Van veel belovende dressuur hengst tot probeem paard. TIPS!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Van veel belovende dressuur hengst tot probeem paard. TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:45

Sommige paarden gaan voor de kar beter, andere OhZ. Ik ken een draver die het andersom had. Voor de sulky staatsgevaarlijk, OhZ en schatje.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:58

Wow, kippenvel. Wat supergaaf dat hij zo goed terecht is gekomen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:08

Fijn dat hij goed terecht is gekomen!

Wat is je nieuwe probleem dan?

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:30

Oh wat goed dat je een lekkere plek voor hem hebt gevonden. en dat hij het voor de kar zo leuk vind!

nou dan volg ik je verder in je andere topic.
(Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:39

Had hem idd gevonden ;-)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 18:36

Trieste UPDATE

In mijn laatste post gaf ik aan dat mijn reus van discipline was verandert, alleen om de nieuwe eigenaar niet in de weg te zitten heb ik er toen van gemaakt dat hij voor de kar kwam. Dit was niet het geval zijn carrière switch was naar de voltige.

Verder is alles zo gelopen als ik over de kar vertelde, hij vond het leuk het ging onwijs goed, na een kleine 2 maanden stond er een filmpje van hem online waar hij super netjes zijn voltige rondje liep dus ik had goede hoop voor de toekomst.

Uiteindelijk werd hij als voltige paard te koop gezet door zijn nieuw eigenaar ik denk na een maand of 3 a 4. Hoe dat allemaal is verlopen weet ik niet maar die zomer stond hij ineens weer op marktplaats aan geboden als paard dat niet geschikt was voor de dressuur! Heel vreemd.
Toen de verkoop uiteindelijk niet bleek te lukken werd ik door een boze eigenaar gebeld en min of meer verplicht hem terug te kopen. Helaas was dat voor mij geen optie, waar na de eigenaar dreigde het paard naar de slager te brengen. Ik ben hier verder niet op ingegaan.

Na enkele maanden ging het toch aan me knagen en wilde ik toch echt weten wat er nou met mijn paardje was gebeurd was hij daad werkelijk naar de slager gegaan of had hij een nieuw huis en hoe ging het daar.

Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat hij bij een nieuwe eigenaresse is gekomen waar hij een maandje heeft gestaan tot hij opeens kreupel werd wat uit eindelijk een hoefkatrol ontsteking bleek te zijn. Na 4 maanden is hij uit eindelijk op dit adres in geslapen.........

Ik denk dat deze topic toch wel het schoolvoorbeeld is wat voor vreselijk leven je als paard kan hebben!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:49

Wat ontzettend sneu zeg....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:00

Heel triest voor het paard.

Kan al je verhalen hier, zeker mbt angst voor ruiters en een niet jofel lijf, niet helemaal rijmen met de verkoop als voltigepaard...?? Dat is juist topsport, altijd op een volte, met poppetjes die op je af komen rennen en je rug piekbelasting geven... etc. Zal aan mij liggen, maar kun je die keuze voor verkoop uitleggen, als je eerst 40 pags over z'n 'uitdagingen' vertelt?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:38

heel het verhaal zat heel de tijd heel raar in elkaar.
Tjaaa paard dood probleem opgelost dus.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:39

Sientje schreef:
Heel triest voor het paard.

Kan al je verhalen hier, zeker mbt angst voor ruiters en een niet jofel lijf, niet helemaal rijmen met de verkoop als voltigepaard...?? Dat is juist topsport, altijd op een volte, met poppetjes die op je af komen rennen en je rug piekbelasting geven... etc. Zal aan mij liggen, maar kun je die keuze voor verkoop uitleggen, als je eerst 40 pags over z'n 'uitdagingen' vertelt?

Angst voor de ruiter was aller eerst al niet aan de orde het was angst voor de ruiterhand, wat een logisch gevolg is van het feit dat hij natuurlijk in ze leventje helemaal in elkaar getrokken was. Daarbij was hij aan de longe met bijzet super te trainen zonder een enkele vorm van protest. Ook was hij tot die tijd lichamelijk prima in orde sterke rug stevig paard er zat absoluut een sport paard ik wat iedereen ook zag alleen dressuurmatig dus danig verpest dat dat er onder het zadel niet meer uit te halen was.

