VD : Zit en Lig foto's van Rydar (en mexx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:58

Summertje schreef:
Als ze 3 is heeft ze nog een heel leven voor haar waarin ik dingetjes met haar kan doen.

AMEN!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:08

debo"]
of ee jaarliong die 3 jaar zomaar op de wei of in een grote opfok gedonderd word.. No9u wat zijn die parden gelukkig..... not...
[/quote]
Volgens mij is dat juist de droomwens van elk paard...

[quote="debo"]
Ik kan met mijn pony's meer asl menig iemand hier op bokt..
[/quote]
Tinkernikky kan nog meer hoor, maar die vergeet je weer

[quote]
maar dat er over het liggen van mexx zo moeilijk wordt gedaan begrijp ik niet hoor!!!
[/quote]

Een jaarling is er nog niet klaar voor om aan VD te doen, ook al zou hij het zo graag "willen". Hij doet nu alles voor een snoepje, wedden dat ie straks lekker happig wordt? Netzoals Rydar dat nu is??

[quote="debo schreef:
egoist, nepvriend, slechte moeder , vrouw van een gestoorde, rare, zelf ook behoorlijk gestoorde... nog meer??

Alsjeblieft, doe niet zo zielig man!!!

Pbtjes sturen help niet want Debo reageert daar niet op, en jullie vergeten dat Mexx ook al op het blok kan. Vraag me af wanneer ie kan steigeren, of kan ie dat al?
Laatst bijgewerkt door Evy op 10-05-03 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:09

Ik heb al wel eeder grote vraagtekens geplaats over de manier waarop jij met VD bezig bent, zoals dat vlijmscherpe paardonvriendelijke bit dat je graag wilde gebruiken omdat het zo mooi was Frusty
Met dit topic over VD bij een jaarling heb je wel duidelijk aangegeven hoe je nu werkelijk in je vel steekt. Freudiaanse verspreking van jou zelf, vast en zeker Schijnheilig :

Debo schreef:
Ik ben de lijder van mijn kuddetje..

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:17

Doe eens normaal hee.... Dat beesje is er nog veels te jong voor jezus en dat noemt zich een echte paardenfan? Scheve mond Lips are sealed

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:18

Evy"]
[quote="debo"]of ee jaarliong die 3 jaar zomaar op de wei of in een grote opfok gedonderd word.. No9u wat zijn die parden gelukkig..... not...
[/quote]
Volgens mij is dat juist de droomwens van elk paard...

[quote="debo"]
[/quote]
Tinkernikky kan nog meer hoor, maar die vergeet je weer

[quote]
maar dat er over het liggen van mexx zo moeilijk wordt gedaan begrijp ik niet hoor!!!
[/quote]

Een jaarling is er nog niet klaar voor om aan VD te doen, ook al zou hij het zo graag "willen". Hij doet nu alles voor een snoepje, wedden dat ie straks lekker happig wordt? Netzoals Rydar dat nu is??

[quote="debo"]
egoist, nepvriend, slechte moeder , vrouw van een gestoorde, rare, zelf ook behoorlijk gestoorde... nog meer??
[/quote]

Alsjeblieft, doe niet zo zielig man!!!

Pbtjes sturen help niet want Debo reageert daar niet op, en jullie vergeten dat Mexx ook al op het blok kan. Vraag me af wanneer ie kan steigeren, of kan ie dat al?
[/quote]

Mee eens, en Debo ik weet niet hoe jij je in de gedachte van een paard mengt.. Maar paarden in de opfok zijn hardstikke gelukkig, want er is VRIJHEID!! En dat is goed voor een paard, lekker opgroeien en spelen met leeftijdsgenootjes tot een sterk en sociaal paard, waar je LATER weer mee kan gaan werken, als het paard er lichamelijk én geestelijk aan toe is.. En geen enkele jaarling is toe aan dit soort kunsten, zelfs van jou niet!
Grrr.. ik kan hier ontzettend kwaad om worden, laat dat beestje toch lekker doen, hij is niet toe aan dit soort dingen.. En zo te zien aan je kennis jij ook niet aan hem!!

