Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

demiyolu

Re: Stoere Ballouk @work!! Shire x Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:37

Wauw, wat een paard. Wij hebben zelf ook een 'ongelukje' van een grote maat hackneyhengst en een welsh merrie, dus een stuk kleiner dan die van jou. Kan me voorstellen dat wanneer hij de kracht van de Shire met de heetheid van de Hackney tegen je gaat gebruiken, je kiest voor S&T in zo'n geval.
Het geeft iig een vriendelijk beeld, je zit er netjes op, zo'n grote uitzitten in galop valt vast niet mee, dan 'val' je vanzelf meer naar voren.

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:16

mooi paardje zeg. zonde dat je er niet mee gaat starten. als het nu toch lekker gaat , waarom niet.

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:18

Het enige wat ik kon denken toen ik jouw paard zag was: WOW Wow!
Wat een heerlijk paard heb jij zeg!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:13

Hoe weet je dat het een afstammeling van Shire x hackney is als ik vragen mag?
Ziet er verder wel goed uit hoor. Let wel dat je niet te strak met je binnenhand bent. Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:25

lekker paardje heb je onder je kont,s&t is al aangegeven,je hebt inderdaad een strenge binnen hand op somige foto s,maar zal ook wel een kracht achter zitten,mooi die 4 witte benen,en inderdaad je benen wat meer op je plaats proberen te houden,ik heb makelijk praten want heb er zelf ook problemen mee.veel plezier met deze knappe ruige jongen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:36

wooooooooooooooow wat een afgrijselijk gruwelijk mooi paard !!!! Kwijl
suuuper zeg!!
het rijden ziet er erg netjes uit, iedereen zegt al een beetje van,
je moet wat op je benen letten en in de galop blijven zitten.
en het valt me op dat je af en toe een beetje naar beneden kijkt,
zou ik ook doen als ik zo'n mooi paard had, maar wel vooruit blijven kijken hè!
nee het is allemaal dikke prima

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 16:01

Revanches schreef:

Dat wist de importeur ons achteraf nog te vertellen, tja, achteraf.. Gelukkig was ballouk een goed gelukt veulen!!

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:24

Wauw wat heb je een geweldig paard !! Af en toe heb je piano handjes, En je moet een beetje op je houding letten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:47

Ach ik zeg altijd maar zo:
"Vanaf de bakrand hebben de meeste mensen commentaar op/over een ander met zijn paard, maar ga er maar zelf eens op zitten, praat je dan nogsteeds zo?"

Niet iedereen heeft een makkelijk of braaf of simpel paard.

Ik vind het er werkelijk heel netjes uit zien.
Daar kunnen menig wedstrijdruiter een puntje aan zuigen! Nee ik wil ze de kost niet geven die wel lopen te rukken en te plukken aan de stang!

Ik vind het er heel netjes en rustig uit zien.

Verder is je beenligging en je rechter zitten al gezegt. Dus daarmee ben ik het eens.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:14

LadyJane schreef:
xxxdonja schreef:
Ik denk ook dat de singel iets meer naar voren mag. Ohja, je valt in de galop een beetje naar voren. Lachen
Wat een geweldig dier zeg!!!!! *kwijl*

Dank je voor je compliment, maar singel naar voren... dat betekent zadelnaar voren, en dat gaat niet want euh.. hij heeft daar nogal wat spek en spier zitten, daar past geen enkel zadel overheen! En aangezien zijn rug toch lang genoeg is ligt het zadel wat verder naar achter dan bij een ander paard. Het heeft met zijn bouw te maken.

Het is toch veel fijner voor het paard dat de singel wat naar achter ligt? Dan heeft hij tenminste wat bewegingsvrijheid. Je zadel hoeft niet verder naar voren dus ik vind het goed liggen. Wij zadelen IJslanders ook altijd iets naar achter, ook voor de bewegingsvrijheid die nodig is bij de gangen. Mooie foto's en een heel mooi paard! Goed geslaagde 'foute' kruizing hihi. Helemaal mijn type!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 13:01

Glossi schreef:
Het is toch veel fijner voor het paard dat de singel wat naar achter ligt? Dan heeft hij tenminste wat bewegingsvrijheid. Je zadel hoeft niet verder naar voren dus ik vind het goed liggen. Wij zadelen IJslanders ook altijd iets naar achter, ook voor de bewegingsvrijheid die nodig is bij de gangen. Mooie foto's en een heel mooi paard! Goed geslaagde 'foute' kruizing hihi. Helemaal mijn type!

