Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:18

O maar ik zou het dan ook absoluut beter doen dan Balkenende.
Daar ben ik van overtuigd Haha! Schijnheilig

Ik vind het eigenlijk heel knap dat Anky en Sjef een aantal keer zo heel expliciet naar buiten zijn getreden met voorbeelden van hun manier van trainen, ondanks alle kritiek die er was. Ze hebben herhaaldelijk op clinics ed uitleg gegeven over wat ze doen.

Als stank voor dank krijgen ze dan figuren als Q4 en Theresa Sandin die menen het beter te weten en zelfs een complete afzeiksite in het leven roepen...

Ik denk dat je eerder respect zou moeten hebben voor mensen die vernieuwend werk leveren, zeker als hen dat Olympische medailles oplevert.

Er zijn een groot aantal leerlingen zeer succesvol, en indirect hebben zij weer een groot aantal anderen beïnvloedt. Die werken allemaal misschien niet exact hetzelfde als Anky en Sjef zelf, maar nemen elementen en bepaalde visies op trainen over, die het beste bij hen en hun paarden passen.

Het principe van diep rijden is nog steeds gebaseerd op je paard van achter naar voor rijden en je paard laten nageven op een weerstandbiedende hand. Je laat de hals alleen in meer of mindere mate vanuit de hals verder zakken. De moeilijkheid zit hem erin dat je hem daarbij op het achterbeen moet kunnen houden en je de lengte in de hals moet bewaren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:25

gijsenkim schreef:
net zoiets als dat ik zou zeggen dat ik een betere minister president zou zijn

Beter zijn dan Balkenende is niet zo moeilijk, beter zijn dan Anky echter wel.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:46

Zep schreef:

Ik vind het eigenlijk heel knap dat Anky en Sjef een aantal keer zo heel expliciet naar buiten zijn getreden met voorbeelden van hun manier van trainen, ondanks alle kritiek die er was. Ze hebben herhaaldelijk op clinics ed uitleg gegeven over wat ze doen.

Als stank voor dank krijgen ze dan figuren als Q4 en Theresa Sandin die menen het beter te weten en zelfs een complete afzeiksite in het leven roepen...

Ik denk dat je eerder respect zou moeten hebben voor mensen die vernieuwend werk leveren, zeker als hen dat Olympische medailles oplevert.

Er zijn een groot aantal leerlingen zeer succesvol, en indirect hebben zij weer een groot aantal anderen beïnvloedt. Die werken allemaal misschien niet exact hetzelfde als Anky en Sjef zelf, maar nemen elementen en bepaalde visies op trainen over, die het beste bij hen en hun paarden passen.

Het principe van diep rijden is nog steeds gebaseerd op je paard van achter naar voor rijden en je paard laten nageven op een weerstandbiedende hand. Je laat de hals alleen in meer of mindere mate vanuit de hals verder zakken. De moeilijkheid zit hem erin dat je hem daarbij op het achterbeen moet kunnen houden en je de lengte in de hals moet bewaren.

Ik denk niet dat hier afgezeikt wordt , bovendien iemand als Anky staat daar vast en zeker kilometers ver boven. Net zoals wij allemaal stuk voor stuk kilometers ver onder haar niveau van rijden staan.
99% van de bokkers kan er niet aan tippen en zal er ook nooit aan tippen.

Het diep rijden is gewoon moeilijk en als er mensen zijn zoals ik die dat niet doen A omdat ze er geen les in hebben, B omdat ze er het nut niet van inzien, C omdat ze niet weten hoe het moet en D omdat het paard dan op de voorhand komt terwijl die anders perfect van achter naar voren loopt.
Dan krijg je bepaalde personen nog extra over je heen. En val je Anky aan.

Ik val Anky niet aan, ik wilde dat ik zo mooi kon rijden als zij (en zon mooi figuurtje had), maar ik rijd niet op haar manier omdat ik dat niet kan.

Daarom ben ik niet slecht, er vertelde me een keer iemand op bokt dat als mijn paard dat niet wilde of kon hij niet aan de hulpen stond Haha!

Ik denk dat als we moeten leren voor de medemens respect te hebben en voor de manier waarop die werkt, leeft en doet.
maar dit is dan weer een beetje oftopic : De wereld is zo al hard en rot genoeg zonderdat wel elaar af moeten gaan zeiken.

Ieder traint op zijn manier goed of slecht, zolang het paard er tevreden mee is is het ja prima. En als het paard het te gortig wordt meot die ons er maar af wippen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:57

Kafue schreef:
Het diep rijden is gewoon moeilijk en als er mensen zijn zoals ik die dat niet doen A omdat ze er geen les in hebben, B omdat ze er het nut niet van inzien, C omdat ze niet weten hoe het moet en D omdat het paard dan op de voorhand komt terwijl die anders perfect van achter naar voren loopt.
Dan krijg je bepaalde personen nog extra over je heen. En val je Anky aan.

En als er mensen zijn die a) er wel les in krijgen b) wel het nut ervan inzien c) wel wéten hoe het moet d) wel hun paard van achter naar voren kunnen blijven rijden bij het lager en ronder instellen, dan krijgen die mensen heel bokt over zich heen en worden ze persoonlijk aangevallen.

Kafue schreef:
En als het paard het te gortig wordt meot die ons er maar af wippen.

