"Moet" iedere ruiter kunnen springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:55

Ik denk wel dat je wat ervaring moet hebben om over een boomstam te springen in het bos. Ik heb dat namelijk niet en ik probeer altijd een ander pad op te gaan. (ik moet echt eens een springlesje gaan volgen := )

Wat betreft het 5 dagen per week rijden, als de paarden er geen hinder van hebben (dus qua gezondheid etc) vooral doen maar dan zou ik wel voor afwisseling zorgen zodat het voor je dochters en de paarden leuk blijft. Want mij lijkt het persoonlijk een hele saaie planning. :Y)

mala26

Re: "Moet" iedere ruiter kunnen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:03

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ja ik ben (ook als instructrice zijnde) ervan overtuigd dat iedereen moet kunnen springen. En dan heb ik het niet over hindernissen van een meter en hoger (doe ik zelf ook niet) maar een een hindernisje van 50 tot 80 cm moet kunnen. Gaat mij er vooral om dat mensen ook daarin in balans en mee in de beweging zitten en voor de afwisseling (nog belangrijker eigenlijk) voor mens en dier. En zeker als je je ruiterbewijs wilt halen moet je een sprongetje kunnen maken.
Prima als je oudste dochter wilt dressuren maar ben het met je eens dat ze ook een sprongetje moet maken wie weet dat ze later opeens eventing wilt rijden :)
En hoe jonger je begint met springen (huppeltjes) hoe makkelijker het is, als je ouder wordt kan een hindernis heel wat zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:10

Wanneer je je nog niet helemaal lekker in balans voelt op je pony waarom moet je dan springen voor je zit?
Volgens mij gaat het er vooral om dat de kinderen plezier hebben en balans krijgen, maar dat kunnen ze ook zonder springen. Leuke spelletjes met je pony, stoelen dansen enz. Er is zoveel meer dan enkel dressuur en springen.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 19:40

........................................
Laatst bijgewerkt door 987ZYX op 05-07-22 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:07

tjee zie nu pas hoe oud het topic is ;-) Echt mosterd na de maaltijd ;-)

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:47

Ik denk wel dat het de basis moet kennen.
Dat verbetert ook de dressuurhouding.