Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:18

marrianne schreef:
@ TS
zou er misschien eens een filmpje gemaakt kunnen worden van het trainen zelf? ik ben er erg benieuwd naar, ik vind persoonlijk dat er al genoeg commentaar is gegeven, zelf heb ik ook een polansky gereden en dat was ook een ontzetten heethoofd, en ook lastig soms. ik begrijp wel waarom jij gewoon juist je wedstrijden blijft rijden, juist als je dat steeds blijft doen zal het knopje van jouw merrie steeds meer omgaan. als jij zegt dat je basis thuis gewoon goed is zal ze dat op wedstrijd gewoon nog meer moeten aannemen en dat leer je haar niet door thuis te blijven. ik vind dat je een prachtmerrie hebt waar je nog een hele hoop uit kan halen! succes

Ik kan wel een keer een filmpje maken alleen weet ik niet of ik die wel hierop wil zetten.
Aangezien iedereen een bepaalde manier van trainen heeft en ik de mijne prettig vind maar misschien andere niet en heb niet zo'n zin om daar nou commentaar op te krijgen aangezien ik die toch niet ga veranderen.

Tooske

Re: Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:19

Bedankt voor alle reacties tuurlijk ga ik iets met de tips doen.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:03

waaaauwiee wat een mooi paard!
ik woon trouwens ook in almkerk *D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:30

En ik heb nog nooit een topic van 6 pagina's gehad! haha

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:33

ik zie er duidelijk verbetering in, en als je weet dat je stiekem een heel erg moeilijk paard hebt, petje af!

Wat mij wel heel erg stoort is je houding. In de Z mag dat echt geen issue meer zijn vind ik. Schouders naar achteren, voorgevel naar voren, knik je ellebogen, en niet als een motorrijder aan het stuur zitten (zo wijd en macho, zou bescheiden en klein moet zijn). handen dicht bij elkaar, niet op en neer. Dat zou het totaal beeldje zoooo veranderen volgens mij, krijg je zo 5 punten meer :)

Succes!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:09

Wat een pittige tante, erg leuk koppie ook.
Wat ik zou willen zien is een betere houding (je wiebelt nog wat met je bovenlichaam)
en dat je paard wat meer gaat verzamelen wat dat vind ik voor een z proef nog wat minimaal.
Verder erg leuk paard, succes samen!

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:29

Wat een mooi paard! Heethoofd,dat wel en ik geloof je direct als je daar al veel werk aan hebt gehad!
Goed dat jullie al zover gekomen zijn!

Enkele dinge die mij heel erg opvielen:

Je schouders en rug: Probeer nog trotser op dat mooie paard te zitten!
Oefen nog meer op het halthouden (rustige overgang en vierkant staan)
en op het achteruit. Dit ziet er heel onrustig uit terwijl hij het vast wel kan :-)

Misschien een idee om wat regelmatiger op onbekend terrein te oefenen? Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt en of het helpt, maar misschien wel :-)

Veel succes

Tatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:02

ik vind vooral ook dat je houding in het tweede filmpje een stuk beter is!

maar, wat een gaaf paard!! *D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:22

Niet gek hoor! En goed doorgezet! Snap dat dat soms eng kan zijn.. Helaas zie je dat nog steeds wel iets terug in je houding. Probeer jezelf te ontspannen. Vind ritme in je bewegingen. Desnoods in de trainingen een wat langzamer ritme inbouwen, zodat het paard met jou mee kan gaan. Dus alles langzaam willen doen. (langzaam is niet het goede woord) Lekker ontspannen galopperen en draven. Vaak is dit al de helft. Wanneer jezelf gespannen bent, ga je ook zo zitten. En dan krijg je dat visieuse cirkeltje. Handen mooi laag, rechte rug en ontspannen!!!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:34

Ik verwacht een betere houding van iemand die op zo'n niveau rijdt. Als je rechterop gaat zitten en je armen losjes langs je lichaam houdt met je handen recht op en je benen meer op zijn plaats ziet het er al een stuk beter uit. Jammer dat jouw paard niet helemaal ontspannend loopt, maar dat komt vast wel goed.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:26

