Wat is voor jou een braaf te rijden paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:23

braaf ja gewoon dat ie alles doet wat je vraagt nooit bang is etc etc.

maar ik hou niet zo van brave paarden :P soms vind ik wel geweldig als ik alleen naar buiten ga of voorop en vind ik het geweldig dat het paard echt alles doet wat je vraagt en dat je helemaal niet op hoeft te letten omdat je zeker weet dat het paard toch alles doet

maar vaak vind ik de spanning dat elk moment iets kan gebeuren veel leuker.. het paard moet niet voor alles bang zijn maar af en toe een streek of lekker vervelend doen is wel leeukk.. al moet het natuurlijk niet gevaarlijk worden..

aml95

Re: Wat is voor jou een braaf te rijden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:14

braaf is voor mij niet protesteren!
ik vind het zo een onzin als mensen schrikken niet braaf vinden,, als wij schrikken zijn we toch ook niet meteen stout:S

Juangi

Re: Wat is voor jou een braaf te rijden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:19

Als een paard er niet zonder goede reden vandoor vliegt. (Pony's is geen probleem, maar paarden... brrr!) Ze mogen best eens schrikken.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:02

Ten eerste een paard dat niet opzettelijk de ruiter eraf probeert te werken. Dus niet zomaar bokken of steigeren als iets hem/haar niet aanstaat of zonder enige aanwijsbare reden schrikken of er vandoor gaan. Kijk, een bokje mag heus wel eens, hoor. Maar geen hele rodeo shows die niet uit te zitten zijn. Verder vind ik het belangrijk dat er een goede rem op zit en dat je een paard dus ten alle tijden makkelijk terug kan nemen in tempo of kan halthouden. En ik vind het fijn als een paard een beetje vergevingsgezind is, dus dat je af en toe wel een foutje kan maken zonder direct keihard protest van je paard te krijgen.

Ik rijd zelf een merrie die nou niet bepaald een van de vlotste paarden is die je zult tegenkomen, bovendien kan ze stronteigenwijs zijn en dan wil ze zomaar de andere kant op gaan, maar er zit absoluut geen kwaad in en ik vind dat ze met mij heel geduldig is, omdat ik zelf ook nog veel kan leren. Ze schrikt heel soms alleen van plotselinge geluiden/gebeurtenissen, maar raakt daarbij niet echt in paniek. Ze maakt onder het zadel geen rare sprongen en ze zal niet zo gauw hard wegrennen met mij. Dus ondanks haar eigenwijze buien en haar niet al te vlotte tempo, is dit voor mij toch een braaf te rijden paardje.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:22

Het ideale paardje voor mij is er één die bomproof is en nergens van schrikt. Bokken, steigeren of er vandoor vliegen vind ik niet leuk. Vooral na het laatste zit ik te bibberen in het zadel, dan moet ik mezelf even moed inspreken en verder gaan. In zo'n geval ben ik wel blij dat ik les heb, ik krijg dan figuurlijk een schop tegen mijn kont en dan gaat het weer goed. Ja, ik weet het. Zeg het maar........... :o
Het altijd naar de hulpen luisteren is niet altijd noodzakelijk, maar wel makkelijk. Ze mogen best eens dwars, koppig en eigenwijs zijn. Als het dan uiteindelijk toch goed gaat ben ik blij. Als ze het niet snappen ga ik net zo lang door tot ze het wel snappen en dan stop ik.