Daar ben ik van overtuigd

Ik vind het eigenlijk heel knap dat Anky en Sjef een aantal keer zo heel expliciet naar buiten zijn getreden met voorbeelden van hun manier van trainen, ondanks alle kritiek die er was. Ze hebben herhaaldelijk op clinics ed uitleg gegeven over wat ze doen.
Als stank voor dank krijgen ze dan figuren als Q4 en Theresa Sandin die menen het beter te weten en zelfs een complete afzeiksite in het leven roepen...

Ik denk dat je eerder respect zou moeten hebben voor mensen die vernieuwend werk leveren, zeker als hen dat Olympische medailles oplevert.
Er zijn een groot aantal leerlingen zeer succesvol, en indirect hebben zij weer een groot aantal anderen beïnvloedt. Die werken allemaal misschien niet exact hetzelfde als Anky en Sjef zelf, maar nemen elementen en bepaalde visies op trainen over, die het beste bij hen en hun paarden passen.
Het principe van diep rijden is nog steeds gebaseerd op je paard van achter naar voor rijden en je paard laten nageven op een weerstandbiedende hand. Je laat de hals alleen in meer of mindere mate vanuit de hals verder zakken. De moeilijkheid zit hem erin dat je hem daarbij op het achterbeen moet kunnen houden en je de lengte in de hals moet bewaren.
.Ik kwam hier net kijken en las dat en maar het ging er daar niet om om zo extreem LDR te rijden maar het ging er om dat je paard laag kon lopen en ik vind nog steeds dat als je paard dat niet kan je paard niet aan de hulpen staat hij moet gewoon je hand volgen.Maar achteraf denk ik dat we het wel beide over het zelfde hadden maar dat kwam er toen niet uit.Ik heb nu wat meer berichten van je gelezen en we rijden beide op de zelfde manier op de duitse klassieke manier.