3 jarige @ les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:01

je laatste link doet het niet bij mij..

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, dat was mij te veel werk ;)
maar je foto's vind ik alles behalve goed, als ik het goed begrepen heb, heb je het al een beetje aangepakt, lees: halsverlenger langer?
Van mij mag je deze helemaal er af halen, laat het beestje op eigen benen lopen, hij moet leren zijn balans te vinden, anders komt hij straks alleen maar in opstand. En aan je filmpje te zien, loop je alleen maar langs de bakrand.
Ga figuren doen, oefeningen, veel van hand veranderen. Zorg ervoor dat ie balans krijgt in alles, veel overgangen rijden.. Op den duur zoekt hij dan je hand wel op en gaat hij vanzelf zakken, daar moet je heen, lekker laag rijden, dan loopt ie misschien eerst wel op de voorhand, maar daar kun je later weer aan werken.

En wat je instructrice betreft; dat ze zelf ZZ rijd zegt echt niks! als een instructrice jou zo laat rijden, zou ik direct een andere zoeken. En iemand die ZZ rijd, heeft nog niet altijd verstand van jonge paarden, integendeel, soms weten ze er helemaal niks van af! En knuppen ze er gelijk van alles aan als de paarden even niet naar beneden lopen :Z Heb dat al veel vaker mee gemaakt namelijk...
Ik zou iemand zoeken die wel verstand heeft van jonge paarden en daar mee verder gaan.

Ik wens jou iig veel succes, want ik denk dat het wel goed gaat komen ! ;)

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:16

Het commentaar van de bokkers ga ik in mee,.

en je filmpje zag er beter uit als de foto's.

haal die troep gewoon van je pony af.!
en laat het er niet losjes omhangen.
verder vind ik je pony echt een leuk beestje !
en deze mensen hier op bokt proberen je alleen maar te helpen :)

Groetjes succes ermee
Laatst bijgewerkt door Tezza13 op 13-04-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:26

Wat een leuke pony! En ik vind je ook echt heel lief, je wil duidelijk het beste voor je pony en doet wat je denkt dat goed is. Fijn dat je naar het commentaar hebt geluisterd want daar sta ik ook helemaal achter, en veel succes verder!

_Bitje_

Re: Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:59

meid, zonder hulpdingen kun je hem ook rijden, dat
blijkt wel weer en het ziet er nog vriendelijker uit ook,
en denk alsjeblieft goed na over je inctructrice, wees niet te gehaasd met je
nog o zo jonge pony...succes

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:03

ziet er niet vriendelijk uit, als je je pony sterker wilt maken, zou ik dr lekker longeren, maar heb het idee dat je haar zo gaat verpesten..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:12

Ik vind ook dat het elastiek veel te strak zit en volgens mij deel ik die mening met 99% hier.
Dus jouw instructrice kan wel zeggen dat het goed is voor jouw pony en je kan wel zeggen dat zij ZZ rijdt , maar ik vind dat ze geen gelijk heeft.
Je trekt alleen je pony in de krul en dit heeft niks te maken met nageeflijkheid.
Haal dat ding eraf en ga lekker aan een pessoatuig oefenen aan de longe, dat lijkt mij beter dan dit en je verpest zo je pony ermee.
Dit is niet om je aan te vallen maar om je GOEDBEDOELD advies te geven.
Groetjes

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:22

Ik vind dat je hem niet losjes om hoeft te laten hangen.
Dan heeft ie toch niet zoveel nut ;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:31

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :) Ik heb dit al eerder in dit topic gezet, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. De TS geeft aan dat ze het probleem met elastiek heeft opgelost, dat jullie het hier niet mee eens zijn is wel duidelijk. Tips geven mag, maar het elastiek is nu al herhaaldelijk gezegd. Misschien kunnen jullie andere tips geven op de TS en haar pony.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:36

Nou Rodi, ziet er toppie uit zonder! Merk je ook dat ze een stuk vrijer loopt? Ze loopt lekker vrij en vrolijk! Ga zo door! :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:50

Dat ziet er al een heel stuk vriendelijker uit! Goed van je dat je de tips hebt meegenomen. Ik denk dat je nadat het veulen er is en je weer op je merrie gaat rijden, je eerst eens les behoort te krijgen in een vorm van zitlessen en dat je dan ook het nageven, voorwaarts/neerwaarts eens goed uitgelegd moet worden en dat als je dat eenmaal onder de knie hebt, je echt een heel fijne en leuke pony hebt en dat je daar zeker verder mee kunt komen. Geniet maar lekker van je mooie merrie en straks een veulentje ernaast!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:55

ik heb t filmpje niet gezien, pony loopt te diep. lekker al die rommel er af houden. Je zit zelf scheef op je paard, je trekt op de foto's in ieder geval steeds je rechter schouder op en draait hem naar voren, recht zitten zal voor jezelf en je paardje ook fijner zijn!

Als je jezelf verbetert kun je je paardje ook verbeteren, wees er zuinig op want het is een leuk dier om te zien

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:16

Ik heb ook een tijd met halsverlenger getraind op aanraden van mijn instructrice: mijn paard moest toen bijna worden afgemaakt omdat het uit de hand gelopen was.

