Gevallen tijdens dressuurproef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Gevallen tijdens dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:54

Frustrerend dat er niks uitkomt!
Is het mss nog een idee om met je paard naar Vinkega te gaan? (heb mijn paard hierook heen gehad en sinds dien is hij zoooo opgeknapt!)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 22:50

@Romanoff: Nee, ik ga niet meer dokteren. Ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen lag op medisch gebied en moet gewoon accepteren dat het een (oplosbaar) karakter/gedragskwestie is. Heb besloten in overleg met mijn fysio het paard terug in training en lekker aan het werk te zetten. Mocht er toch iets mis zijn uiteindelijk, dan komt het echt wel naar boven. Ruiter is heel eerlijk en zal paard niet overvragen als het paard het echt niet aan kan en kan ook goed inschatten wanneer het gedrag of pijn is. Ze is goed geinformeerd over deze hele geschiedenis en gaat met volle overtuiging dat het goed komt dit avontuur aan.

Wat het stalgedrag betreft: Omdat ik las dat er goede resultaten zijn behaald met Sensipharm Feelings Control (Chineze kruiden om rust in het koppie te geven en een emotionele onbalans te helpen) ga ik dit nog uitproberen gezien haar onrust op stal en haar prikkelbaar gedrag onder het zadel. Ik wacht de reactie van de gedragsdeskundige nog af.
Als het niet lukt dan houdt het definitief op, dat houd ik in mijn achterhoofd. Maar ik ben eigenlijk heel positief over mijn besluit en heb er goede verwachtingen van. We zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Pollux op 24-11-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:57

oh balen zeg!!
voel je dit vaak wel aankomen of echt helemaal uit he tniets?

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:31

Heb net je hele topic doorgelezen. Ik wil graag even kwijt dat ik het zoooo goed vind dat je dit allemaal voor je paard doet :-), super! Je geeft haar echt een eerlijke kans. Heb zelf ook een merrie gehad die abnormale schrikreacties vertoonde (tot je er naast lag en dan was ze direct rustig), met dit paard ben ik naar Wim Vonck (www.horsefeelings.nl) geweest, wat me wel heel erg heeft geholpen om het paard weer te vertrouwen. Helaas kwam ze van de één op de andere dag de stal niet meer uit en moest ik haar laten inslapen wegens artrose in haar heup (komt vrijwel nooit voor bij KWPN'ers af en toe bij Friezen), had ook nooit een aanleiding gevonden dat er medisch wat met haar was, maar het kon niet anders dan dat ze de atrose al veel langer had. Ze was verder ook nooit lastig, ook niet op stal. Vandaar dat ik het ook zo goed van je vind dat je dit allemaal eerst hebt uitgesloten voordat je weer aan de slag gaat. Ik wens jullie echt alle goeds toe en ik hoop zo dat je paardje het bokken gaat 'afleren'.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 07:40

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:20

Hoe gaat het nu met jullie? :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:07

@Whizzard: met paard gaat goed, met mij gaat het goed, met ons samen gaat het niet goed. Paard staat terug in training en paard vreet niets meer uit. Stalgedrag is een stuk minder geworden. Met rijden krijgt ze geen kans bij deze ruiter, dus mijn paard is bij haar onder het zadel een braaf paard. Ik kom dus tot de conclusie dat het aan mij ligt en dat wij helaas toch geen match made in heaven zijn. Ik bleef er altijd in geloven, maar zie nu dat het paard toch beter af is zonder mij. We lijken misschien teveel op elkaar wat avenrechts werkt wat het gedrag misschien juist heeft versterkt. Ik begin er eigenlijk wel van overtuigd te raken dat een consequente en niet onzekere ruiter die stevig in het zadel zit, er een heel fijn paard aan zal hebben. Ik kan namelijk oprecht zeggen dat ik ook heeeeeel erg fijne periodes met mijn paard heb gehad. Maar, ik vermoed dat het gedrag zich bij mij nooit zal doorbreken omdat ik simpelweg niet stevig genoeg zit en daardoor toch iets te onzeker ben geworden. De kogel is dus door de kerk. Ik heb na heel goed en eerlijk nadenken besloten om op te geven en een goede baas voor haar te zoeken. Ben er erg verdrietig over, maar voel me niet schuldig. Ik weet dat ik er alles, maar dan ook alles aan heb gedaan om het te laten werken. Het is niet gelukt...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:11

Het feit dat je tot zo'n conclusie komt maakt je tot een goede paardeneigenaar.
Niemand is volmaakt maar je ziet zelden zoveel eigen inzicht.
Het het ontzettend jammer dat je het niet hebt kunnen oplossen voor jezelf, maar nu hebben jullie beide een nieuwe kans.
Heeft het geen zin om bij de trainer les te gaan nemen?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:18

@Sizzle: bedoel je op mijn paard of in de toekomst met een ander paard? Dat laatste is zeker mijn plan. Ik vind haar een zeer sympatieke amazone en ze geeft erg leuk les. Op mijn paard rijd ik niet meer. De amazone zal het paard voorrijden voor evt. gegadigden. Ik ga er nog maar 2 keer per week heen. Ik heb het erg moeilijk met het komende afscheid, dat ik nu alvast wat afstand moet nemen van mijn lieverdje.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:25

Ik vind het een dappere beslissing van je!
Je hebt ind er alles aan gedaan.
Wel fijn dat ez bij de trainster wel goed doet ohz.