Wat een prachtig mooie merrie zeg, mooi groot en rond, en respect +:)+ voor je doorzettings vermogen, want dat moet je maar kunnen met zo'n heethoofd :D
Volgens mij gaat er nog veeeeeeel meer uit komen, richting hogere dressuursport.
Verbeter puntjes zijn al genoemd, en veel succes de volgende keren :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:39

De eerste proef is idd wat stressie :P

En iedereen zeurt over het niet Z-waardig.... flauwekul... dat is typisch.. Je kan wel in het M blijven zitten daar hoge punten halen en winnen, Ja en dan denk ik, tot je niet meer aan het strijden bent. Nu in het Z heb je het wat moeilijker en je moett hard werken voor je punten, dat is pas bezig zijn met een wedstrijd..
Succes er mee verder ;)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:49

Zo te zien heb je precies hetzelfde probleem als ik met mijn pony had. Je paard staat helemaal in z'n achtertuit en achteruit gaan is heel gehaast. Ook in stap dat dribbelen deed mijn pony heel erg, als ik van stap na galop ging. Dat heeft ongeveer 4 maanden geduurt, veel gestapt thuis en veel overgangen van stap naar gallop en van stap naar draf. En dan rustig laten stappen. Als hij dribbelt moet je je teugels wat losser laten.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:52

Mooi paard heb je zeg! Knap dat je er Z1 mee rijdt! Aan je houding valt nog veel te verbeteren maar dat weer jezelf waarschijnlijk ook wel. :D
Maar wat een verschil die 2 proeven! :) Mag ik vragen met welke camera deze films zijn gemaakt? :o

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 16:44

CalvinenGino schreef:
De eerste proef is idd wat stressie :P

En iedereen zeurt over het niet Z-waardig.... flauwekul... dat is typisch.. Je kan wel in het M blijven zitten daar hoge punten halen en winnen, Ja en dan denk ik, tot je niet meer aan het strijden bent. Nu in het Z heb je het wat moeilijker en je moett hard werken voor je punten, dat is pas bezig zijn met een wedstrijd..
Succes er mee verder ;)

Dat vind ik ook! Bedankt!..

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:34

ik vind het ook echt niet z waardig. paard is niet correct in aanleuning. amazone zit total niet onafhankelijk en rijd tegen de beweging van het paard in waardoor deze zwaar onregelmatig loopt. bijna tegen het kreupele aan.
snap niet dat een jurylid dan nog een winstpunt geeft. misschien maar snel en heel hard gaan werken aan je eigen houding en zit en aan de basis! succes verder. het is best een leuk dier met een aparte draf.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 09:45

Goh als het niet Z-waardig is moeten de jury's echt wel een bord voorhun kop hebben aangezien ik nu 4 punten heb in 5 wedstrijden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:02

62% op een kringkampioenschap krijg je niet zomaar! En daar zitten 2 Z-jury's.
Dus de vraag is: moeten de juryleden naar Hans Anders? Of sommige kenners hier?
Zonder gekheid: er is nog een heleboel wat verbeterd moet maar de opmerking dat het niet Z-waardig zou zijn wordt in de uitslagen door de jury's in ieder geval niet bevestigd!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:15

Over de jury oordelen zijn al zoveel topics...en dat is niet voor niets.
Het valt mij op dat er veel combinaties punten krijgen terwijl het hele scala niet bevestigd is en dat begint bij jouw paard al vanaf punt twee...ontspanning! daarna komt aanleuning en nageeflijkheid[daar heb ik al over gepost wat ik daarvan vond] en dan impuls ;die is er ook niet ;aangezien impuls voorwaartse aktiviteit is, opgewekt en onder controle van de ruiter.jouw benen steken helemaal naar voren af...dan krijgen we nog rechtgericht zijn en verzameling nou vul zelf maar in.
Ik weet ook niet waar jury"s op punten af en toe maar dat er een hoop mis gaat is wel duidelijk ondertussen en neemt niet weg dat ik veel respect heb voor jury's [ga ermaar zitten]
maar paarden die niet voldoen aan het scala behorend bij hun nivo,behoren geen winst te rijden daar sta ik achter.een paard dat in het z of hoger start zonder over de rug te zijn en in een houding loopt hoort geen punt te krijgen en dat t gebeurd ja,dat weten we allemaal en de ruiter die de punten krijgt denkt: yes ik ben goed bezig! en houdt lekker deze manier van rijden in stand en alle mensen eromheen denken,oh zo rij je punten en die volgen dezelfde rijstijl. helaas

