Summertje schreef:Als ze 3 is heeft ze nog een heel leven voor haar waarin ik dingetjes met haar kan doen.
AMEN!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
debo"]
of ee jaarliong die 3 jaar zomaar op de wei of in een grote opfok gedonderd word.. No9u wat zijn die parden gelukkig..... not...
[/quote]
Volgens mij is dat juist de droomwens van elk paard...
[quote="debo"]
Ik kan met mijn pony's meer asl menig iemand hier op bokt..
[/quote]
Tinkernikky kan nog meer hoor, maar die vergeet je weer
[quote]
maar dat er over het liggen van mexx zo moeilijk wordt gedaan begrijp ik niet hoor!!!
[/quote]
Een jaarling is er nog niet klaar voor om aan VD te doen, ook al zou hij het zo graag "willen". Hij doet nu alles voor een snoepje, wedden dat ie straks lekker happig wordt? Netzoals Rydar dat nu is??
[quote="debo schreef:egoist, nepvriend, slechte moeder , vrouw van een gestoorde, rare, zelf ook behoorlijk gestoorde... nog meer??
:Debo schreef:Ik ben de lijder van mijn kuddetje..
Evy"]
[quote="debo"]of ee jaarliong die 3 jaar zomaar op de wei of in een grote opfok gedonderd word.. No9u wat zijn die parden gelukkig..... not...
[/quote]
Volgens mij is dat juist de droomwens van elk paard...
[quote="debo"]
Ik kan met mijn pony's meer asl menig iemand hier op bokt..
[/quote]
Tinkernikky kan nog meer hoor, maar die vergeet je weer
[quote]
maar dat er over het liggen van mexx zo moeilijk wordt gedaan begrijp ik niet hoor!!!
[/quote]
Een jaarling is er nog niet klaar voor om aan VD te doen, ook al zou hij het zo graag "willen". Hij doet nu alles voor een snoepje, wedden dat ie straks lekker happig wordt? Netzoals Rydar dat nu is??
[quote="debo"]
egoist, nepvriend, slechte moeder , vrouw van een gestoorde, rare, zelf ook behoorlijk gestoorde... nog meer??
[/quote]
Alsjeblieft, doe niet zo zielig man!!!
Pbtjes sturen help niet want Debo reageert daar niet op, en jullie vergeten dat Mexx ook al op het blok kan. Vraag me af wanneer ie kan steigeren, of kan ie dat al?
[/quote]
Mee eens, en Debo ik weet niet hoe jij je in de gedachte van een paard mengt.. Maar paarden in de opfok zijn hardstikke gelukkig, want er is VRIJHEID!! En dat is goed voor een paard, lekker opgroeien en spelen met leeftijdsgenootjes tot een sterk en sociaal paard, waar je LATER weer mee kan gaan werken, als het paard er lichamelijk én geestelijk aan toe is.. En geen enkele jaarling is toe aan dit soort kunsten, zelfs van jou niet!
Grrr.. ik kan hier ontzettend kwaad om worden, laat dat beestje toch lekker doen, hij is niet toe aan dit soort dingen.. En zo te zien aan je kennis jij ook niet aan hem!!
Oja, en aan dit soort reacties heb ik ook een hekel:
[quote="debo schreef:Ik kan met mijn pony's meer asl menig iemand hier op bokt..

Evy"]
Pbtjes sturen help niet want Debo reageert daar niet op, en jullie vergeten dat Mexx ook al op het blok kan. Vraag me af wanneer ie kan steigeren, of kan ie dat al?
[/quote]
En hij kan ook al pas en pirouette .
Hoe zou ze bedoelen![]()
[quote="Debo schreef:Mexx kan ook liggen dat was zo gebeurt , shetlanders zijn nou eenmaal makkelijk om te laten valen.. Mexx kon het alop de clinic maar dacht zeg maar niets want "dat doe je niet met een jaarling!!"
Jippie"][/quote]
Ik heb al wel eeder grote vraagtekens geplaats over de manier waarop jij met VD bezig bent, zoals dat vlijmscherpe paardonvriendelijke bit dat je graag wilde gebruiken omdat het zo mooi was![]()
Met dit topic over VD bij een jaarling heb je wel duidelijk aangegeven hoe je nu werkelijk in je vel steekt. Freudiaanse verspreking van jou zelf, vast en zeker:
[quote="Debo schreef:Ik ben de lijder van mijn kuddetje..

TongeR schreef:wat maakt het uit dat mexx een jaar is?
Citaat:als hij het zelf doet en hij vind het leuk is dat toch geen probleem?
Citaat:en so what het is debora haar pony als het verkeerd gaat en is is het haar eigen schuld toch?
Citaat:ik zeg niet dat het goed is wat ze doet maar de reacties zijn zwaar overdreven.
net alsof het mishandeling is.
Citaat:ze heeft net 3 shetjes gered en omdat ze nu haar jaarling op commando laat liggen is ze ineens de pineut?
Citaat:als mexx er maar plezier in heeft en ze het niet teveel doet kan het ook niet zoveel kwaad volgens mij.
maar ik zou het zelf niet doen bij een jaarling maar het is debo haar pony.
ze weet zelf wel wat goed voor haar pony is toch?
TongeR schreef:wat maakt het uit dat mexx een jaar is?
KNIP
ze heeft net 3 shetjes gered en omdat ze nu haar jaarling op commando laat liggen is ze ineens de pineut?
als mexx er maar plezier in heeft en ze het niet teveel doet kan het ook niet zoveel kwaad volgens mij.
maar ik zou het zelf niet doen bij een jaarling maar het is debo haar pony.
ze weet zelf wel wat goed voor haar pony is toch?