Is dit onze sport anno 2009?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:10

Precies, dat is het hem nou het VERSCHIL tussen paarden, dat probeer ik mensen hier nou de hele tijd al duidelijk te maken. :j
Ik rijd concours dus zonder ijzers kan echter niet.

Haar stal hebben we helemaal met rubber beplakt, omdat ze elke keer bokt en stijgerd in haar stal, en dat heeft haar verschillende blesures opgeleverd.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:11

Ik snap eigenlijk niet waarom dit soort topics nog worden gestart. Is zoiets als en wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax......

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:11

@ Arabesk: het valt me eigenlijk zwaar tegen dat jij uberhaubt nog op een paard stapt, tegennatuurlijker kun je niet hebben. Als je dan zo voor het natuurlijke bent wees dan ook consequent, laat je beesten los op de prairie en ga je bezig houden met bomen knuffelen of zo.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:12

Twiggy2008 schreef:
Lies21 schreef:
Nee dan heb ik het voornamelijk over het natuurlijk beslaan van een paard, maar dat is eigenlijk een andere discussie. Daar heb ik eigenlijk een sterke mening over.

Natuurlijk beslaan bestaat naar mijn idee niet. Natuurlijk bekappen wel. ;)

Ja dat bedoel ik.... :o

Corally_B

kimmie1 schreef:
@ Arabesk: het valt me eigenlijk zwaar tegen dat jij uberhaubt nog op een paard stapt, tegennatuurlijker kun je niet hebben. Als je dan zo voor het natuurlijke bent wees dan ook consequent, laat je beesten los op de prairie en ga je bezig houden met bomen knuffelen of zo.

:D :D :D EENS!!! :D :D :D

Twiggy2008

Larissa3, hmmm, ik vraag me af waarom jouw merrie bokt en steigert in haar stal. Al hoewel, me afvragen....... :+

piezze

filmpjes van de bitloze wedstrijd kan je opzoeken, ook daar waren de kritieken genadeloos van degenen langs de kant

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:13

Lies21 schreef:
kimmie1 schreef:

:D :D :D EENS!!! :D :D :D

oké, die vindt ik best wel goed }> :D :D

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:13

Twiggy2008 schreef:
Larissa3, hmmm, ik vraag me af waarom jouw merrie bokt en steigert in haar stal. Al hoewel, me afvragen....... :+

Tja Jazz he...
En dan hoef je niet met een botte reactie te gaan komen, want ze kán gewoon niet op de wei, het zijn niet allemaal brave knuffels.

Echter hebben we hier ook wel paardjes die de gehele dag op de weide staan, dus nee ik ben zeker niet slecht voor mijn paard.

Alhoewel, ik rijd met slof. :D
Laatst bijgewerkt door Oeless op 18-08-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:14

Larissa3 schreef:
Twiggy2008 schreef:

Tja Jazz he...

zijn die paarden zo erg dan?!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:15

Larissa3 schreef:
Tja Jazz he...

Ja hoor. Beestje mag nooit in de wei? Nooit eens gek doen dus? Maar wel aan de hand lopen.......
Tuuuurlijk. Geef Jazz maar weer de schuld. :')

(Mijn paard is allesbehalve een Jazz en die zou precies hetzelfde doen. Dan eet 'ie je nog op ook, denk ik :D ).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 18-08-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:15

piezze schreef:
Anoniem schreef:
ik heb nog niet t hele topic gelezen ( doek nog wel strax ) en alleen de filmpjes bekeken.
De tranen sprongen me in de ogen, hoe die bitten als messen door die mondjes worden getrokken :(
Tuurlijk willen mensen het niet in slowmotion zien, als je het gewone filmpje neerzet LIJKT het minder gruwelijk, met de nadruk op lijkt :(

HOezo als messen Gast9373, wat een vergelijking

Nou als je kijkt hoe die paarden erbij kijken, en hoe ze met hun mondjes reageren vind ik dat je het best wel met een mes kan vergelijken toch? lekker vinden ze t niet ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:16

Larissa,

Even flauw doen maar misschien een goed voorbeeld dat dat paard je iets wil vertellen? Misschien vind tie het toch niet zo fijn in zijn stal als dat zijn baasje denkt.

Weet jij wat die paarden denken Cinnepin dan?

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:18

piezze schreef:
Nou Larissa, das niet best dan dat die ruiters wel een goede dressuurproef kunnen rijden maar niet zonder martingaal de weg op. Dan schort er toch echt wat aan de training van die paarden want volgens mij hoor je je paard t.a.t. in bedwang te hebben. Beetje de omgekeerde wereld eigenlijk toch?

een paard ten aller tijde in bedwang hebben...
klinkt niet echt realistisch aangezien een paard een vluchtdier is...
maar das hier niet ter discussie.

snap het nut niet van de filmpjes die TS plaatst.. oké, dat de paardensport er anno 2009 niet zo schitterend uitziet, maar daarom hoef je toch niet iedereen over dezelfde kam te scheren. mensen genoeg die wel respectvol met hun paard omgaan en niet zo aan de teugels hangen. maarja dit is een discussie die eeuwig gevoerd zal blijven worden en waarbij iedereen het beter weet tegen iedereen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

beste paardenliefhebbers hier....dus jullie vinden die filmpjes prettig om naar te kijken?
Enne....is het heel moeilijk om die filmpjes te zien zonder steeds aan de naam Arabesk te denken?
jullie zien het dus duidelijk niet los van elkaar...