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:22

een heel dik bord inderdaad :D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:47

Wat een prachtig paard zeg :) . Volgens mij ben je er ook heel zuinig op! Ik wil je als tip geven om voor je gevoel je handen eens echt naast je lichaam te houden en ook echt 15cm hoger, zodat automatisch je teugels ook ietsje langer worden. Probeer het gewoon thuis eens hoe het voelt. Ik weet zeker dat het beeld er dan al heel anders uitziet :) .

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:49

Gefeliciteerd met je winstpunten!!

Het probleem van zo'n topic is soms dat het een moment opname is.. Daarbij krijg je soms 'kritiek' van kinderen van bv 13 jaar die nog nooit een wedstrijd hebben gereden en geen idee hebben wat de Z überhaubt inhoud.

Hoe gaat het nu? Ik had ook al eerder gepost, zie boven, over je toen wat gespannen houding. Misschien, omdat je nu Z rijd, ga je toch anders zitten de eerste wedstrijden. Toch altijd weer even spannend de eerse keren. Maar aan je WPs te zien geen problemen meer mee! Super!

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:07

Als eerste wat een super leuk paard! :D Heb ook even een Polansky gehad, was een erg fijn beestje! :)

Verder stoor ik me wel behoorlijk aan je houding.. Probeer daar echt veel aan t werken. In het Z is dat toch wel wat een stoorzendertje..
Wat ik me erg afvraag is dat je zegt dat ze alleen op wedstrijd zo gespannen is. Ik geloof echt wel dat dat in de training niet zo is hoor, daar niet van. Maar als ze op wedstrijd altijd zo gespannen is waarom rij je dan Z? Ik zou mijn paard eerst meenemen naar allerlei andere plaatsen om te oefenen op die ontspanning en eerst nog geen Z gaan, ook geen M trouwens. Als de ontspanning er dan goed in zit, dan weer lekker op wedstrijd gaan. Dan is het voor jou en je paardje een stuk leuker denk ik om op wedstrijd te gaan! :D Het zit er zeker in, dat is het probleem niet! :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:26

knollentuin schreef:
Over de jury oordelen zijn al zoveel topics...en dat is niet voor niets.
Het valt mij op dat er veel combinaties punten krijgen terwijl het hele scala niet bevestigd is en dat begint bij jouw paard al vanaf punt twee...ontspanning! daarna komt aanleuning en nageeflijkheid[daar heb ik al over gepost wat ik daarvan vond] en dan impuls ;die is er ook niet ;aangezien impuls voorwaartse aktiviteit is, opgewekt en onder controle van de ruiter.jouw benen steken helemaal naar voren af...dan krijgen we nog rechtgericht zijn en verzameling nou vul zelf maar in.
Ik weet ook niet waar jury"s op punten af en toe maar dat er een hoop mis gaat is wel duidelijk ondertussen en neemt niet weg dat ik veel respect heb voor jury's [ga ermaar zitten]
maar paarden die niet voldoen aan het scala behorend bij hun nivo,behoren geen winst te rijden daar sta ik achter.een paard dat in het z of hoger start zonder over de rug te zijn en in een houding loopt hoort geen punt te krijgen en dat t gebeurd ja,dat weten we allemaal en de ruiter die de punten krijgt denkt: yes ik ben goed bezig! en houdt lekker deze manier van rijden in stand en alle mensen eromheen denken,oh zo rij je punten en die volgen dezelfde rijstijl. helaas

Dan is onze dressuursport dus een farce..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:32

Dressuursport is geen farce, helaas zijn er jury's die heel makkelijk punten weggeven. Leg maar eens uit waarom er zo'n verschil zat tussen de ene jury en de andere afgelopen weekend? Verder ga ik niet in op jury's, daar is deze topic niet voor geopend.
Tooske: heb je toevallig van afgelopen weekend een film? Als het al weer zoveel beter ging, zijn wij natuurlijk wel benieuwd! In ieder geval proficiat met je punten!