Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rachel_x schreef:Ik vind het er persoonlijk erg gespannen uitzien, denk dat je ook nog niet toe bent aan de piaffe
Barmat schreef:*Gaat op handen zitten....*
*Komt er toch weer van af*
Waarom? Waarom rijd je, als je onderhand al je botten in je flikker gebroken heb, überhaupt nog zonder cap? Levensmoe? Denk het. Waarom twee paar teugels? Kun je dubbel zo hard trekken? Lekker makkelijk in plaats van leren te rijden en vooral - los te laten en spanning af te leren vloeien (want dat is namelijk moeilijker). Waarom van die ultra coole "trucjes" doen als piaffe terwijl je paard er overduidelijk niet aan toe is en nog niet in staat is op een fatsoenlijk basisniveau de bak rond te rijden? Omdat het stoer staat te kunnen zeggen dat je een piaffe kunt rijden? *niet onder de indruk*
Werkelijk, ik zie niets, maar dan ook niets waar ik blij van word in deze fotoserieIn plaats daarvan zie ik een paard dat stijf staat van de spanning en een ruiter die dit al dan niet moedwillig in stand houd. Rijden is meer dan trucjes en piaffes, trekken aan teugels en hangen in de mond, rijden is voornamelijk een kwestie van gevoel en dat zie ik, helaas, in deze foto's helemaal niet naar voren komen.
Wat ik niet kan snappen is dat jouw lesgever niet meer hamert op ontspanning, draagkracht en lopen op eigen benen zonder een continue verstijfd beeld in het gehele paardenlichaam. Geen wonder dat je paard zo van de wap is als er zo aan gesjort wordt, ik krijg er bijna kramp van in mijn eigen kaken! Leer eens los te laten en laat die extra paar teugels er af, doe je je paard ook een stuk plezier mee.
zosja24 schreef:maar zelf ben ik er wel aantoe mijn vorige pony kan alles tot het Z en reed L2 officieel
maar ik zal er op letten