Paard staakt en dreigt met steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:11

Weet je nog toen ik zei dat de handelaar gewoon het ene paard na het andere naar voren gaat schuiven. :+ Die man heeft niets te verliezen en is het bezinksel van zijn handelspaarden aan het aansmeren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:37

Te dit lijkt mij toch ook niet helemaal Wat je in gedachten had. Voor de verkoper wel handig, paard is nu toch onverkoopbaar en kan genezen terwijl het bij jullie in de kost staat.

Heeft het vastgezeten in de tralies van de box?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:21

Wat een rare gang van zaken. Waarom ga je springen met een paard wat een dik been heeft wat duidelijk moet genezen? Straks raakt hij kreupel en heb jij het gedaan/zit je er aan vast?

Ts ik ben zelf ook behoorlijk angstig. Paarden voelen dit feilloos aan waardoor ze spanning overnemen. Je moet er een hebben die daar immuun voor is en jou er doorheen sleept.

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 00:59

Ik bedoelde met rustig aan niet persee rijden of dergelijke, we hebben geen tijd mee gekregen. Van fokker mochten we de tijd nemen om eerst het been te laten genezen en dan te proef doen.
En hij krijgt nu meer de zorg die hij bij de fokker niet zou krijgen voor die wond

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:17

Is this a joke? -O-

Je had beter Char kunnen houden en laten revalideren, gepaste instructie en stalling kunnen regelen....zoals velen met mij al zeiden.
Typisch dit.
Hoe kunnen je ouders dit ook überhaupt accepteren vraag ik me af?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:21

Ik vind het ook maar raar dat het paard met een dik been word meegegeven. Toen wij ons paard kochten kreeg die net een paar dagen daarvoor toen die gebracht zou worden en klap van een paard. Deze man wou het paard niet eerder brengen voor het genezen was, dierenarts heeft die nog laten kijken naar het wondje. Deze man wou wel gewoon een gezond paard afleveren. Ik snap sowieso niet dat er nog geen dierenarts is bij geweest? Straks heeft die een blijvend dik been.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 26-01-20 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 01:22

Ik stop wel met updated geven.
Heeft toch geen zin meer

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:43

Tja TS sorry maar je kan toch ook niet anders meer verwachten...? Dit wordt wel heel raar allemaal...

Char “wil” je niet houden wegens blessure incl dik been en deze komt gewoon met dik been enal op proef. Je springt er zelfs mee...

Of je verwoord het hier gewoon allemaal ongelooflijk verkeerd...

Dit is gewoon te gek voor woorden.
Ik wens je iig het allerbeste toe, veel succes nog.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 02:00

Maar het paard heeft vastgezeten zeg je, waarom geeft die man het paard mee? Paard kan wel een breuk of peesblessure hebben opgelopen ( als ze goed vast zat is een breuk heel aannemelijk). Dan geef je zo paard toch niet mee op proef met het risico dat de schade nog groter word.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:53

Kimberly alsjeblieft zeg, snap je zelf na al deze goed bedoelde adviezen echt niet dat er iets niet klopt? Ik ben zelf ook van jouw leeftijd dus ‘ze is nog jong’ wil ik niet horen als reactie op dit bericht.
zoals hierboven genoemd klinkt het allemaal een beetje raar, dat je Char door blessure terug naar de handelaar doet, en je een paard met blessure weer mee
neemt?!? Probeer hier nou eens niet vanuit je zelf naar te kijken ookal is dat moeilijk.
Jullie worden nu verantwoordelijk voor het been van dat nieuwe beestje, waarom?!? en waarom ga je er dan in godsnaam op springen?

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:00

Ik denk dat TS financieel niet veel anders kan dat dit soort paarden op proef nemen. Of de verkoper heeft deze paarden beschikbaar als inruil op Char.
Maar een paard met een dik been bij iemand anders laten revalideren vind ik een heel gek idee. Dat wil je als verkoper toch niet ?

Ik bedoel dit echt niet als aanval op TS. Ik vind het juist een beetje verdrietig. En het is heel stoer om te kunnen zeggen “mijn paard komt bij X vandaan” maar daar koop je weinig voor. Zo blijkt. Dus ik zou nogmaals zeggen; ga ergens anders kijken voor een leuk paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:19

Als met Char volgens de dierenarts van de handelaar niets aan de hand is dan zou hij jullie ook gewoon de 6000 terug kunnen geven. Nu krijg je steeds mindere paarden aangeboden, paarden waar op voorhand al duidelijk is dat ze iets mankeren. Dit paard heeft een duidelijk een blessure en hij zet het bij jullie neer om te verzorgen. Op jullie kosten. Zo hoort dat echt niet te gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:29

Laat je inderdaad niet afschepen met zijn afdankertjes TS.

