Zeker de moeite waard om eens te proberen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Om "achter" het bit te kruipen dus. Het feit dat ze eerst heel stug is werkt alleen maar mee aan dat vermoeden. Een paard zal in eerste instantie nl net tegen druk in gaan, merken ze dat dat alleen maar negatief effect heeft geven ze "op" (er zijn een vijftal fases waar ze doorheen gaan overigens) en dan gaan ze ontwijken. Dat kan dus de reden zijn dat jouw paard heel stug begint (ze gaat tegen het bit in) en daarna er achter kruipt (ze geeft op en ontwijkt)
Dat ze zo snel loopt kan ook balansprobleem zijn overigens. Wat doen wij als we uit balans raken terwijl we stappen? We zetten een pas of drie sneller om onze benen terug onder ons lichaam te krijgen. Kan je nagaan wat een paard doet als ie constant het idee heeft dat ie geen balans heeft... Juist ja, rennen.
Hoe meer jij tegen houd, hoe meer ie uit balans raakt en hoe harder ie wil gaan rennen... Dus ik zou voor nu haar eerst effe haar balans laten vinden, als dat in orde is kan je inderdaad af en toe net onder haar tempo gaan rijden dat ze leert wachten. 

Flynn schreef:en wat voor iets bitloos zou ik kunnen proberen dan, n hackamore vind ik maar eng
Zelf gebruik ik hem ook op die manier. Je moet hem dan wel hoger bevestigen dan normaal (daar waar je het neusbot voelt splitsen naar de neusgaten) en dan maak je je teugels gewoon vast aan de ringen van de neusriem. Zelf heb ik teugels met een clipje aan, omdat gewone teugels te dik zijn voor het ringetje.

Flynn schreef:Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.