dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:22

opisop_shop schreef:
Suus_ schreef:
Zie ook een mooi alternatief voor de staartriem. Altijd handig, voor als die kapot gaat ofzo.

jeumig vind je een strotouwtje echt een goed alternatief voor een goede staartriem???

Volgens mij bedoeld ze als ik het zo lees dat ze goede tips had gezien.... zo ook .... het alternatief voor staart riem ;)

verder.. vind ik het erg jammer dat er zo word gereageerd... ja er zijn terechte puntjes en tips die gegeven worden... maar waarom altijd zo bot ? als de TS niet wilt reageren... nou dan niet... heb je toch gezecht wat je wilt zeggen... zou ik er verder geen eens tijd in steken als ik jullie was :Y)

niemand is perfect en behandeld niemand zoals je zelf niet behandeld wilt worden, zeg ik dan maar!! :P gewoon lekker gezellig houden ;)

maar goed .. weer ontopic

de dingetjes zijn al gezegt... over de ontspanning die er nog in moet komen en over het touwtje enz. daar sluit ik mij bij aan (bij de gegene die dit normaal hebben overgebracht tenminste)

en verder vind ik het echt een leuke pony om te zien... veel plezier er verder mee !! :)

Groetjes

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:23

magictwist schreef:
niemand is perfect en behandeld niemand zoals je zelf niet behandeld wilt worden, zeg ik dan maar!! :P gewoon lekker gezellig houden ;)

Tsja, de pony zelf is waarschijnlijk te lief om haar duidelijk te maken dat dit niet werkt.
Vraag me af of die het ook lekker gezellig vindt ;)

magictwist

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:29

maar daar is helaas weinig aan te doen.. (en... vind ik... ook niet goed van foto's af te zien.)

het is HAAR pony... zij beslist daar over... en tuurlijk iedereen mag zeggen of die het er mee eens is of niet... maar gaat soms zo ver hier vind ik... je hoeft toch niet gelijk iemand de grond in te trappen..?? !!

er kan toch gewoon gezegd worden wat je vind en het daar bij laten... bij ongeveer elk paard mankeert er wel wat met het rijden (ook verzorgen) ... bij de 1 wat meer dan de ander...

en volgens mij is dit forum bedoeld om tips te geven, te dicusseren en te communiceren. ... toch niet om elkaar te vernederen ? of zie ik dit verkeerd??

:):)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:32

Als je bokt wat beter leert kennen dan zul je er achter komen dat dit topic niets voorstelt qua 'de grond in trappen'.
Imo is het commentaar nog redelijk geweest :j

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:39

haha ik ken bokt al wel aardig hoor .. :D

zit er inmiddels ook al wel weer wat jaartjes op :P
maar of het nou erger gebeurd in een ander topic of niet....
t is niet nodig toch..? althans.. ik noem dit al geen opbouwend commentaar meer !! :P en toch zeker wel iemand vernederen in "een aantal bepaalde opmerkingen" (zeker niet allemaal hoor ;) ) maar goed

ohja... Fijne jaarwisseling alvast.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:32

Suus_ schreef:
Makkelijk he? Iemand aanvallen op haar fouten, terwijl ze denkt dat ze het goed doet, (maar er toch duidelijk wat foutjes zijn). Ik vind dat jullie in sommige opmerkingen te ver gaan hoor... Je kunt ook gewoon tips geven, niemand rijdt perfect maar zo komt de helft hier wel over.
kimmie88 schreef:
Er wordt al een tijdje door meerdere mensen gevraagt waarom je haar gekocht hebt. Aangezien je van te voren wist dat dit te klein was voor jou.
Maar je blijft er geen antwoord op geven

Daar is ze toch niet verplicht toe? }:0 :?

Beste TS, ik denk dat je dat al doet, maar laat maar banketstaaf... Neem de nuttige tips wel mee, want die staan er ook zeker tussen, en doe er ook wat mee.
Zie ook een mooi alternatief voor de staartriem. Altijd handig, voor als die kapot gaat ofzo.