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

Twiggy2008 schreef:
Larissa3 schreef:
Tja Jazz he...

Ja hoor. Beestje mag nooit in de wei? Nooit eens gek doen dus? Maar wel aan de hand lopen.......

(Mijn paard is allesbehalve een Jazz en die zou precies hetzelfde doen. Dan eet 'ie je nog op ook, denk ik :D ).

Wat heb jij dan voor paard Twiggy? Zo'n slome, niets zeggende stamboomloze, bomproof...... hondje?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:20

Wel als je op een wedstrijd of in het bos rijd, wat doe je daar anders als je paard een ongeleid projectiel is

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:21

Wij hebben hier een 6 hectare grond, alle paarden mogen naar buiten, de meesten staan ook de gehele dag buiten. ;)

De Jazz wil ik enkel wel eens los laten in de bak, dan blijf ik er ook echt bij staan.

En ik snap ook best wel dat het voor jullie niet voor te stellen is, dat was het voor mij ook niet totdat ik haar dus kocht.
Ze is echt een verhaal appart.

En ik heb heus het beste met haar voor, maar ze is gewoon appart.
Voor een tijdje geleden heeft er ook een stuk over haar in de paardenkrant gestaan, toen ik wat met haar won.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:21

geerke schreef:
beste paardenliefhebbers hier....dus jullie vinden die filmpjes prettig om naar te kijken?
Enne....is het heel moeilijk om die filmpjes te zien zonder steeds aan de naam Arabesk te denken?
jullie zien het dus duidelijk niet los van elkaar...

Uuh lees eens de andere topics van Arabesk en kijk eens in haar profiel! Hoe kan je die dingen dan nog los van elkaar zien?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:22

Afschuwelijk gewoon die filmpjes :r en dan te bedenken dat de jury daar ook nog punten voor geeft hoe bedoel je welzijn van het paard? En dan heb ik het nog niet eens over de paarden die in bijna elke gewricht worden ingespoten om weer zo verder te gaan :? . Ik vraag me altijd af wat ze er nou daadwerkelijk inspuiten.

millennium

Volgens mij gaan we totaal off-topic. Ik tem.

PercyLeen

Larissa3 schreef:
Twiggy2008 schreef:

Tja Jazz he...
En dan hoef je niet met een botte reactie te gaan komen, want ze kán gewoon niet op de wei, het zijn niet allemaal brave knuffels.

Echter hebben we hier ook wel paardjes die de gehele dag op de weide staan, dus nee ik ben zeker niet slecht voor mijn paard.

Alhoewel, ik rijd met slof. :D

Moest wel lachen, klinkt herkenbaar..vriendin heeft ook een Jazz..loopt echter wel op de wei (momenteel niet)..maar steigert ook rustig in de box en laat zich achterover klappen als ze geen aandacht krijgt..En toch ben ik van mening; het is maar net wat je paard gewend is..een paard is niet gemaakt om op stal te staan, ook een Jazz niet..

Oeless

Twiggy2008 schreef:
Larissa3 schreef:
Tja Jazz he...

Ja sorry maar t is wat anders als een shetlander. :D

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:23

Larissa3 schreef:
Wij hebben hier een 6 hectare grond, alle paarden mogen naar buiten, de meesten staan ook de gehele dag buiten. ;)

De Jazz wil ik enkel wel eens los laten in de bak, dan blijf ik er ook echt bij staan.

En ik snap ook best wel dat het voor jullie niet voor te stellen is, dat was het voor mij ook niet totdat ik haar dus kocht.
Ze is echt een verhaal appart.

En ik heb heus het beste met haar voor, maar ze is gewoon appart.
Voor een tijdje geleden heeft er ook een stuk over haar in de paardenkrant gestaan, toen ik wat met haar won.

Larissa, je hoeft jezelf niet te verdedigen omdat je paard een karakter heeft!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:25

Lies21 schreef:
Wat heb jij dan voor paard Twiggy? Zo'n slome, niets zeggende stamboomloze, bomproof...... hondje?

Is een paard wat geen Jazz is dan per definitie sloom en niets zeggend? Nou, dat zullen vele bokkers fijn vinden om te lezen. :D

De mijne:
Stambookloos: ja
Bomproof: nee
Hondje: nee

Voor de rest, zie mijn profiel. :+
Die sluit je echt niet lang op in een stal, hoor. :D
En zo ja, sterkte met wat er dan gebeurt. ;)