze meer ontspannen dan, dus hals verlengen proberen op zit langzamer te laten lopen en dan vooral veel belonen op stem en ontspanning in de hand.

sowieso ben ik veel bezig met ophouding-ontspannen en andersom proberen niet vast te houden hoe hard ze ook gaat.
mezelf proberen zwaar te maken, diep te ademen en ruuuuustig te blijven.

dan sluit ik af met stappen, of iig zolang dit goed gaat. anders loop ik aan de hand nog wat rondjes met haar. maar vandaag was dat niet nodig :D

nou dat is een beetje onze training haha.