Dat jij wat te groot bent, kan prima. Als jij goed kunt rijden en een prima zit hebt hoef je je paard niet in de weg te zitten.
Ik denk.weet wel zeker dat dat wel het geval is. Je zit niet goed, dat zie je niet alleen aan pony's houding, maar ook aan jou.
Alleen zitles lost dat bij jou blijkbaar niet op, voor iedereen werkt weer wat anders... Ik zou een lesje centred riding proberen met deze pony, dat is veel meer dan alleen zitten. Heb er zelf ook ontzettend veel van geleerd, alsof je een nieuwe wereld in stapt. Je wordt je ontzettend bewust van je houding, en je leert zo goed met de rest van je lichaam rijden, echt op de meest kleinste dingetjes.
Eerst jij in een goede houding en dan gaat de rest/paard vanzelf.
Zolang jij niet goed zit, wat nu dus het geval is, gaat je paard dus ook niet lekker lopen.

Niet dat ik nu aanraadt om een overstap van instructrice te maken, maar een les van een andere kan al best wat betekenen.
Nieuwe bezems vegen schoon zeggen ze {:).

Succes met deze leuke pony.

ja natturlijk neem ik veel tips mee maar ik vind ook een aantal mensen echt te ver gaan, en idd mijn houding is niet echt goed ik denk ook eerder dat dat in de weg zit als mijn lengte of gewicht , dat probeer ik al steeds duidelijk te maken maar ik kom niet op de goede woorden. ik heb toevallig gisteren met iemand gemaild voor les , waar ik van weet dat ze goed is met inrijden. die ga ik van de week bellen voor een afspraak voor te lessen en ik denk als mijn houding beter word dat het rijden met nikki ook beter kan worden en ik niet meteen haar niet meer kan gaan rijden. en ik ga me nog even verdiepen in dat centred riding, dat zal misshcien wel een goede optie voor mij zijn. ook met mijn andere pony's denk ik. dankje voor je comentaar!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:39

magictwist schreef:

t is niet nodig toch..? althans.. ik noem dit al geen opbouwend commentaar meer !! :P en toch zeker wel iemand vernederen in "een aantal bepaalde opmerkingen" (zeker niet allemaal hoor ;) ) maar goed

dankje, ik vind het ook te ver gaan en daarom krijgen ze dan ook geen serieus comentaar meer. De mensen die naar mijn mening opbouwende kritiek geven waar ik iets aan heb , heb ik nooit aangevallen en gewoon normaal gereageerd en bedankt.
jij ook fijne jaarwisseling!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:05

oei.. vind het allemaal wel erg hard gebracht.
Maar er zitten erg goeie tips tussen..! @ts.. meid je zult vast goed voor je paardje willen zijn, maar lees dit alles nog eens na en denk toch even goed na over hoe het nog beter zou kunnen. Maar wees er zuinig op, vooral nu ze zo jong zijn.

Een paard maak je niet.... maar kun je wel breken!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:07

zaralover schreef:
magictwist schreef:

dankje, ik vind het ook te ver gaan en daarom krijgen ze dan ook geen serieus comentaar meer. De mensen die naar mijn mening opbouwende kritiek geven waar ik iets aan heb , heb ik nooit aangevallen en gewoon normaal gereageerd en bedankt.
jij ook fijne jaarwisseling!!

Juist :+
Niet tegen kritiek kunnen dan ook nog een beetje gaan zitten liegen? :n Ongeloofelijk.
Mensen, ik zou jullie tijd ergens anders aan spenderen want de TS doet er niets mee.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:08

nu weet ik het weer het was AIR..! jij hebt echt wel leerzame stukken geschreven zeg!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:08

Air schreef:
Juist :+
Niet tegen kritiek kunnen dan ook nog een beetje gaan zitten liegen? :n Ongeloofelijk.
Mensen, ik zou jullie tijd ergens anders aan spenderen want de TS doet er niets mee.

ja verdoe je tijd er niet aan nee aan jouw heb ik toch niks dus reageer dan ook niet ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:13

Knert schreef:
nu weet ik het weer het was AIR..! jij hebt echt wel leerzame stukken geschreven zeg!