Ik hoop dat je gauw een leuke baas voor der vind en dat jij binnenkort een nieuwe topper kan aanschaffen!

Succes!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:33

Ik heb het hele topic vanaf het eerste bericht helemaal doorgelezen.. en wauw! Wat heb jij veel over voor je paard, en zeker nu dat je inziet dat ze het bij een andere amazone het veel beter doet. Onwijs knap, echt waar.
Al zal het afscheid enorm zwaar zijn, je schreef zelf; je hebt ook heerlijke tijden met haar doorgemaakt. Blijf deze momenten in je hart koesteren.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:35

Sizzle schreef:
Het feit dat je tot zo'n conclusie komt maakt je tot een goede paardeneigenaar.
Niemand is volmaakt maar je ziet zelden zoveel eigen inzicht.

+:)+ +:)+

Sterkte met je beslissing verder TS, ik vind het bewonderingswaardig van je!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:41

@Romanoff: Dank je! Ik hoop ook dat ik snel een leuk baasje voor haar vind. Ondanks dat ik het moeilijk vind om afscheid te nemen van mijn beestje, heb ik ook zin in een nieuw begin met een iets makkelijker en nuchterder paard. Ik heb zin om lekker te rijden, onbevangen en onbevreesd en weer te kunnen genieten van het paardrijden, te leren en beter te worden. Dat is toch waar het om gaat!

@Mir_horses en Gulpje: bedankt!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:12

Ik heb al die tijd mee gelezen, maar wil nu toch even reageren dat ik vind dat je een enorm dappere stap hebt gezet. Respect! Sterkte met het afscheid.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:40

Hoi TS, wat een moedige maar moeilijke beslissing van je...Dikke knuff voor jou.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, want zo'n beslissing gaat niet over 1 nacht ijs...

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:30

Heb ook steeds meegelezen en ik vind dat je de goede beslissing neemt. Je hebt er alles aan gedaan, maar soms gaan de dingen niet zoals je graag zou willen :(:) .

Sterkte.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:02

Jammer om te lezen zeg, maar ik vind je heel moedig voor het besluit dat je hebt gemaakt. Paardrijden moet ook leuk blijven natuurlijk. Veel sterkte

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:16

ik heb echt bewondering voor je! echt super dat je zoveel voor je beesie over hebt, sterkte met het afscheid en hopelijk vind je snel een nieuw paardje!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:00

Het is echt heel jammer dat het niet werkt tussen jullie, zeker als je bedenkt dat je alles hebt gedaan wat in je macht lag om het toch te laten werken. Ik hoop voor jullie dat je een goed thuis voor haar kan vinden met mensen die er wel mee overweg kunnen.

Ik heb echt heel erg bewondering voor je beslissing en alle acties die je hebt ondernomen om tot die beslissing te komen. Dat maakt je in mijn ogen een heel goede paardeneigenaar die eerst om het paard denkt en zichzelf op de tweede plek zet.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:23

Ik heb je hele topic doorgelezen en herken je verhaal jammergenoeg. Ik heb ook een merrie gehad die uit het niets ging rennen en bokken, wellicht niet zo erg als die van jou. Ik ben er nooit afgevallen, maar werd wel steeds banger en dat wist ze. Ook andere ruiters ging ze uitproberen, meerdere malen. Het was een merrie die, net zoals je jouwe, heel snel beledigd was en niets pikte wat niet in haar kraam paste. Ik heb ook beslist om haar te verkopen, ze is teruggegaan naar haar vorige eigenaar..
Veel sterkte met je beslissing, ik denk dat je de goede keuze maakt!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:25

Knappe keuze! Altijd lastig zulke dingen. Ik heb het met mijn vorige paard mee gemaakt, alleen deed die niet bokken maar in rengalop ervandoor zonder zuinig te zijn op zichzelf. Ik werd er ook onzeker en bang van.
Toen hij weg was was ik enerzijds opgelucht, anderzijds maakte ik me zorgen waar hij terrech kwam.

Uiteindelijk is hij naar een jongen gegaan, en ben ik afgelopen september bij hem wezen kijken. Ik zag mijn paard daar super fit, gezond en glanzend staan en hij zag er gelukkig uit. Hij stond veel beter bij die jongen, dan dat hij ooit bij ons heeft gestaan. Niet dat wij niet goed voor hem zorgde, maar met die jongen ging het veel beter qua rijden.
Wij hebben inmiddels een nieuw paard wat goed klikt en ik kijk met een goed gevoel terug naar mijn vorige paard, waarvan ik weet dat hij het nu ook zo goed getroffen heeft.

Sterkte met alles!