Ja het singelprobleem hoor ik hier vaak naar voren komen, maar ik maak er absoluut geen probleem van, ik merk er niks van en voor mijn paard ligt het zadel iets verder naar achteren alleen maar lekkerder! Hij heeft inderdaad veel meer bewegingsvrijheid zo!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:06

Mooi paard! echt een plaatje mag je trots op zijn!

Zonde van de S&T maar ga hier veder geen discusie om maken.
Veder werd al aan gegeven, dat je beetje op je been ligging moet leggen!

Veder ziet het er erg leuk uit! echt een geslaagde kruising!

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:41

Mooi paard!! Ik vind wel dat hij wat meer opgericht mag lopen. Hij maakt z'n hals wat lang;)
Succes!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:43

Wat een gave kruising is je paard zeg! Heel erg mooi!

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:25

Wat een knappert! Lovers

Alleen ik snap niet, waarom je met S+T rijd als je recreatief rijd, en niet verder bent gekomen dan het L2 Vork
hij is groot en sterk ja, maar dan kan je nog een normaal bit erin doen, of een martingaal zodat als het fout gaat, dat je je nog ergens kan aan vastpakken. Knipoog
maar ik ga er geen probleem/discussie van maken Sigaar

maar verder wel een kei gaaf beest! Haha!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:43

Wat een gel*l over die S&T, zeg. Gaaaap Kan er mij hier iemand uitleggen wat hier verkeerd aan is ? Een bit is zo scherp als de handen die het bedienen, en daar kan ik in dit geval met de beste wil van de wereld niets aan opmerken. Als het paard daar nu goed mee loopt, what's the problem ? Ik heb al mensen véél erger in de mond aan een trensje zien rukken. En hoeveel van die S&T commentaar gevers rijden er even goed als de TS ? Of beter ? Of rijden zelf met een thiedeman, gogue, slof, of andere brol ? Alstublieft, zeg.... Slapen

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:58

Eerst en vooral al een heel mooi dier! Wat een super leuke kleuren cominaties heeft hij.
Hij ziet er echt gezond en gelukkig uit!

Heb veel respect voor wat je doet!
En die Stang& Trens! so wat!! Jij weet wat je doet en waarom je dit doet,
volgens mij ben je je er goed bewust van dat je niet enkel op je stang rijd, en dat je de s&t goed gebruikt!
Als jij je veiliger voelt zo, en hij loopt gewoon lekkerder op je s&t zou het heel gek zijn dat jij op een gewone trens zou gaan
rijden om ons een plezier te doen;)
Dus ik zou zeggen doe zeker verder hoe je bezig bent, Het ziet er gewoon goed uit, en ja die benen en die handen, je weet het,
je traint er op meer doen dan trainen kan je niet doen;)
Heel veel succes en ik zou zeggen doe zo verder!

ps. We kunnen een voorbeeld aan jou nemen hoe jij kan omgaan met kritiek,..! Clown

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:33

sevke schreef:
Wat een gel*l over die S&T, zeg. Gaaaap Kan er mij hier iemand uitleggen wat hier verkeerd aan is ? Een bit is zo scherp als de handen die het bedienen, en daar kan ik in dit geval met de beste wil van de wereld niets aan opmerken. Als het paard daar nu goed mee loopt, what's the problem ? Ik heb al mensen véél erger in de mond aan een trensje zien rukken. En hoeveel van die S&T commentaar gevers rijden er even goed als de TS ? Of beter ? Of rijden zelf met een thiedeman, gogue, slof, of andere brol ? Alstublieft, zeg.... Slapen

Indd mee eens.

Een bit maak zelf je zo scherp dan de handen het bedienen.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:44

LadyJane schreef:
Mensen ik zou zeggen lees eerst even het hele topic voordat je een reactie plaatst, ik blijf niet in herhaling vallen....