leerzaam door te zegge , rij niet meer op die pony:S raar veel meer gezeik was het niet als je bent te zwaar je bent te groot kan niet rijden blahblah , dus ik weet niet waar je het over hebt, ouw het zelfde trouwns. En als je vind dat ik toch niet luister, waarom reageer je dan. Mensen die wel serieus krietiek geven en waar ik iets aan heb ben ik blij mee, maar aan bepaalde mensen heb ik niks en dan krijg je zo'n reacties ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:16

de rest fijn jaarwisseling dalijk !!!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:22

van het zelfde !! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:37

zaralover schreef:
Knert schreef:

leerzaam door te zegge , rij niet meer op die pony:S raar veel meer gezeik was het niet als je bent te zwaar je bent te groot kan niet rijden blahblah , dus ik weet niet waar je het over hebt, ouw het zelfde trouwns. En als je vind dat ik toch niet luister, waarom reageer je dan. Mensen die wel serieus krietiek geven en waar ik iets aan heb ben ik blij mee, maar aan bepaalde mensen heb ik niks en dan krijg je zo'n reacties ;)

Pardon?!
Misschien moet jij eens beter gaan lezen ipv. zulke conclusies te trekken. Haal dat blok voor je hoofd eens weg. Blijkbaar heb je alleen de allerpositievste reactie's gelezen...
Wil je geen commentaar open dan geen topic op HAW!

Mensen besteden tijd aan je om jou en je pony te helpen, behoorlijk ondankbaar om dat dan allemaal maar te beschrijven als niets :n

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:45

Air schreef:
Pardon?!
Misschien moet jij eens beter gaan lezen ipv. zulke conclusies te trekken. Haal dat blok voor je hoofd eens weg. Blijkbaar heb je alleen de allerpositievste reactie's gelezen...
Wil je geen commentaar open dan geen topic op HAW!

Mensen besteden tijd aan je om jou en je pony te helpen, behoorlijk ondankbaar om dat dan allemaal maar te beschrijven als niets :n

lees is goed ik reageer helemaal niet op alleen aardige dingen, maar het kan wel beetje fansoenlijk gebracht worden , door bijv. jouw dan had ik het wel serieus genomen. maar door alleen de grond in te trappen heb ik niks en luister ik niet naar

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:50

Als jij bijna alle tips als onbesxchoft of weet ik veel wat, noemt...............

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:59

Of je leest werkelijk waar echt niet goed of je bent wel heel snel geraakt. Want naast de reacties van mij zijn er nog meer reacties geplaatst waar je wat aan hebt, maar daar kon je alleen maar excuses voor verzinnen en ze hadden ongelijk etc. etc.
Vind je dat zelf dan dat je dan bereid bent om te leren? Vind je zelf dan dat je inziet wat er fout gaat?

En met 19 jaar zou je toch zeggen dat je oud genoeg bent om de dingen waar je wat aan hebt er uit te pikken, om volwassen genoeg te zijn en te accepteren wat andere mensen zeggen ookal is dat niet wat je wil horen.
Maar het is WEL voor het welzijn van je pony en dat zou onvoorwaardelijk op 1 moeten staan.

Ik heb de tip al vaker gelezen maar je blijkt het niet te lezen, dus nogmaals: Klik op mijn onderschrift en download het e-book en lezen maar, succes!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:05

zaralover schreef:
Knert schreef:

sorry.. maar ik vind dat ze echt goede dingen heeft gezegt. Als zij die woorden aan mij had gericht, had ik haar direct mijn D-E pony meegegeven om te rijden (met een goed gevoel erbij!). Uiteindelijk mag je natuurlijk net als een ander je mening hebben. Ook straks wanneer het 2011 is :D .

Hee meid, zoals ik eerder al aangaf dat ook jij vast goed voor je beestjes wilt zijn. Wie niet? Ben niet je vijand.

Maar
- 'dressuren' in de sneeuw;
- een kleine jonge pony met een 1.60 m meid erop'
- de term nagevelijk gebruiken maar niet zo rijden;
- alternatief voor staartriem noemen.....

geef JIJ bokt de ingredienten voor een kleine r*ltopic.. vooral wanneer je (naar mijn idee sorry als ik dat verkeerd zie) ook niet wat probeert te leren van de supergoede tips die voorbij kwamen.

maar eerlijk is eerlijk, je andere topic met dat andere paard zag er beter uit. dat moet ik dan wel weer toegeven. :o maar voor een meid die Deurne gedaan zou hebben, heb ik beter gezien.
Maar dat zal dan wel door de sneeuw komen.. of de richting waarin de foto gemaakt is? ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 01:31

Knert schreef:
sorry.. maar ik vind dat ze echt goede dingen heeft gezegt. Als zij die woorden aan mij had gericht, had ik haar direct mijn D-E pony meegegeven om te rijden (met een goed gevoel erbij!). Uiteindelijk mag je natuurlijk net als een ander je mening hebben. Ook straks wanneer het 2011 is :D .

