[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nope

Re: Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:30

Over je zadel en het passende setje ga ik niks zeggen dat is al vaak genoeg gedaan. Knipoog

Ik rijd zelf ook klassiek en snap dus je denk wijze.(alle hoofdlijnen komen van het klassiek wel overheen welke stroom je ook volgt).

Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt, kruising fries, lang in de bovenlijn, zwak in de achterhand. Ik heb in je profiel gespiekt en de foto waar op ze los loopt zie je heel duidelijk dat het een paard is die graag de rug weg drukt. Op de voorhand valt en in tweeen valt. Een fries heeft nu eenmaal een hoog front,meestal zwakke rug en achterhand. Het bergopwaarts rijden met een voldoende ondertredende achterhand zal altijd al veel vragen van dit paard,het voordeel is dat ze het vaak alleen al op karakter wel voor je willen doen, voor je tot het uiterste gaan.(mits ze niet met een kikker kwpner is gekruisd haha Tong uitsteken ) Laat staan haar tot gp opleiden.

Ik denk dat ze met de juiste training een heel eind kan komen en ben benieuwd naar een nieuw topic over een jaartje ofzo. Wat is je doel met haar, haar trainen en kijken hoe ver je kunt komen, of enkel een paard dat lekker in zijn vel zit en correct op vier benen gaat?

Kortom goed bezig dus, iedere trainer doet het anders en iedereen denkt er anders over, zo ook ik maar hoe ik het zou aanpakken staat hier buiten. Ik denk dat wat je voor ogen hebt en wat je doel is je terug ziet op de foto's en dat is toch waar het om gaat. Dat je jouw denkwijze terug voert in je training en dit ook terug ziet in je paard. Daarnaast een foto blijft een moment opname en hangt maar net af wanneer de fotograaf afdrukt. Ben benieuwd naar de foto's over een jaartje.

Aangezien ik in dit topic ook een "maar" moet geven: pas je op met de seniorbrok een oud paard heeft veel meer nodig dan een jong paard.Een senior haalt door slecht gebit,spijsvertering enz weinig uit het voer waardoor er voor jouw jonge paard misschien teveel eiwit enz in zit. Maar dat weet jezelf het best.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:01

Amen, jackywhite! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:34

Dankjewel Haha!

Mijn doel is van allebei een beetje eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
Intensief de wedstrijdsport in wil ik niet meer, 1 keer in de maand zo een keer op concours lijkt me geweldig! En dan idd met een paard wat lekker in zijn vel zit en fijn over 4 benen loopt Ja
En dan zien we wel hoe en wat!!!

Over haar bouw: daar ben ik me zeer bewust van, ik koop alleen geen paard op haar bouw, ik koop een paard omdat ik meteen voor haar gevallen ben, en andersom ook Lachen

Ik weet dat ik op moet passen met eiwit, ik houdt het goed in de gaten Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:17

Ik dacht bijna dat je een reltopic had Jolijn Knipoog

Ik vind het er echt fijn uitzien! Ontspannen, respectvol, en eerlijk. Er kan inderdaad op alle kleine dingen commentaar gegeven worden, maar mensen: Ga er maar eens aan staan hoor, op zo'n manier een 3-jarige beleren! Petje af!

En ik ben ook benieuwd naar een topic over een tijdje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:19

Dankjewel Lisetje Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:25

er is maar een ding funest in de belering............. en dat is een ruiter die achter zit op de beweging.........

liever een stukje voorover, dan heb je die miliseconde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:27

Ik ben het weer eens helemaal met je eens, Kiwiko. Zelf doe ik dat met beleren ook, dan zit ook je je paard niet in de weg. In een ander HAW-topic heb ik dat ook eens verkondigd en werd terstond voor gek verklaard Haha!

