Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dat was mij te veel werk

maar je foto's vind ik alles behalve goed, als ik het goed begrepen heb, heb je het al een beetje aangepakt, lees: halsverlenger langer?
Van mij mag je deze helemaal er af halen, laat het beestje op eigen benen lopen, hij moet leren zijn balans te vinden, anders komt hij straks alleen maar in opstand. En aan je filmpje te zien, loop je alleen maar langs de bakrand.
Ga figuren doen, oefeningen, veel van hand veranderen. Zorg ervoor dat ie balans krijgt in alles, veel overgangen rijden.. Op den duur zoekt hij dan je hand wel op en gaat hij vanzelf zakken, daar moet je heen, lekker laag rijden, dan loopt ie misschien eerst wel op de voorhand, maar daar kun je later weer aan werken.
En wat je instructrice betreft; dat ze zelf ZZ rijd zegt echt niks! als een instructrice jou zo laat rijden, zou ik direct een andere zoeken. En iemand die ZZ rijd, heeft nog niet altijd verstand van jonge paarden, integendeel, soms weten ze er helemaal niks van af! En knuppen ze er gelijk van alles aan als de paarden even niet naar beneden lopen

Ik zou iemand zoeken die wel verstand heeft van jonge paarden en daar mee verder gaan.
Ik wens jou iig veel succes, want ik denk dat het wel goed gaat komen !