Oja, en aan dit soort reacties heb ik ook een hekel:
[quote="debo schreef:

Gaat het er om hoeveel jij met je pony's kan, is het een wedstrijd? Want al je zo doorgaat met straks nóg meer kunstjes met mexx dan kun je over een paar jaar wel stoppen met je wedstrijdje want ik ben bang dat je paardje dan niet helemaal heel meer is..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:32

Ze wil graag de persoon zijn die als eerst z`n shet heeft leren liggen, en die als "eerst" haar Fjord een "capriole", uh..ik bedoel sprongetje heeft geleerd...Knipoog

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:52

Uhm, Evy, er is al een veulentje van een paar dagen die het compliment kan, een veulen van 2 weken die op commando bokt en ligt, enne wat was er nog meer? Schijnheilig
Origineel ben je nooit debo, er zijn al zoveel mensen jou voorgeweest. Denk dus maar niet dat er mensen zijn die tegen jou opkijken. Respect verdien je pas als je op een normale manier met je paarden omgaat. En daar hoort zeker je paard laten opgroeien bij, en al helemaal niet een veulen dingen laten doen die bestemd zijn voor een volwassen paard.
Ik vraag me af of je ooit nog een keer in ziet dat je hartstikke fout zit. Wanneer er iets vreselijk misgaat misschien? Ik durf het niet te zeggen Scheve mond

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:57

jullie riepen zovaak amen, ik dacht ik kom maar even kijken Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:57

Debo schreef:

Maar ook even verstandig ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:58

Evy schreef:
Ze wil graag de persoon zijn die als eerst z`n shet heeft leren liggen,

nee nee nee!!
Dat was ik (op bokt dan Haha!)

Verder wordt de naam van tinkernicky hier genoemd. Denk niet dat dat een eerlijk vergelijk is, aangezien haar paard door een prof beleert is (kon al wel veel, daar niet van)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:00

Ok, da's dan wel waar, maar daar die is wel van een bokker Tong uitsteken
Enne stef, maar dan wel de jongste Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:01

Evy"]
[/quote]

En hij kan ook al pas en pirouette .

Hoe zou ze bedoelen Verward

[quote="Debo schreef:
Mexx kan ook liggen dat was zo gebeurt , shetlanders zijn nou eenmaal makkelijk om te laten valen.. Mexx kon het alop de clinic maar dacht zeg maar niets want "dat doe je niet met een jaarling!!"
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 10-05-03 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:06

SuperPepeijn schreef:
jullie riepen zovaak amen, ik dacht ik kom maar even kijken Tong uitsteken

*LOL*

Doe er eens iets aan dan

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:07

Als ik naar Bugs ( de jaarling van Bunny) zou kijken, zou hij hier echt absoluut nog niet aan toe is. Ik vind dit nou niet echt iets om al zo jong te leren.
Het zal hem heus geen schade toebrengen ofzo, maar me gevoel zegt gewoon dat zoiets niet goed is. Ik heb ook maar ervarig met zeer weinig jaarlingen hoor.
Ik heb niet echt veel verstand van vd, maar het zit er erg leuk uit, vooral die zit foto van Rydar! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:14

Jippie"]
Ik heb al wel eeder grote vraagtekens geplaats over de manier waarop jij met VD bezig bent, zoals dat vlijmscherpe paardonvriendelijke bit dat je graag wilde gebruiken omdat het zo mooi was Frusty
Met dit topic over VD bij een jaarling heb je wel duidelijk aangegeven hoe je nu werkelijk in je vel steekt. Freudiaanse verspreking van jou zelf, vast en zeker Schijnheilig :

[quote="Debo schreef:
Ik ben de lijder van mijn kuddetje..
[/quote]
Helemaal mee eens

Dat bit herriner ik me ook goed
Het zou omgebouwd worden tot vriendelijk bit, maar de eerst volgende show werd met dat bit gedaan.

Ben benieuwd wanneer de shet een vlijmscherp bit in zijn mond krijgt voor het mooi.

Debo, je zult best het beste voor hebben met je beesies, maar dit is toch helemaal geen goede en paardvriendelijke manier.

VD, of niet, uiteindelijk komt alles op hetzelfde neer.

Denk aub een keer goed na (en dit klinkt smekend, smekend voor jou paardjes)

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:26

Vraag me af waar dat slotje blijft.
Het is nu wel duidelijk dat Debo niet van hoog niveau is, het wordt misschien tijd om weer naar school te gaan? Het taalgebruik is van een kind van 10 met al die fouten erin...

