Persoonlijke prestaties Sjefke Janssen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:06

Maar goed, FaberSmid, laten we niet te ver van de topic-vraag afdwalen, toch? U heeft dit topic immers niet geopend om te discussieren }> maar om kennis te vergaren omtrent het verleden van Sjef J.

Ik kan U vertellen dat hij in ieder geval trainer is van bijna alle Nederlandse grand prix combinaties. Is het niet structureel, dan wel incidenteel.
Dat in combi met de al eerder geplaatste opsomming van zijn wedstrijdresultaten met o.a. Bo staan toch wel voor iets. Het is mij in ieder geval (nog) niet gelukt deze prestaties te evenaren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:11

Knavia schreef:
Dat in combi met de al eerder geplaatste opsomming van zijn wedstrijdresultaten met o.a. Bo staan toch wel voor iets.

...en wáár het voor staat is nu net wat je schrijft niet te willen belichten :)*

De kern is dat de ts de koppeling legt tussen de ondergrond en het resultaat.
In één objectieve zin is het resultaat de beloning door de FEI.
In een andere is het beleren door P+ ; de Hollandse School welke staat voor paarddwingen.

Janine1990

Re: Persoonlijke prestaties Sjefke Janssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:14

Ik denk dat Knavia subtiel probeert te zeggen dat je niet moet afkraken wat je zelf nog niet hebt bereikt.
Doorgaans gebeurt dat toch door mensen die weinig succes hebben, jaloezie heet dat, als ik me niet vergis? :)

:(:)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:19

Knavia schreef:
Maar goed, FaberSmid, laten we niet te ver van de topic-vraag afdwalen, toch? U heeft dit topic immers niet geopend om te discussieren }> maar om kennis te vergaren omtrent het verleden van Sjef J.

Ik kan U vertellen dat hij in ieder geval trainer is van bijna alle Nederlandse grand prix combinaties. Is het niet structureel, dan wel incidenteel.
Dat in combi met de al eerder geplaatste opsomming van zijn wedstrijdresultaten met o.a. Bo staan toch wel voor iets. Het is mij in ieder geval (nog) niet gelukt deze prestaties te evenaren.

Het lijkt inderdaad dat TS dit wil weten maar hij is denk ik toch echt op iets anders uit aangezien dit topic is geplaatst bij Rijtechtnisch--> Discussies. En nu wil ik TS nógmaals vragen waaróver hij wil discussieren??? Want dit heeft hij nog niet ergens concreet gezegt wat dit topic echt tot een chaos maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:21

Zes pagina's en we weten nog niet waar we over gaan discussieren.

CAN YOU BEAT THAT?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:23

Tot nu toe heeft TS nog niks afkrakends richting Sjef Janssen gezegd. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hem ook alleen maar ken via de successen van Anky en ik heb totaal geen idee wat de man nog meer gedaan heeft in zijn leven. Kan vast gaan googlen enzo maar TS wil het eigenlijk uit de mond horen van iemand die Sjef ooit ergens is tegengekomen als ik het goed begrijp. Bizarre discussie die al 6 pagina's duurt. Wonderlijk om te lezen ook dit.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:25

Janine1990 schreef:
Zes pagina's en we weten nog niet waar we over gaan discussieren.

CAN YOU BEAT THAT?

Best knap inderdaad :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:26

Janine1990 schreef:
Ik denk dat Knavia subtiel probeert te zeggen dat je niet moet afkraken wat je zelf nog niet hebt bereikt.
Doorgaans gebeurt dat toch door mensen die weinig succes hebben, jaloezie heet dat, als ik me niet vergis? :)

Daar gaan we weer _O- _O-

Dir ´Succes´ is voor joú iets goeds, voor anderen een bewijs voor diskwalificatie en reden voor plaatsvervangend schaamrood.
Er zijn hele volkstammen te paard die om inhoudelijk en ethische redenen NIETS met deze zeer beperkte vorm van ruiter´sport´ van doen willen hebben.
Het is zeer wel mogelijk dat dit juist is omdat deze ruiters veel inhoudelijke basis hebben.
Menigeen houdt zich met paadrijden bezig en niet met ´sport´ onder het oordeel van een FEI jury met 19de eeuwse normen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:30

Janine1990 schreef:

Op die manier kunnen we gelijk ook de democratie aan de kant zetten, 't is niet omdat je geen ervaring hebt met nationale politiek dat je er geen mening over kan hebben. Meer zelfs, die is absoluut nodig.