Hee meid, zoals ik eerder al aangaf dat ook jij vast goed voor je beestjes wilt zijn. Wie niet? Ben niet je vijand.

Maar
- 'dressuren' in de sneeuw;
- een kleine jonge pony met een 1.60 m meid erop'
- de term nagevelijk gebruiken maar niet zo rijden;
- alternatief voor staartriem noemen.....

geef JIJ bokt de ingredienten voor een kleine r*ltopic.. vooral wanneer je (naar mijn idee sorry als ik dat verkeerd zie) ook niet wat probeert te leren van de supergoede tips die voorbij kwamen.

maar eerlijk is eerlijk, je andere topic met dat andere paard zag er beter uit. dat moet ik dan wel weer toegeven. :o maar voor een meid die Deurne gedaan zou hebben, heb ik beter gezien.
Maar dat zal dan wel door de sneeuw komen.. of de richting waarin de foto gemaakt is? ;)

maar ik heb ook nooit gezegt dat ik goed rijd he ;) maar ik vind persoonlijk waarneer je iets typt alles moet meenemen dus ook de sneeuw het touwtje en omdat het pas de eerste keer was waarbij ik der wat nagevelijk leerde. in de meeste gevallen ben ik daarin alleen aangevallen en dan krijg ik het gevoel dat ik mij moet verdedigen. ik heb een hoop tips wel meegenomen kijk goed na hoeveel mensen ik heb gedankt, jullie hebben het over niemand maar het zijn er zeker een stuk of 10 geweest ;). na mijn gevoel heb ik daar wel wat aan en die hebben wel gekeken hoe of wat en niet meteen recht op zijn raap aangevallen. kijk is na deze topic [SMP] Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen? hier mag er pas echt gesproken worden van een pony hinderen in het rijden volgensmij. Ik heb zelf nooit gezegd dat ik er niet te groot voor ben , maar ik vind het niet overdreven te groot voor een pony.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 01:36

Jammer dat je je aangevallen voelde.. Dat is natuurlijk nooit het doel van een forum naar mijn idee.
Maar je antwoord was ook niet altijd even netjes. Al moet ik toegeven dat me het wel moeilijk lijk om 'tegen' de rest te moeten verkondiging dat wat jij denkt wat goed is voor jouwn gevoel ook echt goed is.

Maar goed,.. je moet maar zo denken, er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
Mijn manier van rijden is het totaal niet. En dan heb ik het niet specifiek over de grootte. En nee ik ben geen topruiter en heb geen Deurne gevolgd, toch kan ik me in veel antwoorden van Air echt vinden.

Maaruh de beste wensen he.
En als je paardje uiteindelijk wat voller wordt, past het ook vast stukken beter!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:13

Altijd weer triest zulke topics. En ja ik ben keihard en een grote egoïst, dus maak je borst maar nat, een meid van 19 moet tegen deze kritiek kunnen. In werkelijkheid, als jij wist waar je mee bezig bent dan was jij nooit op deze pony gekropen. Dat van ingereden paarden niet kunnen rijden, is grote banketstaaf. Als jij niet fatsoenlijk een rondje rond komt op een paard waar de knopjes al opzitten dan schort er iets heel ergs aan jou rijstijl!

Als jij Deurne had gedaan dan had je beter geweten, of de qualiteit van de opleidingen daar zijn zwaar beneden pijl. Jij bent geen haar beter dan die te grote kinderen die op shetlanders rijden. Je beugels zitten veel te kort ook voor een veelzeidigheidszadel. Over de houding van de pony heb ik niet super veel kaas gegeten maar het is absoluut geen fijn plaatje om te zien. Alsof 'ie helemaal gespannen is/loopt. Maar dit is door meerdere personen al aangegeven.

In de sneeuw galopperen? Met een jonge pony die nog geen goede balans heeft (vooral in galop)? Wat haal jij je wel net in je hoofd? En over hoofd gesproken, waar is je cap? En dat heeft Deurne gedaan? Wat voor'n opleiding heb je gedaan?