Waarschijnlijk als de TS in haar openingspost gezet had dat ze Z rijd er minder mensen beginnen te miepen over S&T gebruik.

Wat ik verder nog kwijt wil is dat je een ontzettend mooi paard hebt en dat je hem netjes rijd, ook met S&T Haha!. Geniet ervan!!! Alleen wel opletten dat je idd niet teveel naar voren gaat zitten in galop maar dat gaf jezelf ook al aan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:44

LadyJane schreef:
Revanches schreef:

Dat wist de importeur ons achteraf nog te vertellen, tja, achteraf.. Gelukkig was ballouk een goed gelukt veulen!!

Dus als ik het goed begrijp zit er geen papier bij, ofwel een onbekende afstammeling?
Ik zie alleen het voorbeenreactie van een hackney erin terug. Maar dat hoeft nogniet eens van een hackney te zijn, het kan ook gewoon door fokken en ontwikkeling bij dit paard voor komen.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 09:57

xEbony schreef:
Mooi paard!! Ik vind wel dat hij wat meer opgericht mag lopen. Hij maakt z'n hals wat lang;)
Succes!

Ik snap wat je bedoeld. Ik train er juist op dat ie wat meer laag en rond wil komen, aangezien zijn bouw nou eenmaal zo is dat hij graag lekker hoog loopt. (is ook te zie op de foto's) Wat mijzelf betreft mag hij echt wel wat lager lopen dan op de foto's, nét even wat meer lossigheid. Daarom zijn foto's zo leuk he, kan je eens zien wat je doet!
En tja.. er moet wat overblijven om aan te werken. Hij staat nu al een tijdje niet meer in training dus straks beginnen we gewoon weer van voren af aan.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 09:59

Revanches schreef:
Dus als ik het goed begrijp zit er geen papier bij, ofwel een onbekende afstammeling?
Ik zie alleen het voorbeenreactie van een hackney erin terug. Maar dat hoeft nogniet eens van een hackney te zijn, het kan ook gewoon door fokken en ontwikkeling bij dit paard voor komen.

Nou ik zie juist veel terug in Ballouk van de Hackney, zijn rugverloop, oog, temperament, gangen en nog veel meer. En geloof me, uit zeer betrouwbare bron dat er een hackney op onze merrie heeft gezeten!! Hij heeft inderdaad geen papier, interesseert me niks trouwens, fokken doe ik niet met een ruin en heb er zeker niet minder plezier van!

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:47

Ik ben het ook eens met Jaggie, al dacht ik dat je aan het wijken was op die foto's. Probeer in dat geval van buiten een klein beetje te begrenzen en niet te veel stelling naar rechts te nemen. Pas op dat hij niet over de schouder weg valt. En jeetje, wat een ruime gangen! Kan me heel goed voorstellen dat het verzamelen en sluiten bijna onmogelijk moeilijk is. Haha. Knap hoor! Heb jij ondertussen geen O-benen? Heerlijk paard om te zien! Jullie zijn een leuk stel. Veel plezier samen!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:08

Igorovic schreef:
Ik ben het ook eens met Jaggie, al dacht ik dat je aan het wijken was op die foto's. Probeer in dat geval van buiten een klein beetje te begrenzen en niet te veel stelling naar rechts te nemen. Pas op dat hij niet over de schouder weg valt. En jeetje, wat een ruime gangen! Kan me heel goed voorstellen dat het verzamelen en sluiten bijna onmogelijk moeilijk is. Haha. Knap hoor! Heb jij ondertussen geen O-benen? Heerlijk paard om te zien! Jullie zijn een leuk stel. Veel plezier samen!

Dank je! Was hier idd aan het wijken, geen schouderbinnenwaarts. Maar begrijp je commentaar goed en je hebt helemaal gelijk! Is ook een punt waar ik eigenlijk meer op moet letten.. Bloos

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:03

SUPER GAAF Kwijl Snap de S&T! mijne is ook zo sterk! probeer wel achterover te blijven zitten! Hoe moeilijk dat ook is!!!
Verder super paard!!