Ik ben ook benieuwd!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_tico schreef:Ik reageer alleen op posts die in mijn ogen nutteloos genoeg zijn, als je terugleest heb ik al zoveel antwoord gegeven en ga ik niet 39039 x hetzelfde typen.
x_tico schreef:Dus als ik mijn paard kapot sla en schop mag niemand er wat van zeggen omdat ik daar waarschijnlijk wel een goede reden voor heb?Pb ponymens hier op bokt maar, daar hebben wij hem van gekocht. En ga nu niet hun afzeiken dat ze de pony te vroeg hebben beleerd want daar hebben ze blijkbaar een goede rede voor.
x_tico schreef:En oja, ik heb een jong beest gekocht omdat ik niks meer bij leer van een pony die al 3 x z heeft gelopen.
Adil18 schreef:Er valt nog een beetje aan je zit te sleutelen, bijv. meer zitten op je kont in de galop en ook je handhouding, soms zet je je hand vast op de schoft.
Maar nu moet je me toch iets vertellen, je rijdt een 3-jarig paard wat net om de hoek komt kijken de eerste 10 minuten met een elastiek en gelaoppeert zelfs al binnen die eerste 10 minuten?
Ik kan het helemaal mis hebben, maar naar mijn idee (heel grof weer gegeven) is het voor een (vooral jong) paard veel fijner eerst goed warm te stappen, dan in een drafje iets dieper instellen en naar ontsnapping toe te werken en dan worden de teugels opgepakt en echt gewerkt. En dat laatste, dat bouw je steeds verder uit.
Nu ben je bezig ontspanning te dwingen, dat heeft imo niets met rijtechnische vaardigheden te maken. Het willen verkrijgen van ontspanning met een elastiek en galop binnen de eerste 10 minuten van het rijden vind ik al helemaal raar, vooral voor een jong dier.
Warmgaloperen doe ik alleen met paarden die al een heel stuk verder zijn in de ontwikkeling, en dan ook lekker laag en ontspannen, niet zo.
Nee, persoonlijk zou ik het niet zo doen zoals jij het doet, ik vind het te veel voor een jong paard
(ik heb er een beetje een warrig verhaal uitgemaakt, maar hoop dat je het snapt)
Arwin6 schreef:Weetje jullie kunnen wel elke keer hetzelfde blijven zeggen..
maar dat heeft gewoon geen zin.. de TS weet nou denk ik
wel dat jullie het niet eens zijn met haar manier van rijden.
is 2/3x per week veel voor een 3 jarig paard? vind ik niet..
Kijk ik zie zat jonge paarden van 3/3.5 die helemaal de krul in worden getrokken
omdat ze daar móeten lopen. Dan zie ik toch liever dit
Ze rijdt hem met Elastiek oké dat is een minpunt.
maar wat zouden jullie van de foto's zeggen als er geen elastiek aan zou hangen?
en ze zegt toch dat ze het nu aan het afbouwen is? Dat is toch wat jullie willen..
x_tico schreef:kijk even in mijn profielen praat dan verder