In eerste instantie heb ik hem dus ook te koop gezet als recreatie paard, ik woon midden in een grote stad dus voor mij zat een leuk buitenritje maken er niet zo 1 2 3 in dus ging ik opzoek naar een bijvoorkeur grote sterke ruiter die het overwicht had het paard minimaal te stoppen voor leuke buitenritjes.
Hoe duidelijk je ook in een advertentie vermeld dat hij niet geschikt is voor dressuur toch krijg je tientallen bellers die hem voor de dressuur willen hebben max 1 wedstrijd per maand...... dat was gewoon geen optie dus iederen afgezegd. Tot er dan toch uiteindelijk mensen bellen die met een ander voorstel komen voltige. In eerste instantie leek het me niet echt wat maar goed waarom nee zeggen tegen iets wat je niet kent uiteindelijk zijn er 2 van de 5 voltige verenigingen die me hadden benadert komen kijken waar van er 1 heel enthousiast was en hem ook wilde proberen. Toen dit in mijn ogen (wel een leek op dat gebied) GEWELDIG leek te gaan hij met ze oren naar voren super vrolijk galoperen terwijl zij er op sprong en stond en draaide en deed leek het me een geweldig idee. Ik had hem immers nog nooit zo vrolijk zien werken.......
Volgens deze mensen was het geen punt dat hij onder het zadel niet makkelijk was want dat waren wel meerdere voltige paarden en die worden dan gewoon aan de longe getraind.

Dit alles leek mij een goede oplossing en daarbij zou hij ieder dag met andere paarden samen buiten komen en waren deze mensen super enthousiast dus voor het soort paard dat ik had leek het me een geweldige oplossing.......

Uiteindelijk vraag ik me dus ook nog steeds af waar het dan mis is gegaan...... hebben ze hem toch onder het zadel willen trainen of wat dan ook ik weet het niet........
Maar uiteindelijk is hij dus toch door verkocht en is daar na een hoefkatrol ontsteking ingeslapen.

En zo als Aeolusnr1 al zegt ergens denk ik ook wel dat het beter is dat hij er niet meer is...... Het was een enorm groot paarden met een enorm sterk karakter als hij iets niet wilde dan kon je op je kop gaan staan maar gebeurde het dus ook gewoon niet.....
Achteraf had ik naar Leon Tijssen moeten luisteren en er nooit aan moeten beginnen hij met zijn ervaring heeft er denk ik toch wel kijk op hoe zo een paard is en of er nog iets van te maken is. Hij heeft vanaf dag 1 aangegeven dat het paard een varken is (in mijn ogen ooit wel zo gecreëerd) maar ik denk dat zijn visie op het feit dat van dit paard niets meer te maken was wel de juiste is geweest, hoe triest ook.
Ik heb het willen proberen het zielig gevonden en er veel tijd en geld in gestoken maar helaas heeft het niet mogen slagen. Uiteindelijk heb ik hem nog een kans gegeven in een andere tact van sport en ook dit heeft niet mogen slagen....... Hoe triest ook nu is het beest in ieder geval uit de ellende van de handel.
En ik ben weer een illusie armer!

Melissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:17

Echt heel vervelend wat mn grote zwimmie allemaal heeft moeten meemaken, ik kon lezen en schrijven met hem (L)

Ik heb de laatste eigenaresse nog gesproken na het inslapen van hem, was er verdrietig van maar ergens blij voor hem dat hij verlost was van het steeds maar verhuizen en onzekerheid

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:35

Melissa90 schreef:
Echt heel vervelend wat mn grote zwimmie allemaal heeft moeten meemaken, ik kon lezen en schrijven met hem (L)

Ik heb de laatste eigenaresse nog gesproken na het inslapen van hem, was er verdrietig van maar ergens blij voor hem dat hij verlost was van het steeds maar verhuizen en onzekerheid

:? Wat een vreemd bericht...
Je enige post tot nu toe, en in zo'n oud topic..?
Edit: ik snap je ergens wel hoor, maar het doel ontgaat me :o?