Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
bij mensen is het jammer genoeg ook vaak genoeg zo... de meeste ***kinderen valt zelf ook niets te verwijten, maar de ouders daarentegen... dan heb ik toch altijd wel medelijden met het kind...) 
;(;(
heel veel paarden weten instinctief dat het met mij lastig sparren is........ en ik kan echt wel eens een zepert halen hoor, maar in de regel win ik echt mocht er een zo dom zijn om met mij een wedstrijdje aan te gaan

Livanna schreef:geeske304 schreef:mijn opa zegt altijd tegen mij:
"je moet je paard niet straffen maar voeren, daar word ie blij van"ik ben het er zelf niet helemaal mee eens maar ik vind het wel grappig
muwahahhahhahah dat ga ik op de stal van Karamela zetten!!

zonnepaardje schreef:Moet zeggen zolang je op het correcte tijdstip straft is het goed vind ik.
Ik ken iemand (ik noem ze R.) die reed veel op een 'echte merrie' die nogal moeilijk was met poetsen en zadelen.
R. was aan het poetsen (denk ik) en de merrie hapte in de lucht of stampte.
Waarbij R. luidkeels schreeuwde dat ze dit niet mocht, gaf haar een klets op haar kont en daarna ging ze naar voor en trok nog eens aan het halstertouw (een snok aan de merrie haar hoofd dus) :S
Ik moet zeggen dat ik dit totaal niet correct vind en ja toen echt zielig vond voor die pony.
Die schreeuw terecht, die klap eigenlijk niet (ze hapte niet naar R.) en die ruk al helemaal niet.
Ik zag echt aan die merrie dat ze die ruk aan haar hoofd niet begreep
Gewoon omdat er teveel tijd tussen zat...