Rijden jullie als het stormt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:00

Ja, hoor. :) Mijn fjord is heel rustig, die maakt zich daar echt niet druk om (afkloppen). :+ Wel in de binnenbak uiteraard. ;)

shartje

Re: Rijden jullie als het stormt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:08

Ik zou als het echt stormt, met regen en harde windstoten zou ik niet gaan rijden. Maar als het een beetje regent of niet hard waait zou ik nog gewoon gaan rijden.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:09

Als het gewoon normaal regent en waait, dan wel soms, als het echt harde windstoten zijn niet, en met onweer ook niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:49

Voorheen toen ik alleen de beschikking over een buitenbak had heb ik dat toen niet gedaan. Nu met een binnenbak wel. Of nouwja, met de merrie ben ik nog niet de binnenbak in geweest tijdens een storm, maar theoretisch gezien rij ik dan dus wel.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:52

vandaag ondanks de harde wind toch nog buiten gereden gewoon geen kans geven van onzin uithalen
dus ik heb hem gelijk ook laten weten dat ik er niet van gediend was en heb erg fijn kunnen rijden

echter hoe ik zag (open velden) hoe het onweerde 1 dorp verder ben ik gelijk naar huis gegaan :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:11

Ja. Vind er niets ergs aan. Toevallig had het geregend en waaide het hier vandaag nog enorm toen ik wou gaan rijden. Gewoon voor de zekerheid mn cap uit zn hoekie gepeuterd, een open veld opgezocht en flink aan het dressuren gegaan. Hij was wel heel heftig, maar figuren rijden/verruimen/wijken was goed te doen.

Laatst ook een rit gemaakt in de regen, het was al aan het regenen toen we vertrokken maar ach, regenjas aan en gewoon op het asfalt blijven en het gladde gras vermijden. Je hebt het wat kouder na het rijden maar een lekker koppie thee erna doet wonderen.

Onweer is dan weer iets anders, dan rijd ik echt niet, behalve als ik er toevallig in kom onderweg.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:57

met bliksem niet !
met regen en wind wel !

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:10

pfff.. rij nou al de hele week in de dikke plens buien. me paard die de modder achter de oren heeft zitten ik die onder de modder zit..
maakt nie uit!!(A)
goed voor de weerstand

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:39

Op mijn stalling hebben we gelukkig 2 binnenbakken, dus dan rij ik daar. Binnen geeft ze er niks om, maar in de buitenbak hoef ik het dan niet te proberen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:41

Nja soms, niet echt stormen maar wel regen en harde wind, maar laatst heb ik ook me les afgezegt.
Er kwam al een hele donkere bui aan toe ik naar Willem ging, en ik had me instructrice als gesmsd: ik kom misschien niet.
Maar goed ook, ik was nog geen 10 minuten op stal en het begon me toch te hosen.
Ik kon ook niet met de trailer, want die man die altijd rijd was niet thuis, jammer dan. Maar ik ga Willem ook niet helemaal over de zeik helpen, maar bijvoorbeeld als ik al rijd (binnenbak) rijd ik gewoon door.
Maar als ik buitenrit maak en het regent en waait hard, dan ben ik toch echt wel weer snel op stal.

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:08

Met harde wind,bliksem,donder,... zou ik niet rijden.
Maar als het regent,kan dat geen kwaad. :P
Of toch niet als het stormt,

linkaflintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:40

nop

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:44

met regen wel, maar bij harde wind liever niet: ben altijd bank een losgewaaide tak tegen te komen...

onweer nooit: denk dat ik dat enger vind dan m'n paardje! :D

linkaflintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:45

ja oke met regen durf ik ook wel te rijden

Shelley_026

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:53

Ik rij liever zelf niet met slecht weer omdat ik het niet leuk vind om in de regen te rijden ;-). Als ik les heb rij ik wel met wind en een bui. Stormt het met onweer dat rij ik niet!

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:15

Bij regen en harde wind zou je gewoon kunnen rijden, of je 't zelf prettig vindt is iets anders :P.. Dan moet je zelf maar een keuze voor maken.. Alleen als 't staat te onweren zou ik niet gaan rijden in een buitenbak! En al helemaal niet als je paard bang voor onweer is of wordt er fel van zou ik niet in een buitenbak gaan rijden.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:19

met een beetje regen ga ik gewoon de bak in, met een beetje sneeuw en wind ook, maar niet te hard. :P
maar niet met onweer, stort regen, of hagel :n

Hinnikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:33

Soms :)

kiirzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:04

met onweer rijd ik zeker niet, met regen verder meestal wel. met veel wind ook niet , dan word mijn paard gek.

Stef_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:09

als het echt stortregent en omweert/bliksemt rijd ik niet (da's gewoon te gevaarlijk aangezien ik in het weiland rijdt en het dan superglad wordt ;p .

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:12

niet met windkracht 10 ofzo..
maar een beetje wind vind ik niet erg.
als het alleen regent rijd ik altijd.
ook stortbuien.. ik en mijn knollies zijn nie bang van een beetje rege;)
maar met onweer of zo'n wind dat ik er zowat vanaf waai vind ik wel eng..
met onweer is het zowiezo verboden op stal om te rijden..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:28

magda_90 schreef:
Voorheen toen ik alleen de beschikking over een buitenbak had heb ik dat toen niet gedaan. Nu met een binnenbak wel. Of nouwja, met de merrie ben ik nog niet de binnenbak in geweest tijdens een storm, maar theoretisch gezien rij ik dan dus wel.

Vorige week 'stormde' het ook aardig. Heb in de binnenbak gereden. Aan de buitenmuur was ze wat gevoelig vanwege de ritselende kuilbalen die buiten stonden maar verder geen problemen gehad.

Wel met fietsen :+ Kwam op sommige open stukken moeilijk vooruit _O- En was met 20 minuten thuis terwijl ik normaal ruim een half uur fiets :+

lindsaydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:22

bliksem hagel nier maar een echte ruiter rijd door weer en wind. nee bij mij ligt het aan welk paard die van mij vind het nietr erg dus ik rijd gewoon door

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:26

Ik rijd altijd buiten om dat ik geen beschrikking heb tot een binnenbak. met een klein windje rijd in gewoon maar al krijgen we windstoten en allerlij harde windvlagen dan blijf ik liever op stal, Bij regen rijd ik zoiezo nooit of het nou miezert of hard regent. dan ga ik gewoon de regen niet in. en vanzelfsprekend rijd ik dan ook niet in bliksem. heel gevaarlijk! zou er niet aan moeten denken.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:43

Met een beetje regen / wind rij ik nog wel buiten maar als het harder gaat, ga ik toch echt naar binnen.. maar dat kan niet iedereen natuurlijk.. met onweer zou ik zoiezo niet buiten gaan rijden.