Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:tja, hopen op het beste.
Een paard dat echt op hol is, krijg je niet omgetrokken, niet tegen een boom geparkeerd en je krijgt het zeker niet stil door aan de teugels te trekken.Lukt het wel, dan is die niet echt op hol.
Als die echt gaat, kan je enkel hopen en vooral niet klemmen of opsluiten, want hoe meer het dier het gevoel heeft dat het niet weg kan als het bang is, hoe harder die zal proberen.

Denk niet dat ik ooit zo snel heb omgetrokken en nog minder dat ik er ooit zo snel afgegaan ben
(en ik heb al aardig vaak gehad dat ik ineens op de grond lag zonder dat ik besefte wat er gebeurt was
)
hestejente schreef:Je moet ook niet nadenken, je moet gewoon wat doen, reageren! En eigenlijk ben je dan al te laat. Als hij bang is, geef 'm dan zelfvertrouwen of zorg er op z'n minst voor dat hij jou vertrouwt. Als hij zich verveelt, geef 'm dan wat te doen, leid hem af. Dat is toch juist het leuke aan paardrijden, dat je je paard zo goed leert kennen en dat je samen een team bent? Als je paard een paar keer aan de kletter is geweest weet je op een gegeven moment heus wel waarom hij dat doet, wat je eraan kunt doen en hoe je het zou kunnen voorkomen. Zo zie ik dat.
Elpharo schreef:Hoi hoi, ik denk dat de meeste benoemde situaties niet als echt ervandoor gaan bestempeld worden (toch?) Ik vind inderdaad ervandoor gaan een paard wat rent en echt niet meer stopt...op die snelheid geloof ik ook niet dat ik nog aan één teugel trekken durf hoor. Mij is geleerd (nadat ik op volle snelheid van een renpaard was gevallen) dat je op zo'n moment het beste aan je teugels kan gaan hangen en blijven hangen...niet overpakken ook al heb je je handen ongeveer naast je lijf. Ook al lijkt het niet zo, ze gaan dan remmen...zodra je ook maar wat lucht geeft ben je dat kwijt en voel je ook dat ze ineens weer veel harder gaan...als je blijft hangen zullen ze toch uiteindelijk gaan remmen...Zij gaven ook de tip om een heel groot hek uit te zoeken en ze er vooral op af te sturen (let wel, dit zijn niet de op hol geslagen paarden, daar zou ik dat zeker niet mee durven!) met alles wat je hebt....dan schijnen ze te denken...ja daaahaaaag en stoppen. Alleen weet ik niet of ik dit zou durven...daarbij ben ik het eens met stillangel dat het allemaal niet meevalt....ik denk dat je dat soort dingen ook vaker moet meemaken voor je kan gaan reageren...of iemand hebben die mee is en commando's schreeuwt![]()
In de bak is alles weer anders natuurlijk
,,en op de volte zetten Paardje_13 schreef:dat vindt ik persoonlijk geen goed idee voor de mond dan zou ik liever iets anders verzinnen
Ik ga meestal gewoon ontspannen zitten en dan denk ik aan helemaal niks,, en ik praat ook tegen mn paard en dat gaat nergens over; over een bloemenveld met vlinders ofzo x'D, en soms begin ik ook te zingen XD. En ownder boven wonder dan stopt ze met rennen x'D