Toen ik de halsverlenger afdeed, kwam ik in een diep gat: de onderhals van mijn paard was super ontwikkelt (altijd maar proberen naar boven te trekken toen ik hem opgeknoopt had)

Hoe ik mijn paard weer normale nagevelijkheid heb bijgebracht? Veel geduld, op de eerste plaats, en veel lang en laag en voorwaarts op de tweede plaats. Probeer je paard je hand naar beneden te laten volgen, en kijk eens naar welke spieren je paard aanspant. De onderste halsspieren (die ik in je filmpje duidelijk voorbij zag komen) zijn die spieren die juist niet aangespannen horen te zijn. Als hij zijn hals iets buigt of laat zakken, hoort er juist meer bovenin een spierbundeltje te verschijnen die je vanaf de zijkant goed kunt zien. Die spieren moet je activeren. Die onderhals moet je laten ontspannen.

Veel voltes, behoudt van ontspanning (van vooral die onderhals, en als het je lukt de activering van de bovenste spieren) en een lekker tempo erin.

En die halsverlenger? Misschien is er ergens een leuk paasvuur in de buurt? ;)

veel succes

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:22

Mooi beestje!
ik vind toch dat de elastiek erg strak zit hoor! kijk maar op de 1e foto, de elastiek trekt de hele singel mee.
sorry ik vind het niet echt super om op zo'n jonge pony te zien met zo'n strak elastiek. daar worden ze alleen maar sterk van, en de kracht van achtere krijg je er dan niet zo heel makkelijk in te rijden later.
normaal rij je pony's in op je eigen hand, en niet op een elastiek.

soms hangt de elastiek gewoon los omdat ze buiging heeft.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:24

nou ja, dat het elastiek af moet is al een paar keer gezegd, laten we dr nu helpen met hoe ze hier weer uit kan komen :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:30

Tip voor de bokkers die OOK wat willen zeggen: Kijk eerst dat filmpje. We gaan geen oude koeien uit de sloot halen, we zijn nu bij het filmpje ;)

Idd lekker lang en laag, zal in het begin erg moeilijk zijn, want dit heeft hij niet geleerd, maar met veel geduld komt het er. Kan zelfs aan de longeerlijn als jij dit prettig vind! Laat haar verder lekker over de rug lopen zodat ze ontspant.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:57

Hoi!!

Ik vind het echt een stuk vriendelijker uitzien zonder halsverlenger!!! Dat doe je goed! Blijf gewoon zo rijden en dan vanuit ontspanning lekker laten lopen niet naar beneden trekken omdat JIJ dat zo graag wil! Je kan haar echt vanuit ontspanning veel mooier laten lopen en dan krijgt zij er ook meer zin in. Je moet een 3 jarige niet teveel in de krul willen werken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:11

Heb gisteren je filmpje nog even bekeken en vind het er een stuk beter uitzien. Jullie komen er wel!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:24

Ik weet wel wie je instructrice is (zie ik direct bij de 1e foto en ook de manier van rijden).
Haal aub de verlenger er af en zeg gewoon tegen haar dat jij daar niet mee wil rijden (ik moest van haar een martingaal omdoen zodat mijn pony nageeflijker werd... uhh right?!).
Haar manier van rijden (Peter Spahn manier) bevalt mij niet echt maar misschien dat het voor sommige paarden wel goed is.
Bedenk goed of deze manier goed is voor jou en je paard.
Je paard wordt gedwongen om na te geven maar dat gebeurt niet, hij wordt er in getrokken ; niet van achteren naar voren gereden.

Denk aub nog even goed na of dit werkt

Voor de rest heb je echt een leuke pony

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:29

Pollewoppy schreef:
Heb gisteren je filmpje nog even bekeken en vind het er een stuk beter uitzien. Jullie komen er wel!

Hier hetzelfde, zonder elastiek ziet het er al een stuk beter uit! +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:32

Zonder elastiek/of heel los ziet het er beter uit, ga zo door!!
als je dit blijft trainen netjes zonder die hulpmiddelen.. dan komen jullie er wel! je hebt ze niet nodig, zonder kan je het best!

ik heb er bewust voor gekozen om niet op deze foto's te reageren, enkel op filmpje.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 14-04-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:33

Misschien niet zo slim om zulke foto's te plaatsen, dit vraagt om commentaar.

Ik vind dat het elastiek ook erg strak zit, vooral voor een 3-jarige die nog weinig balans heeft. Laat het elastiek weg en geef hem de ruimte, dan zal hij vanzelf de weg naar beneden wel gaan zoeken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:35

Moet je even verder lezen ;)

geennaam__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:36

elastiek mag zeker wel wat losser...
maar volgens mij wel een braaf paardje zo te zien ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:38

Mensen... l-e-z-e-n ;) ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:54

verschrikkelijk hoe mensen kunnen doorzagen, terwijl TS er alles aan doet om het goed te doen...Hopelijk kunnen we van de TS over een tijdje nieuwe foto's verwachten met een heerlijk ontspannnen paard..ben benieuwd!..je bent iig goed bezig en we zijn nu eenmaal geen anky's...

Het is moeilijk om een paard die hoofschud te laten stoppen met die gein en misschien zijn er mensen die daarvoor tips hebben??..ik ken alleen het probleem achter de teugel kruipen en heb nog nooit een hoofdschudder gehad