Anoniem

Re: [AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:46

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:59

Ik heb niet alle 6 de pagina`s doorgelezen, dus wellicht vallen we in herhaling, maar ik vind je paard echt mager!
Vooral de achterhand, en op de foto`s die je ITP hebt geplaatst zie je ook de ribben en de ruggengraat helemaal. Krijgt ze wel genoeg ruwvoer en energierijk brok?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:29

Je valt idd in herhaling.
Als je het topic doorleest, dan weet je ook dat ze voldoende voer krijgt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:34

Wat een mooi paard! Ik vind dat echt een mooi gelukte kruisEing. Ja
En ik vind ook dat je goed bezig bent met Robijn, het is iets anders dan wat ik wel eens zie (gelijk poging tot ''ontspanning'' en te snel willen). Ik zou zo een jong paard dit (op jouw manier) ook aanleren. Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:44

Hey TS, ik vind dat je symphatiek rijdt, hoor!
Wat me opvalt is dat het paard wat slap is van achter, maar dat komt vast wel goed met de tijd!
Ik heb niks met setjes, no offense. Maar je oogt rustig qua zit.
Enneh.. Alsof rechtop zitten heilig is, als je maar mee ipv tegenwerkt!
Ik zat op mijn eerste merrie wat voorover, kreeg commentaar en toen dacht ik:"nah, doe jij het dan ff". Dit kind had DE zit van stal. Drama. Totaal geen anticiperen, nee hoor, druk, achter de feiten aanrennen.. Alsof een dier daarmee gezegend is.

Het oogt niet alsof je in de weg zit, je hand ook vriendelijk..

Lekker veel overgangen rijden, misschien stuwt je paard dan meer van achter, bouwt ie wat meer op en gewoon zo blijven doorgaan, hoor! Succes.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:50

vilouma schreef:
klasieke dressuur?
ik zie recreatief en leuk paard.

En als je goed kijkt zie je een paard wat net onder het zadel is, dus moet je er ook misschien niet gelijk negens en tienen van verwachten!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:54

Ik vind het paar een ontzettend goed achterhand gebruik hebben! Ook veel ontspanning, behalve met de galop maar dat komt wel!
Ik vind je teugels soms wel te lang..
Wel een leuk paard! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:58

Dankjullie wel allemaal Haha!

Vilouma en Koortje: Misschien eens goed lezen??

Meer ga ik er niet meer over zeggen!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:15

Leuke foto's:p
En mooie kruising:D
En een heel stoer en sexy setje Haha!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:18

Jackywhite schreef:
Over je zadel en het passende setje ga ik niks zeggen dat is al vaak genoeg gedaan. Knipoog

Ik rijd zelf ook klassiek en snap dus je denk wijze.(alle hoofdlijnen komen van het klassiek wel overheen welke stroom je ook volgt).

Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt, kruising fries, lang in de bovenlijn, zwak in de achterhand. Ik heb in je profiel gespiekt en de foto waar op ze los loopt zie je heel duidelijk dat het een paard is die graag de rug weg drukt. Op de voorhand valt en in tweeen valt. Een fries heeft nu eenmaal een hoog front,meestal zwakke rug en achterhand. Het bergopwaarts rijden met een voldoende ondertredende achterhand zal altijd al veel vragen van dit paard,het voordeel is dat ze het vaak alleen al op karakter wel voor je willen doen, voor je tot het uiterste gaan.(mits ze niet met een kikker kwpner is gekruisd haha Tong uitsteken ) Laat staan haar tot gp opleiden.

Ik denk dat ze met de juiste training een heel eind kan komen en ben benieuwd naar een nieuw topic over een jaartje ofzo. Wat is je doel met haar, haar trainen en kijken hoe ver je kunt komen, of enkel een paard dat lekker in zijn vel zit en correct op vier benen gaat?

