dat is niet zo`n leuk bericht.hopelijk komt er meer duidelijkheid in Gent
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat is niet zo`n leuk bericht.

BrittKitt schreef:Pfff dat is balen zeg...
Toch super dat je hem op de foto hebt laten zetten, stel je voor als hem er door heen had getrokken.
Wat zeiden je ouders ervan?
Mariska89 schreef:Ik meld me maar even..ben er best kapot van eigenlijk..
Wimbledon heeft een aangeboren afwijking aan zijn rug,ter hoogte van zijn heiligbeen.
Het werveltje wat ''open'' hoor te zitten (tegen het heiligbeen aan) zit ''dicht'' en de wervel ervoor die ''dicht'' hoort te zitten zit ''open''.
Dit kan erlkaar wel prima opvangen als het moet.
Hij heeftook een lichte vorm van kissing spines in zijn hals,dit hoeft verder niet uit te maken.
We zijn doorgestuurd naar Gent,waar ze een neurologisch onderzoek gaan doen (met behulp van stroomstootjes) om zo te kijken of stroomstootjes het binnen een normale tijd afleggen om van voor naar achteren door de zenuwbaan te gaan.
Dit omdat hij erg slap is in zijn achterhand.
Mocht het hier positief uitkomen,dan gaan we terug naar de Lingehoeve en gaat hij door de Scinti..
Mocht dit verminderd zijn maken ze het wat losser en gaat hij ook terug naar de Lingehoeveve voor een Scinti.
Is dit slecht,dan is het einde verhaal,en zullen we nooit meer in een rijbak verschijnen...en moet hij met zijn 5 jaar met pensioen en van buitenritten genieten..
Hij heeft er verder dus geen pijn aan,voor zover we weten,maar hij kan zijn bekken moeilijk kantelen,en daardoor moeizaam tot niet galopperen.

Mariska89 schreef:BrittKitt schreef:Pfff dat is balen zeg...
Toch super dat je hem op de foto hebt laten zetten, stel je voor als hem er door heen had getrokken.
Wat zeiden je ouders ervan?
Die zijn er ook kapot van...ze zijn blij dat ik het gedaan heb...
Ik hoopte zo dat het mee zou vallen...

Citaat:Even op een rijtje hoe ik het heb begrepen
Wimbledon heeft bij zijn 5de en 6de nekwervel een vernauwing van het foramen (ruimte waar de zenuw door heen loopt). Hierdoor zou de geleiding van de zenuw verstoord kunnen zijn, hoeft dus niet. --> onderzoek gent
Verder heeft hij op de plaats waar het zadel ligt een hele lichte vorm van kissing spine. Maar waarschijnlijk heeft hij hier geen last van. Verder heeft hij een sacralisatie van het bekken. Dit wil zeggen dat de laatste lendenwervel (L5) gedeeltelijk vergroeid is met het heiligbeen (sacrum), waardoor de bewegelijkheid in het bekken beperkt is. Deze functie (bewegelijkheid) zou in principe goed overgenomen kunnen worden door de verbinding van 4de lendenwervel met 5de lendenwervel. Dit gehele proces is moeilijk te beoordelen met foto's en echo. Dus vandaar de scintigrafie als aanvullend onderzoek.
Mariska89 schreef:Aanstaande woensdag om 10 uur 'sochtends staan we in Gent..