Dat afkraken (van de resultaten, de man zelf kennen we natuurlijk niet) is voor een deel mensen -alvast voor mezelf- enkel een uiting van absolute walging. Dat zelf bereiken valt in de categorie waar kittens verzuipen of omaatjes slaan ook al in zitten :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:30

Voor mij is paardrijden, paardensport. :)
En met mij, vele anderen.
Paardrijden, is voor mij: Vooral op je paard zitten en jezelf vooral niet in het zweet werken. :)
Indien dit structureel voorkomt, rij je paard.
Is dit slechts een heel enkele keer, dan zit je op een paard.

Ik heb nog geen succes gehad met paardrijden, niet noemenswaardig, ik heb nog NOOIT een KNHS wedstrijd gestart zelfs, ik ambieer het wel, maar ik wil er mijn brood niet aan verdienen.
Succes is leuk, ook als anderen succes hebben. Ik hoef het niet af te kraken, ik mag er graag van leren.

Succes is anno 2009 goed, in welke vorm dan ook. Zolang je humaan blijft is er niets mis met succes toch?
We kunnen niet allemaal van droog brood en water leven, in een hutje op de hei. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:33

even........... het ging over de prestaties van Sjef :)

ondertussen word dit het zoveelste afkraaktopic over een succesvol persoon in de paardensport door mensen die nog nooit een ring van binnen hebben gezien.......

word er een beetje moe van ondertussen......

schoenmaker blijf bij je leest, en als je informatie wil over de wereld aan de andere kant van de horizon, neem die informatie dan ook aan...... :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:34

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:

Op die manier kunnen we gelijk ook de democratie aan de kant zetten, 't is niet omdat je geen ervaring hebt met nationale politiek dat je er geen mening over kan hebben. Meer zelfs, die is absoluut nodig.

Dat afkraken (van de resultaten, de man zelf kennen we natuurlijk niet) is voor een deel mensen -alvast voor mezelf- enkel een uiting van absolute walging. Dat zelf bereiken valt in de categorie waar kittens verzuipen of omaatjes slaan ook al in zitten :P

Wat de politiek er nu weer mee te maken heeft? Die zie ik zo snel in ieder geval niet.

Afkraken en walging, ik zie het verband niet.
Als je ergens van walgt, dan ga je er toch geen energie in steken om zo iemand af te zeiken? In de hoop dat hij zijn successen verliest, of in de hoop dat hij aan de kant wordt gezet door zijn 'aanhangers'. Waarom iemand ongelukkig willen zien?
Om dan maar een lekker overtrokken vergelijking neer te zetten: Het is hetzelfde als een kind pesten, die al zijn vrienden daardoor kwijtraakt en de nieuwe Remi wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:39

KiWiKo schreef:
even........... het ging over de prestaties van Sjef :):)

Maar dat is eigenlijk geen discussietopic toch?
Het is een opsomming van feiten.

Totdat je er een waardeoordeel aan gaat hangen.
En dan kun je discussieren over dat waardeoordeel omdat dat jouw persoonlijke mening is.

Alleen scheen dat ook al niet de bedoeling te zijn...

Slotconclusie: Ik zie het nut nog niet in van dit topic.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:40

Iris82: Helemaal waar!
We proberen dan ook al 6 pagina's achter de intenties van TS te komen, bloednieuwsgierig zijn we!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:42

Janine1990 schreef:
Voor mij is paardrijden, paardensport. :)

Ruítersport dan toch.

FEI dressuur is slechts één, zeer beperkte, variant van alle mogelijkheden voor ruitersport.
Ruitersport is een moderne oprekking van het begrip paardrijden.
Paardrijden staat in dienst van de vergroting van de mobiliteit van de mens.
Het ´op een bewegend paard zitten´ is ruiterplezier. Het in competatief verband doen sport; ruitersport.
Dat het voor velen synoniem is gewórden met paardrijden is net als het ´groter groeien´.

