Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melizz13 schreef:bedankt ik zal het proberen. Alleen nu is het probleem weer dat hij vaak te snel terug spring en hij spring bijna altijd in de verkeerde galop aan dus daar ben ik vooral nu mee bezig.

Epona_ schreef:nijland, dat vind ik niet echt een goede tip. Hulpen moeten duidelijk zijn. Benen geven is hier vooruit, en als je een miliseconde hier achter hem al wilt terug nemen, maakt je het heel erg onduidelijk. De kans dat je paard na een tijdje al niet meer snapt wat je bedoelt is heel groot en verwarring leidt enkel tot meer stress.
TS, als je galopeert, wat doe je dan ? Blijf je zitten of zit je verlicht ? Heb je veel teugelcontact of juist niet ?
melizz13 schreef:nijland; Daar ben ik het met je eens, maar mijn paard gaat nu niet meer te hard maar hij valt snel terug en durft niet meer te galloperen of het door het terug nemen komt zou kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb deze weken ook niet perfect kunnen oefenen doordat er een paar hoeken in de bak plassen lagen en nu is het nog erger. Nu ik les heb gaat het iniedergeval veel beter en gaan we zeker vooruit al gaat het moeizaam het gaat met respect en gedult en daar gaat het mij om.