) dan gaat het hoofd ook 2 cm naar voren?(Ik bedoel denk ik meer contact.. wat is druk wat is contact.)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dan gaat het hoofd ook 2 cm naar voren?Lusitana schreef:Achterwaarts is een verkeerd voorbeeld, want die moet je namelijk "voorwaarts" rijden. Daarbij is het been juist wél het belangrijkste en een jury zal ook straffen als dat alleen op hand gaat
damian23 schreef:Lusitana schreef:Achterwaarts is een verkeerd voorbeeld, want die moet je namelijk "voorwaarts" rijden. Daarbij is het been juist wél het belangrijkste en een jury zal ook straffen als dat alleen op hand gaat
volgens mij is dat nog steeds de zit. Mij is geleerd om juist alleen echt "been" te geven als ze scheef gaan. Maar ja, krijg echt nog van de oude stempel les
Citaat:Dan is mij ook geleerd... been iets naar achter houden, dan gaan ze al. Bij scheef iets met de kuit helpen. Anders krijg je denk ik een achteruitrennend paard
Dat bedoel ik ook. Wel iets been naar achter en dan wat verlicht gaan zitten en als ze scheef gaan met het been recht zetten. Maar het is volgens mij maar wat je aanleert. Een vriendin van mij heeft toen ze overstapte naar haar huidige instructeur haar paard helemaal opnieuw moeten leren om volgens die manier achteruit te gaan. Maar ik zie heel vaak op wedstrijd mensen achteruit gaan zitten, been geven en dan lekker in de mond trekken..... damian23 schreef:Citaat:Dan is mij ook geleerd... been iets naar achter houden, dan gaan ze al. Bij scheef iets met de kuit helpen. Anders krijg je denk ik een achteruitrennend paard
Dat bedoel ik ook. Wel iets been naar achter en dan wat verlicht gaan zitten en als ze scheef gaan met het been recht zetten. Maar het is volgens mij maar wat je aanleert. Een vriendin van mij heeft toen ze overstapte naar haar huidige instructeur haar paard helemaal opnieuw moeten leren om volgens die manier achteruit te gaan. Maar ik zie heel vaak op wedstrijd mensen achteruit gaan zitten, been geven en dan lekker in de mond trekken.....
vorame schreef:Waarom niet gewoon recht boven het paard blijven zitten en niet trekken en niet de benen naar achter?
. (Wel iets meer druk op de teugels zeker?)Ziezo_X schreef:vorame schreef:Waarom niet gewoon recht boven het paard blijven zitten en niet trekken en niet de benen naar achter?
hihi, dan doe je dus eigelijk niks meer. (Wel iets meer druk op de teugels zeker?)
Been naar achter is denk ik om haar iets het verschil te laten weten tussen naar voren en naar achteren. Wanneer ik weer naar voren wil leg ik me been weer gewoon op de plek. Voor haar heel duidelijk =).
Ziezo_X schreef:Maar dan heb je wel ietjes 'druk' op de teugels? Stel dat je je hand naar voren brengt (2 cm) dan gaat het hoofd ook 2 cm naar voren?
(Ik bedoel denk ik meer contact.. wat is druk wat is contact.)
Eigenlijk heb ik altijd een ontspannen losse verbinding met de mond en soms minder, maar nooit meer.