Kortom goed bezig dus, iedere trainer doet het anders en iedereen denkt er anders over, zo ook ik maar hoe ik het zou aanpakken staat hier buiten. Ik denk dat wat je voor ogen hebt en wat je doel is je terug ziet op de foto's en dat is toch waar het om gaat. Dat je jouw denkwijze terug voert in je training en dit ook terug ziet in je paard. Daarnaast een foto blijft een moment opname en hangt maar net af wanneer de fotograaf afdrukt. Ben benieuwd naar de foto's over een jaartje.

Aangezien ik in dit topic ook een "maar" moet geven: pas je op met de seniorbrok een oud paard heeft veel meer nodig dan een jong paard.Een senior haalt door slecht gebit,spijsvertering enz weinig uit het voer waardoor er voor jouw jonge paard misschien teveel eiwit enz in zit. Maar dat weet jezelf het best.

Lekker lang verhaal zeg xD
Maar een Fries is achter niet zwak gespiert hoor(of ik begrijp het verkeerd kan natuurlijk ook) ze zijn juist achter sterk. Maar je meot er natuurlijk zelf ook wel wat voor doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:08

Ik wil best even een foto laten zien hoe ik haar aan het lopen wil hebben hoor Clown En waar ze absoluut niet strak is in de bovenlijn, en super van achteruit loopt Clown

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:59

Robijntjah schreef:
Dankjullie wel allemaal Haha!

Vilouma en Koortje: Misschien eens goed lezen??

Meer ga ik er niet meer over zeggen!

Wat is "voldoende"? Ik meen ergens iets gezien te hebben over 1 kilo en ruwvoer naar behoeven? Sorry maar dat is écht niet veel voor een jong, groot paard wat in de groei is en onder het zadel. Dat is zelfs erg weinig. Misschien een goed navragen bij een deskundige? Als tip zou ik je Subli kunnen geven, die komen zelf langs om te adviseren, en je kan ook gewoon bellen. Goede service. Ja

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:04

Robijntjah schreef:
Een kilo slobber (krijgt ze niet op), een kilo brok, en onbeperkt voordroog!

Slobber en voordroog is buikvulling en eiwitten, daar komt ze niet echt van aan, anders dan een grasbuik. 1 kilo is écht weinig. Wil niet l*llig doen, ik bedoel het alleen goed. Lachen maar hoe kom je aan deze combinatie voer???

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:21

Ik heb geen flauw idee wat klasier rijden anders is maar ik vind het er puik uit zien Haha!
Je setje is ook helemaal gaaf, staat haar (uhhh, toch?) geweldig! Haha!

Edit:
Stop Clown Voordat deze post verwijderd wordt omdat het geen inhoud heeft:
Let op je onderbenen en hakken. GoH! Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:53

En als je verder had gelezen, zie je ook dat ze maismeel gaat krijgen, en ze ook luzerne krijgt Lachen
En dat Jolijn ook een keer bij een prof advies gaat vragen Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:57

is bietenpulp geen idee?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:31

allereerst: WOW wat een prachtpaard!!!!! Hopen dat mijn kruizing fries over een jaartje net zo mooi is! (is nu 2,5 ook een laatbloeiertje)
Ik zie al dat negatieve eigenlijk niet eens... ik zie een jong paardje wat plezier in het lopen heeft maar wat onwennig is. Langzaam de ontspanning opzoekt en een amazone die haar hier alle mogelijkheid voor geeft. Heerlijk om te zien! Ik vind het veel prettiger om te zien dan een jonkie wat gelijk al met veel teugeldruk word gereden. Laat ze het maar lekker eerst zelf opzoeken en hun balans zien te vinden!

Voor het verplichte commentaar kom ik niet verder dan je tenen en hakken, tenen naar voren en hakken naar beneden!

Enne, ze is idd al best wel aangekomen, in je nieuwe itp topic. Wat een prachtige gangen heeft ze zeg! Ik ben niet snel verliefd maar zij steelt mijn hart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:33

Dankjewel Zwerte Bloos

Kim ook bedankt Haha!