Babootje heeft wel een heel goed punt: als er volgens de handelaar en de DA niets met Char aan de hand is, dan zou ze toch gewoon terug kunnen? En zouden jullie inderdaad geen genoegen hoeven nemen met paarden waar elke keer iets mee is. Al snap ik dat het lastig is hoor, zeker op jouw leeftijd. Ik had toen ook niet heel veel in te brengen bij mijn ouders :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:36

Kmbly schreef:
Ik bedoelde met rustig aan niet persee rijden of dergelijke, we hebben geen tijd mee gekregen. Van fokker mochten we de tijd nemen om eerst het been te laten genezen en dan te proef doen.
En hij krijgt nu meer de zorg die hij bij de fokker niet zou krijgen voor die wond

Dat laatste denk ik ook! Geef hem maar lekker veel aandacht en verzorg het been goed!
Paard zelf kan niets aan de situatie doen.

:(:)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:11

@TS wat ik dan inderdaad alleen niet begrijp, is dat je dit paard wel wil laten herstellen om te kunnen testen, en dus een tijdje niet rijden, maar die tijd en rust met Char niet had? Terwijl dat echt je vriendinnetje was (en dat was ook echt zichtbaar).

Vanuit de fokker vind ik het ook heel raar om een paard met een blessure elders onder te brengen overigens, zeker omdat het een inruil is voor Char, die volgens hem en zijn da gezond zou zijn...Het zou hem sieren als hij zelf zorgt voor de benodigde zorg voor het dier en daarna pas weer mee geven aan iemand op proef. Maar dit is voor hem wel makkelijk natuurlijk. Dat maakt dat ik ook alleen maar grotere vraagtekens krijg bij deze man en dat Char dus ook niet de benodigde zorg krijgt (want daar is blijkbaar geen tijd of geld voor)....Maargoed, jullie zitten nu eenmaal aan hem vast helaas, mits je geen verlies wil lijden.
Hoewel je nu al die maanden ook stalgeld betaalt vermoed ik, voor een paard waar je eigenlijk nog niets mee kan?
Waarom dan niet toch Char terughalen, laten checken of de schade mee valt in de kliniek, en zo ja, dan met goede instructie haar verder trainen? Of durf je dat zelf niet meer qua vertrouwen door wat er gebeurd is? Kan me voorstellen dat je wat angst hebt opgebouwd door haar gedrag. Maar ze is echt niet gemeen, en was gewoon duidelijk in dat haar iets niet lekker zit.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:35

Ts mocht je dit paard echt zien zitten dan zou ik voorstellen om het paard helemaal röntgenologische te keuren, mocht het paard afgekeurd ( negatief advies) worden voor de sport dan zijn de kosten voor hun. Waarschijnlijk werken ze hier niet aan mee en dan weet je zelf hopelijk ook genoeg.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:39

Ik kan het niet laten: Darkadia er is al duidelijk aangegeven dat de vader vrij moet nemen op de doordeweekse dagen en dat,dat niet gaat gebeuren. Dit omdat de vader net een nieuwe baan heeft. De omgeving: fokker handelaar, geeft aan dat er met het paard niets aan de hand is, dus waarom zou Char naar de kliniek moeten.? TS en haar vader volgen de mening van de verkoper/fokker.

Ik blijf erbij dat TS, pas weer zou kunnen gaan rijden als zij zelf beter in haar jas zit. Dan is zij ook evenwichter.
Aan een ruiter die niet zelfzeker is, heeft geen enkel paard wat. Met drammen, bereik je met een paard niet veel is mijn ervaring.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:49