´Humaan´ is anno 21ste eeuw géén beleren/rijden op basis van P+.
Dat de ruiterij op dat punt in de 19de eeuw verkeerd is des te erger omdat het ´paardrijden´ voor de meesten, zoals jij, een loldoel heeft.
P+ voor de lol = NoNo.
Dat hóórt bekritiseerd te worden.
Degene die het predikt hóórt bekritiseerd te worden.
De organisatie welke het beloont hóórt gediskwalificeerd te worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:44

Janine1990 schreef:
We proberen dan ook al 6 pagina's achter de intenties van TS te komen, bloednieuwsgierig zijn we!

het is heel simpel :)

TS is op zoek naar erkenning ....... en als hij dat in dit topic niet krijgt dan kan hij in iedergeval zeggen dat iedereen gek is behalve hem :)

ZEKER op Bokt,

beetje Don Quichote achtig zegmaar....... De wereld is gek, en snapt er niks van.......

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:45

KiWiKo schreef:
Janine1990 schreef:

TS is op zoek naar erkenning ....... en als hij dat in dit topic niet krijgt dan kan hij in iedergeval zeggen dat iedereen gek is behalve hem :)

ZEKER op Bokt,

beetje Don Quichote achtig zegmaar....... De wereld is gek, en snapt er niks van.......

Dat denk ik ook ja, goed verwoord...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:48

Aaah, nou bij deze: Intenties zijn gevonden :D

Modjes, er kan een slotje op dit topic.

Die erkenning begrijp ik alleen niet? Kan hij Sjef evenaren? :D
Maargoed, ik zal wel gek zijn ;)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:55

:D }> :+ :7 +:)+ :):) ~~}> _O-

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:11

Madeliefjes schreef:
Tot nu toe heeft TS nog niks afkrakends richting Sjef Janssen gezegd. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hem ook alleen maar ken via de successen van Anky en ik heb totaal geen idee wat de man nog meer gedaan heeft in zijn leven. Kan vast gaan googlen enzo maar TS wil het eigenlijk uit de mond horen van iemand die Sjef ooit ergens is tegengekomen als ik het goed begrijp. Bizarre discussie die al 6 pagina's duurt. Wonderlijk om te lezen ook dit.

U heeft het net als de Professor wel begrepen.
Wonderbaarlijk is dat er zo weinig bekend is en wat bekend is tegenstrijdigheden heeft. Iemand die SJEF Janssen van een hippische opleiding kent? Iemand die weet wanneer hij coach en trainer van USA was?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:12

Waarom stuur je Sjef niet even een mailtje wat hij allemaal gedaan heeft in zijn leven. Kan hij je vast vertellen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:13

Janine1990 schreef:
Aaah, nou bij deze: Intenties zijn gevonden :D

Modjes, er kan een slotje op dit topic.

Dat gebeurt vanzelf door het valsewijven wat nu weer de kop opsteekt bij gebrek aan inhoudelijk argumenten.

Enneh Janine, voor menigeen is de Hollandse School reden voor plaatsvervangend schaamrood.
De ts vraagt wat eigenlijk de ínhoud is van Dr.Jansen.
Niets mis mee met die vraag.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:13

KiWiKo schreef:
Janine1990 schreef:

ZEKER op Bokt,

Weer verkeerde conclusies.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:13

Katja schreef:
Waarom stuur je Sjef niet even een mailtje wat hij allemaal gedaan heeft in zijn leven. Kan hij je vast vertellen.

Denk dat de objektieve versie wordt gezocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:14

Google is je vriend :D

Daarnaast, er zijn genoeg data wel terug te vinden op internet. Zoek maar eens op EK 1984 dressuur, wedden dat je op een goede datum komt? Joh, wat doe je moeilijk?
Waarom zouden er prestaties worden verzonnen (zo lijkt de ondertoon in ieder geval te zijn), als de huidige beschikbare communicatiemiddelen alles terstond in twijfel zullen trekken?
Daarnaast, lees eerste en biografie, alvorens vragen te gaan stellen.
Pas wanneer men heeft gelezen, komen er vragen.
Niet daarvoor.