De lIJder van je kuddetje? Ik denk wel dat jouw shetje lijdt, en niet jij Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:37

Waarom vallen jullie gelijk de persoon aan en niet het gedrag? Daar gaat het nu toch om?

Ik vind het zo ontzettend hard en bot overkomen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:39

Maar die persoon heeft dit gedrag, dus is het toch ook een beetje te begrijpen, avanti?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:41

Het gedrag kan je mischien veranderen en is het zinnig op daar wat over te zeggen Lachen
En de persoon kan je toch niet veranderen dus is dat toch verpeelde moeite.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:46

De persoon kan eens nadenken over haar eigen daden, dan wordt haar gedrag misschien beter. De persoon kan trouwens ook veranderen hoor, no problem, maar daarvoor moet ze wel kunnen nadenken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:09

verkeerde reactie.
ben het met iedereen eens
Laatst bijgewerkt door Mellow op 10-05-03 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:15

TongeR schreef:
wat maakt het uit dat mexx een jaar is?

Oh niks hoor helemaal niks... misschien 2 jaar te vroeg begonnen maar voor de rest niks.

Citaat:
als hij het zelf doet en hij vind het leuk is dat toch geen probleem?

Als je op een jaarling gaat zitten zal die je d'r waarschijnlijk ook niet gelijk afbokken, betekend dit automatisch dat het goed is?

Citaat:
en so what het is debora haar pony als het verkeerd gaat en is is het haar eigen schuld toch?

Nee dat zou een lekkere boel worden als iedereen 'alles' met z'n dieren mag doen omdat ze van 'jou' zijn...

Citaat:
ik zeg niet dat het goed is wat ze doet maar de reacties zijn zwaar overdreven.
net alsof het mishandeling is.

Mishandeling niet, overbelasting wel.

Citaat:
ze heeft net 3 shetjes gered en omdat ze nu haar jaarling op commando laat liggen is ze ineens de pineut?

En pirouette, en 'spaanse pas' en dit speelde al voor ze die shetjes heeft gered hoor.

Citaat:
als mexx er maar plezier in heeft en ze het niet teveel doet kan het ook niet zoveel kwaad volgens mij.
maar ik zou het zelf niet doen bij een jaarling maar het is debo haar pony.
ze weet zelf wel wat goed voor haar pony is toch?

Debo weet alles

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:18

TongeR schreef:
wat maakt het uit dat mexx een jaar is?
KNIP
ze heeft net 3 shetjes gered en omdat ze nu haar jaarling op commando laat liggen is ze ineens de pineut?
als mexx er maar plezier in heeft en ze het niet teveel doet kan het ook niet zoveel kwaad volgens mij.
maar ik zou het zelf niet doen bij een jaarling maar het is debo haar pony.
ze weet zelf wel wat goed voor haar pony is toch?

Dat denkt die eigenaar van die verwaarloosde Shetten misschien ook wel. Overigens is het niet handig om zulke dieren te 'redden', want er komen gewoon weer nieuwe voor de plaats. De enige manier om zo'n iemand te stoppen is niet meer van hem te kopen, dan moet hij wel stoppen met fokken. Zolang er mensen zijn die kopen, zal hij ook door blijven gaan.

Weer on topic: Het maakt wel uit dat Mexx pas een jaar is. Je gaat er toch ook niet opzitten, en dan heel hard roepen wat het uitmaakt dat hij pas een jaar is. Verder sluit ik me aan bij Jippie, met een complimentje voor Ymke en nog een paar anderen hoe hun met hun jaarlingen bezig zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:18

tja als je het zo bekijkt ik zeg niet dat ik het met haar eens ben maar ik bedoel een paar keer commentaar is ook genoeg.
en er zijn hier wel meer die met 2 jaar al wat met hun pony doen tot zelfs beleren aan toe en dat is ook in de doofpot gestopt.
ik neem het niet voor haar op maar iedereen weet wel dat het niet goed is wat ze doet maar om nou wel 4 keer te reageren terwijl debo al dat commentaar krijgt.
voor haar is het ook niet leuk om dat over haar heen te krijgen

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:21

Ja maar ze weet inmiddels dat een groot deel van bokt het niet met haar manier van 'trainen' eens is, dus ze weet ook dat ze dit soort reacties kan verwachten, heel simpel.