wat doe jij als je paard weigert bij een hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: wat doe jij als je paard weigert bij een hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:03

Bonita_Bon schreef:
Marijkeee, jij zegt 'och kinders' maar vervolgens ga jij met termen smijten als "hou je smoel", dat vloekt bij elkaar he Knipoog
En wat je zegt over bekende ruiters die het ook doen... een bepaalde duitse amazone heeft haar paard 470 (ofzo) keer geslagen binnen 1 longeerbeurt, is dat dan voor ons ook acceptabel? Kinderen in Afrika eten 1 keer in de 2 dagen een beetje rijst, dus onze kinderen hebben daar ook genoeg aan? Afijn, you get the point...

heel toevallig was dat nu eens een dressuuramazone Vork

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:04

ik denk dat je hee lbewust naar je paard moet kijken.
Ik heb tijden een pony gereden, die standaard stil stond (ook voor een balk op de grond...). Tsjah, dat gaat er bij mij niet in, die gaf ik op dat moment dan ook zo'n mep dat ze wel over de hindernis moest (kanttekening: hindernissen waren zo laag dat je er vanaf stilstand ook met gemak overheen kon, zo'n 20 cm ofzo).
Denk alleen dat jedan heel bewust bij jezelf moet denken of het jou fout is, of die van je paard/pony... Meestal is het toch dat eerste. En dan moet je naar mijn idee netjes opnieuw aanrijden en eventueel DAN een tik geven, maar niet voor de hindernis, als het geen zin meer heeft. Hindernissen op wedstrijden zijn vaak toch te hoog om vanuit stilstand overheen te komen...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:11

als je 14/19/20 of net als ik 21 ben kun je wel veel gedaan hebben maar je moet nog zoveel leren. Mensen kennis, je hoofd stoten etc. Je zit nog in de pubertijd of bent er net uit en dus nog maar net of nog niet helemaal volwassen. Hoe kun je dan heel veeeel ervaring hebben. Wat heb je dan over 10 of 20 jaar?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:59

Juist lallapri, ik ben ook pas 25, maar noem mijzelf om de dooie dood niet 'heel ervaren'. Hoeveel paarden ik ook heb opgeleid, in welke landen ik ook heb gewerkt en gereden. Hoeveel vreselijke dingen ik ook heb gezien of meegemaakt, ik noem mezelf niet getekend, ervaren of bewonderingswaardig. Ik had het op mijn 19de echt niet zo hoog in m'n bol hoor.

En Marijkeee, het gaat er mij niet echt om of het een dressuur-, spring- of wat mijn part westernruiter was, haal het ajb niet uit z'n context, het gaat mij om de voorbeeldfunctie die jij er out of the blue bij betrok en welke ik dus becommentariseerde!