Dit is nu ook eenmaal het nadeel als je een sportpaard zoekt in deze prijsklasse ( vooral nu in deze tijd). Dit soort paarden gaan juist naar mensen zoals ts. Deze mensen hebben wat minder te besteden dus word er zelden röntgenologische gekeurd. Het op proef geven van het paard is juist een slimme zet van de handelaar, het geeft de kopers vertrouwen en ze raken gehecht aan het dier. De handelaren lachen erom, ze krijgen deze paarden vaak goedkoop of door inruil en bij het op proef geven kosten de paarden hun ook niks en mocht het paard terug komen hebben ze wel een ander paard staan.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:00

luffwinny schreef:
Dit is nu ook eenmaal het nadeel als je een sportpaard zoekt in deze prijsklasse ( vooral nu in deze tijd). Dit soort paarden gaan juist naar mensen zoals ts. Deze mensen hebben wat minder te besteden dus word er zelden röntgenologische gekeurd. Het op proef geven van het paard is juist een slimme zet van de handelaar, het geeft de kopers vertrouwen en ze raken gehecht aan het dier. De handelaren lachen erom, ze krijgen deze paarden vaak goedkoop of door inruil en bij het op proef geven kosten de paarden hun ook niks en mocht het paard terug komen hebben ze wel een ander paard staan.

Dit is heel aannemelijk, idd. Slim en zelfs sluw van een handelaar. Het is jammer dat mensen met een laag budget vaak besparen op dingen die juist zo enorm belangrijk zijn in dit soort gevallen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:10

Dit klinkt zeer aannemelijk luffwinny.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:21

Het meisje is 15/16 , begint net met de paardensport en maakt logischerwijs fouten.

en kijk eens hoe hard er op haar ingehakt wordt.... {:)-:( {:)-:( vaak aan de hand van een half verhaal en ontbrekende feiten

Op het schandalige af! 8)7

voelen die mensen zich echt zoveel beter? nu ze hun kennis over peesweefsel, trainings schema's en de handel kunnen laten zien? %) en dan ook nog grotendeels van mensen die - gezien hun profielen - er zelf nog niet zoveel van bakken.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:33

Probleem is m.i. dat de meeste reacties eigenlijk gericht zijn op de handelaar, maar die is hier niet, en dus krijgt TS het allemaal op haar dak.

Het kopen van een paard is gewoon niet makkelijk. Zeker als je er niet heel veel verstand van hebt, maar zelfs dan... het is een kwestie van heel goed je verstand gebruiken en wat geluk hebben.

Het vervelende is dat TS aan deze handelaar 'vastzit'. Dat maakt het allemaal veel ingewikkelder.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:39

JeanneV schreef:
Het meisje is 15/16 , begint net met de paardensport en maakt logischerwijs fouten.

en kijk eens hoe hard er op haar ingehakt wordt.... {:)-:( {:)-:( vaak aan de hand van een half verhaal en ontbrekende feiten

voelen die mensen zich echt zoveel beter? nu ze hun kennis over peesweefsel, trainings schema's en de handel kunnen laten zien? %) en dan ook nog grotendeels van mensen die - gezien hun profielen - er zelf nog niet zoveel van bakken.

Ik ben vooral een stille meelezer, maar van deze reactie gaan mijn nekharen in een ruk overeind staan...

Vooral het "gezien hun profielen - er zelf niet zoveel van bakken".

Niet andere mensen betichten van bepaalde acties om er vervolgens zelf net zo hard (misschien wel harder) aan mee te doen naar de andere kant. Ook jij hebt geen achtergrond informatie over de rest en als jij een mening kunt vormen a.d.h.v. een profiel ben jij ook geen haar beter in jouw reacties. :n

*einde boze post*

Ts, zoals gezegd ben ik vooral een stille meelezer geweest in jouw topic en Heb inderdaad vaak met verbazing zitten lezen hoe de gang van zaken is. Maar zoals meerderen met mij lijkt het verstandig om te proberen een soort helicopter-view te krijgen over de situatie.
Vanuit daar kun je wellicht voor jezelf meer weloverwogen keuzes maken en écht eigen keuzes maken, ipv dat anderen voor jou de keuze maken.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:41

JeanneV schreef:

Ik lees veel dingen die men benoemd in het algemeen. Over het algemeen komen deze zaken veel voor. En velen zullen TS er misschien niet volledig op aan kijken maar wel de ouders.
Wel zijn er een paar tegenstrijdige antwoorden van TS waarbij ik het niet gek vind dat daar reactie op komt.

Het het persoonlijk worden via de profielen van gebruikers is echt laag

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:42

JeanneV schreef:
*knip*

En dit is niet schandalig?? Jij bent nu ook nogal aan het hakken op basis van aannames en halve waarheden.

Ik denk dat de overgrote meerderheid hier het beste met TS voorheeft, en dat er daarom zo gehamerd wordt op de dingen die niet goed gaan. Tenslotte heeft TS gevraagd om advies met dit topic.