Ik rijd zelf ook klassiek en snap dus je denk wijze.(alle hoofdlijnen komen van het klassiek wel overheen welke stroom je ook volgt).
Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt, kruising fries, lang in de bovenlijn, zwak in de achterhand. Ik heb in je profiel gespiekt en de foto waar op ze los loopt zie je heel duidelijk dat het een paard is die graag de rug weg drukt. Op de voorhand valt en in tweeen valt. Een fries heeft nu eenmaal een hoog front,meestal zwakke rug en achterhand. Het bergopwaarts rijden met een voldoende ondertredende achterhand zal altijd al veel vragen van dit paard,het voordeel is dat ze het vaak alleen al op karakter wel voor je willen doen, voor je tot het uiterste gaan.(mits ze niet met een kikker kwpner is gekruisd haha

Ik denk dat ze met de juiste training een heel eind kan komen en ben benieuwd naar een nieuw topic over een jaartje ofzo. Wat is je doel met haar, haar trainen en kijken hoe ver je kunt komen, of enkel een paard dat lekker in zijn vel zit en correct op vier benen gaat?
Kortom goed bezig dus, iedere trainer doet het anders en iedereen denkt er anders over, zo ook ik maar hoe ik het zou aanpakken staat hier buiten. Ik denk dat wat je voor ogen hebt en wat je doel is je terug ziet op de foto's en dat is toch waar het om gaat. Dat je jouw denkwijze terug voert in je training en dit ook terug ziet in je paard. Daarnaast een foto blijft een moment opname en hangt maar net af wanneer de fotograaf afdrukt. Ben benieuwd naar de foto's over een jaartje.
Aangezien ik in dit topic ook een "maar" moet geven: pas je op met de seniorbrok een oud paard heeft veel meer nodig dan een jong paard.Een senior haalt door slecht gebit,spijsvertering enz weinig uit het voer waardoor er voor jouw jonge paard misschien teveel eiwit enz in zit. Maar dat weet jezelf het best.