Paard niet goed genoeg voor mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:37

Daphne__ schreef:
----

Laat maar, ga me niet eens verlagen tot jou niveau :)

Boefje, dat deed je wel!!!!
Wissen was te laat!!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:44

Tendance schreef:
ghegheghe heb alleen geen flauw idee waar het nou over gaat...

Nee weet het kind zelf ook niet denk ik en heeft zin om wat te tikken op d'r toetsenbord wat tot niks zinnigs leidt helaas! ;(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:49

Paddenpad;

Als je zin hebt om mij de grond in te boren (alleen maar omdat ik je geen gelijk geef), stuur me dan even een pb :) Het is altijd fijn om te horen wat ik aan mezelf kan veranderen, maar daar heeft de TS van dit topic zo weinig aan.

Alvast bedankt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:49

Paddenpad schreef:
Tendance schreef:
ghegheghe heb alleen geen flauw idee waar het nou over gaat...

Nee weet het kind zelf ook niet denk ik en heeft zin om wat te tikken op d'r toetsenbord wat tot niks zinnigs leidt helaas! ;(

Dat geld voor jouw volgens mij ook wel.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:53

Daphne__ schreef:
Paddenpad;

Als je zin hebt om mij de grond in te boren (alleen maar omdat ik je geen gelijk geef), stuur me dan even een pb :) Het is altijd fijn om te horen wat ik aan mezelf kan veranderen, maar daar heeft de TS van dit topic zo weinig aan.

Alvast bedankt.

Misschien je posts hier even teruglezen??Een tipje?? :)*
En dan even een ander topic openen??Een tipje?? :)*

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:54

Tigra_ schreef:
Paddenpad schreef:

Dat geld voor jouw volgens mij ook wel.

En voor jou dus!!

Tendance

Re: Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:57

Jongens als er iemand jullie op dit moment de gek aan steekt, dan zijn jullie het eigenlijk zelf.. Laat het rusten!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:00

Wat kinderachtig dit, leuk hoor ruzie 8)7

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:00

Ga inderdaad mezelf laten rusten,want het is toch echt bedtijd nu,er zijn namelijk mensen die moeten werken en aangezien er niks zinnigs te beredeneren is,is het zonde van mijn tijd!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:01

nee joh....gewoon lekker door gaan :')

mika11

Het is toch vrij normaal om een paard te verkopen als het niet bij je past.
Of dat het paard niet voldoet aan de wensen die je hebt met het rijden.
Er staan duizenden paarden te koop in Nederland, waarvan ook met dezelfde reden als de TS.
Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doet dat de TS een paard wil verkopen, alsof het een misdaad en beulerij is.
Wel een beetje overdreven allemaal, veel reacties.

Batlow

Welke tijd, je gaat toch naar bed dus veel met je tijd zal je verder niet doen.
Enfin weltrusten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:02

Paddenpad schreef:
Ga inderdaad mezelf laten rusten,want het is toch echt bedtijd nu,er zijn namelijk mensen die moeten werken en aangezien er niks zinnigs te beredeneren is,is het zonde van mijn tijd!!

Ikkuh lekker niehiet! Zit in het onderwijs, dus heb 7 weken vakantie! Heerlijk!

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:03

Op basis van 1 zo`n opmerking ook maar overwegen om je paard te verkopen?! Dan ga je er ook echt voor >;) Als er bij een volgend paard weer zo`n mening voorbij komt, waarvan het wemelt in paardenland, gaat die dan ook op Marktplaats?

Fijn dat je dingen zo klakkeloos aanneemt van je instructeur, dat is een brave leerling voor hem. Maarruh, als hij er blijkbaar niet in gelooft, waarom vangt hij dan wel nog geld voor je lessen? Dan moet het ook een flinke vent zijn en de lessen stoppen.

Bah, ik zou hier zelf mee stoppen en op een vriendelijke en opbouwende manier de grenzen van je paard onderzoeken. Die liggen vaak verder dan je eerst verwacht, als je maar toewijding hebt. En juist door gaan als het tegen lijkt te zitten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:05

wilmamiesen schreef:
Op basis van 1 zo`n opmerking ook maar overwegen om je paard te verkopen?! Dan ga je er ook echt voor >;) Als er bij een volgend paard weer zo`n mening voorbij komt, waarvan het wemelt in paardenland, gaat die dan ook op Marktplaats?