En een serieuze, menende vraag: heb jij dyslectie? Als het zo is dan is dat niks om je voor te schamen maar verklaart wel de schrijfstijl/typfouten in het bericht van de TS. Is dit niet zo, twijfel ik ernstig aan jou leeftijd. Al zou iemand van 12 ook fatsoenlijk berichten moeten kunnen typen, want het is niet zegge, maar zeggeN.

Maar vertel, welke opleiding heb jij dan zoal gevolgt op Deurne? En ben je daar nu al klaar mee? Die opleidingen duren toch 4 jaar?

Jammer dat dit eigenlijk mogelijk is, te grote mensen op te kleine pony's. zouden regels voor moeten komen maar dit is natuurlijk niet haalbaar voor de wet. Ik zou zeggen: verkoop je pony('s) en koop een leuk (ingereden) paard, dan ben je beter op weg.

Maar goed dit is mijn (mischien iets wat te harde) mening.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 02:15

Knert schreef:
Jammer dat je je aangevallen voelde.. Dat is natuurlijk nooit het doel van een forum naar mijn idee.
Maar je antwoord was ook niet altijd even netjes. Al moet ik toegeven dat me het wel moeilijk lijk om 'tegen' de rest te moeten verkondiging dat wat jij denkt wat goed is voor jouwn gevoel ook echt goed is.

Maar goed,.. je moet maar zo denken, er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
Mijn manier van rijden is het totaal niet. En dan heb ik het niet specifiek over de grootte. En nee ik ben geen topruiter en heb geen Deurne gevolgd, toch kan ik me in veel antwoorden van Air echt vinden.

Maaruh de beste wensen he.
En als je paardje uiteindelijk wat voller wordt, past het ook vast stukken beter!

nee maar zo voel ik me wel iedereen die maar doorgaat, bedankt dat je het nu een beetje begrijpt , en ja ik neem zeker dingen mee hoor ook van air maar heel veel dingen zijn gewoon aanvallend ook van andere hoor ik heb het niet alleen over air hier. Ik heb alles goed gelezen, en veel neem ik mee. maar aan sommige dingen heb ik ook niks, en ik had het liever anders gezien dat dingen gebracht worden op een andere manier dan hoef ik ook niet zo te reageren en had ik het ook anders opgepikt. En ik moet zegge in deurne leer je ok nie zoveel hoor je krijgt ook maar gewone lesgever(ster) en aventoe zitles. Van mijn lesgeefster die ikk eerst had leerde ik eerlijk gezegd meer , maar veel ben ik al weer vergeten (ofja zat er dan nog niet goedzat in en niet goedzat aan doorgewerkt ) In deurne reed je ook een schoolpaard waar alle knopjes al opzitten, als je kunt blijven zitten kun je er zelf een beginner eigelijk opzetten. Dus door mijn opleiding in deurne word je geen topruiter. Wel leer je daar veel over de rest van het paard en welzijn en de theorie van het paarden enzo. Al weet ik eigelijk perfect hoe het moet kan ik het zelf nog niet he ;)

En ik neem aan dat nikki nog wel zal groeien ook kwa bouw wat voller want als je er nu ziet kun je soms zeggen het is een twenter of enter :P 1 van mijn andere pony's ik ook heel laat aan het groeien gegaan , op de 5 de nog een cm of 5 dusja wie weet ;) ik heb der ook nog 1 andere van 3 (net zo oud als nikki) maar die heeft jammer genoeg dit jaar een veulen gehad (als is het veulen wel echt geweldig , vind ik het veeeeel te jong) dus die groeid jammer genoeg niet meer. Erg jammer anders was het een mooi paardje geworden. Zoals sommige zeggen koop een andere pony die groter is :ik heb er 5 en nikki is de kleinste ;) ik heb ze van 1,30m tot +- 1,60m

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:16

Maar waarom rij je pony's inplaats van paarden?

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 02:30

xx_Kelly_xx schreef:
Maar waarom rij je pony's inplaats van paarden?

mij op een paard zetten ziet er niet uit, ik heb veel te korte benen. Daarnaast vind ik pony's veel leuker.Ik heb wel 1 klein paardje , daar kan ik nog wel op.