dus dan gaat het uiteindelijk niet om wat er in het filmpje gebeurd (bijzaak) maar hoe je het zelf doet. Dus zeggen dat iets niet goed is, is prima, maar vertel dan hoe je het zelf doet? Dat is interessant
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wat ik soms op youtube zie vind ik echt niet leuk, gelijk de teugel strak en hem "netjes nageeflijk" laten lopen en dan zeuren dat ie niet rechtuit kan lopen, echt niet leuk

Cer schreef:De vraag van de TS is "hoe doe je het?"
dus dan gaat het uiteindelijk niet om wat er in het filmpje gebeurd (bijzaak) maar hoe je het zelf doet. Dus zeggen dat iets niet goed is, is prima, maar vertel dan hoe je het zelf doet? Dat is interessant

FairLady_ schreef:sommige paarden zijn zulke viezerikken dat op elke manier zullen gaan bokken.

.
. Haar beleer ik nu (inmiddels 3,5 jaar) volgens het stappenplan loswerken, grondwerk, dubbele lange lijnen en het werken aan de hand. Max. 2/3 x per week en daarnaast wandelen we veel. Ook aan de fiets pak ik haar al mee. Alles op een touwhalstertje aan een leadrope. Ook schriktraining etc. doet ze super en ze is nu bijv. volledig alleen te laden op de trailer. Ik pak zoveel mogelijk leerzame situaties mee. Ze is nog behoorlijk puppy-achtig en ik doe daarom lekker rustig aan, maar je kunt buiten het rijden op zoveel andere manieren lekker werken met je paard.