Fijn dat je dingen zo klakkeloos aanneemt van je instructeur, dat is een brave leerling voor hem. Maarruh, als hij er blijkbaar niet in gelooft, waarom vangt hij dan wel nog geld voor je lessen? Dan moet het ook een flinke vent zijn en de lessen stoppen.

Bah, ik zou hier zelf mee stoppen en op een vriendelijke en opbouwende manier de grenzen van je paard onderzoeken. Die liggen vaak verder dan je eerst verwacht, als je maar toewijding hebt. En juist door gaan als het tegen lijkt te zitten.

Het paard mag niet meer bereden worden! Is kreupel geweest blijkbaar... Achja ik dacht ik zeg het even want volgensmij wist je dat nog niet! Begrijp dat je niet een uur wilt besteden aan alles terug lezen.. :P

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:06

Bizzybijtje schreef:
Waarom heb je hem dan gekocht?
Kijk gewoon hoe ver je komt, wie weet raak je in het M, koop vervolgens een jong dier dat al op dat niveau zit en hoppa, je kunt wat niveaus overslaan.

Maar ik vind het érg flauw om een paard te verkopen 'omdat hij niet goed genoeg is'.
Je mag al blij zijn dat je er een hebt :+

Hier ga ik in mee. Je doet net alsof je een topruiter bent.
De techniek is niet goed en als je nog niet eens op concours ben geweest kan je niet oordelen.
Als hij daar niet fijn springt dan is het een uitdaging om dat wel te bereiken.

Ik heb echt een hekel aan mensen die een paard kopen en het gebruiken als prestatievoorwerp en niet als dier. Er zit geen aan en uit knop op. De ene keer gaat het beter als de andere keer, dat is normaal en daar is het een dier voor. Wie weet train je hem en haalt hij wel hoger als het L. Als je het niet probeert door vaak te starten dan weet je het nooit. Ik vind je erg verwaand over komen in je OP...

wilmamiesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:10

xxMaxx schreef:
wilmamiesen schreef:

Het paard mag niet meer bereden worden! Is kreupel geweest blijkbaar... Achja ik dacht ik zeg het even want volgensmij wist je dat nog niet! Begrijp dat je niet een uur wilt besteden aan alles terug lezen.. :P

Ja, dat was ook zo. Maar inderdaad, belangrijke aanvullende info...
Maar volgens mij staat dat echt los van de opmerking van de instructeur. Die werd namelijk gemaakt na een les, dus lijkt me toch gebasseerd op het rijden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:15

Tendance schreef:
Paddenpad schreef:

Ikkuh lekker niehiet! Zit in het onderwijs, dus heb 7 weken vakantie! Heerlijk!

Niet eerlijk Tendance ;( Mijn wekkertje gaat om half 5 |(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:16

nanananana

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:23

Maar inderdaad, ik heb zelf heel het topic doorgelezen. En ze lijkt op te geven na één opmerking van een instructeur. Ik begrijp het zelf allemaal niet meer zo goed, maarja not my problem! Wel jammer dat er zo emotieloos en respectloos over paarden wordt gepraat

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:08

Tendance schreef:
gabjj8 schreef:
Hmm... Geloofwaardig komt het niet over, maar daar kan ik niet over oordelen!

Dan nog doe je het dus wel?

Ik oordeel niet, ik geef mijn mening...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:07

mika11 schreef:
Het is toch vrij normaal om een paard te verkopen als het niet bij je past.
Of dat het paard niet voldoet aan de wensen die je hebt met het rijden.
Er staan duizenden paarden te koop in Nederland, waarvan ook met dezelfde reden als de TS.
Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doet dat de TS een paard wil verkopen, alsof het een misdaad en beulerij is.
Wel een beetje overdreven allemaal, veel reacties.