Daarvan hebben we er een paar op stal staan.... Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:10

Kafue schreef:

Daarom ben ik niet slecht, er vertelde me een keer iemand op bokt dat als mijn paard dat niet wilde of kon hij niet aan de hulpen stond Haha!

Ja dat was ik dus dat was niet zo'n goede binnen komer van mij Bloos .Ik kwam hier net kijken en las dat en maar het ging er daar niet om om zo extreem LDR te rijden maar het ging er om dat je paard laag kon lopen en ik vind nog steeds dat als je paard dat niet kan je paard niet aan de hulpen staat hij moet gewoon je hand volgen.Maar achteraf denk ik dat we het wel beide over het zelfde hadden maar dat kwam er toen niet uit.Ik heb nu wat meer berichten van je gelezen en we rijden beide op de zelfde manier op de duitse klassieke manier.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:17

Kaja schreef:
Als fervent dressurliefhebber heb ook ik de afgelopen zomer de OS Athene zorgvuldig gevolgd... Is het dan niemand opgevallen dat vele van deze paarden meerdere malen hun neusje achter de LL lieten zien?!

Is het niet zo dat de ruiters die klassiek trainen net zo vaak in de proef ne neus achter de loodlijn hebben dan de LDR getrainde paarden??

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:56

monsera schreef:
Kafue schreef:

Ja dat was ik dus dat was niet zo'n goede binnen komer van mij Bloos .Ik kwam hier net kijken en las dat en maar het ging er daar niet om om zo extreem LDR te rijden maar het ging er om dat je paard laag kon lopen en ik vind nog steeds dat als je paard dat niet kan je paard niet aan de hulpen staat hij moet gewoon je hand volgen.Maar achteraf denk ik dat we het wel beide over het zelfde hadden maar dat kwam er toen niet uit.Ik heb nu wat meer berichten van je gelezen en we rijden beide op de zelfde manier op de duitse klassieke manier.

Hadden het denk ik ook over hetzelfde was een misverstand tussen ons. Mijn paardje volgt mijn hand ook, teugels laten vieren en meneer gaat naar daar waar ik heb hebben wil, als hij zin heeft natuurlijk.
Idd Duitse klassieke manier volgens de zes basisbegrippen waar ik eigelijk als begrip 0 aan toe zou willen voegen het begint bij de juiste zit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:59

Samsam schreef:
Kaja schreef:
Als fervent dressurliefhebber heb ook ik de afgelopen zomer de OS Athene zorgvuldig gevolgd... Is het dan niemand opgevallen dat vele van deze paarden meerdere malen hun neusje achter de LL lieten zien?!

Is het niet zo dat de ruiters die klassiek trainen net zo vaak in de proef ne neus achter de loodlijn hebben dan de LDR getrainde paarden??

Yep dat was ook zo. En daar is het een beetje om te doen in deze zeer uitgebreide topic. Moet je nu de FEI regels aanpassen omdast vele ruiters hun paarden niet meer continue voor of op de LL kunnen houden maar ze er af en toe achter wippen.
Of zeg je wat honderd jaar zo was laat ik zo.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:39

Ik ben het er wel mee eens dat er eens meer duidelijkheid komt in de regels. Denk dat daarom de top dit aankaart en dat het niks te maken heeft met trainingsmethode.
Blijft toch een beetje in de mysterie hangen dat regeltje.
Paard zou in proef nooit achter de loodlijn mogen komen maar >>>>>
Als je het paard net iets teveel voor de loodlijn hebt dan wordt je af gestraft met paard komt tegen de hand.
Dit wordt zwaarder gestraft dan met iets achter de loodlijn.
Dus in dat punt spreken de jury's anders dan de regels dus mag dat wel eens aangepast worden.
Die regels zijn zo lang geleden geschreven dat het misschien ook nog wel eens nodig is omdat het paard verandert is wat die dresuurproef loopt.

En dan hebben we nog de techniek, camera's stilstaande beelden alles is sinds dan verandert. We kunnen veel meer zien dus komen er discusie's achteraf. Jury's zien uit een bepaalde hoek met een normaal gezichtsveld. Als wij dingen terug zien dan is dat ingezoomt stilstaand enz.
Krijg je toch wel een vertekent beeld.
Dus zou het misschein niet zo kunnen zijn dat 'wij"dingen anders zijn gaan zien door de techniek???

Denk dat er hier hele andere factoren spelen dan een trainingsmethode.
Ook omdat er veel meer bekent is , laten zien van de top, discuseren over trainen. Anders trainen dan wat je laat zien in een proef.
Er speelt zoveel meer mee.
Als we de vroegere meesters in de trainig aan het werk zouden hebben gezien denk ik dat we nu ook vragen zouden hebben.
Over hun training en de toepassing in de regels hoe het omschreven staat.
En dan nog een puntje ....... over vroeger.. wij zien een paar plaatjes een paar beeldjes over hoe het er toen "uitzag"
Wat van vroeger is overgebleven zijn de "toppers", paar beeldjes kunnen we daar ons op baseren??? Of het vroeger dan wel allemaal in de proef uitgevoert werdt met de neus op de loodlijn of er iets voor.
Daar stel ik dan ook m'n vragen bij???

Heb het idee dat er net zoals in het gewone leven sommige mensen vroeger altijd ideealiseren.
Ik denk dat er sommige dingen heel goed zijn uit.... vroeger om aan vast te houden maar soms is verandering, verbetering echt zo slecht nog niet.