En hier sluit ik me bij aan. Ik vind dat je het paard als het niet bij je past (want de opmerking van de instructeur was meer een bevestiging van al een eigen gevoel) dat je dan beter een goed nieuw baasje of in dit geval de oude eigenaren kan zoeken die wel de klik hebben en er fijn mee rijden en niet overvragen.
Een aanleg moet er wel zijn. Als zij graag tot Z springen wil komen zul je in zekere zin of een getalenteerd paard moeten kopen of heel veel mazzel hebben dat een paard toch dat talent heeft. Het is wel een manier van levn elke dag een paar uur. Nu snap ik frusse reacties van 'wees blij dat je een paard hebt' en 'je doet alsof je een topruiter bent' maar dit is echt niet zinvol. Je moet met plezier met je beest omgaan en die klik is heel belangrijk. Wanneer die ontbreekt ga je uiteindelijk met tegenzin en benadeel je je paard alleen meer. En over wees blij dat je een paard hebt, ja deels waar maar blijkbaar is de TS of de ouders in staat een paar honderd euro per maand in een paard te stoppen dus moet die klik er wel zijn.

Kortom je kunt het van 2 kanten bekijken of van de 'je moet blij zijn wat je hebt en je kunt een paard niet zomaar wegdoen als die niet aan je wensen voldoet' of van mijn kan 'ik mis je klik dus kan voor mijn eigen welzijn EN die van mijn paard beter iemand zoeken waarbij de klik er wel is en de mogelijkheden van mijn paard aansluiten bij de wensen van de nieuwe eigenaar zodat beiden heel gelukkig zijn' een win-win situatie :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:56

eridinges schreef:
Bizzybijtje schreef:
Waarom heb je hem dan gekocht?
Kijk gewoon hoe ver je komt, wie weet raak je in het M, koop vervolgens een jong dier dat al op dat niveau zit en hoppa, je kunt wat niveaus overslaan.

Maar ik vind het érg flauw om een paard te verkopen 'omdat hij niet goed genoeg is'.
Je mag al blij zijn dat je er een hebt :+

Hier ga ik in mee. Je doet net alsof je een topruiter bent.
De techniek is niet goed en als je nog niet eens op concours ben geweest kan je niet oordelen.
Als hij daar niet fijn springt dan is het een uitdaging om dat wel te bereiken.

Ik heb echt een hekel aan mensen die een paard kopen en het gebruiken als prestatievoorwerp en niet als dier. Er zit geen aan en uit knop op. De ene keer gaat het beter als de andere keer, dat is normaal en daar is het een dier voor. Wie weet train je hem en haalt hij wel hoger als het L. Als je het niet probeert door vaak te starten dan weet je het nooit. Ik vind je erg verwaand over komen in je OP...

Moet je een topruiter zijn om een paard te willen met een goede techniek? Ik wil ook een nieuw springpaard en ben zeker geen topruiter, maar het paard zijn sprong is toch echt het geen waar ik op let, inclusief vermogen etc. Ik koop echt niet zomaar een paard waar het niet zeker van is dat hij niet hoger komt dan L/M. En als dat er pas uit komt nadat ik hem heb (wat mij niet gaat gebeuren, maargoed) dan verkoop ik hem en koop ik een ander paard dat het wél in zich heeft.

Het blijft in mijn ogen een dier en geen prestatievoorwerp, maar als je ambities niet hetzelfde zijn als dat van je paard dan lukt het gewoon niet. En indirect kan het dan ook steeds slechter gaan omdat je verlangt naar een paard die het wel makkelijk kan en je paard voelt dat echt wel hoor. Dan kies ik toch echt voor het plezier van het dier! Als hij het niet kan, waarom dan alleen maar trainen trainen trainen in de hoop dat ie het wel kan, als ie niet eens wilt springen op wedstrijd? Dan gun ik mijn paardje toch echt een leven zonder al die stress, gewoon dingen wat ie leuk vind! Mijn pony heb ik verkocht omdat hij niet meer kon springen, maar ik wist dat ie het bos in gaan leuker vind dan dressuur (terwijl het écht een super dressuurpony was, woorden van alex van silfhout), dus heb ik hem verkocht als recreatiepony (en heb dus ontzettend veel geld misgelopen) Zeg mij dus niet dat ik hem alleen heb gebruikt als prestatievoorwerp.. En dat doet TS vast ook niet!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:30

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat helaas nergens meer over, de laatste twee pagina's zijn de reacties te kinderachtig voor woorden. Jammer. Erg jammer.