Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.
Charaz schreef:Dit moét een grapje zijn, nog niet eens B gestart en dan denken aan de Z-ZZ, voor een ruiter die al eerder op niveau heeft gereden en goed kan rijden is dat misschien in een jaar haalbaar.
Die hackamore zo strak getrokken... ik zou je doel wat lager leggen en eerst eens beginnen met wedstrijden.
? Je kunt beter vertellen dat het achterwaars een beetje lastig ging tijdens de les dan dat je hem binnen een jaar in de Z wilt hebben. virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.
) te krijgen, is in eerste instantie door te schakelen in tempo; een paar pasjes langzame draf, dan weer een paar passen verruimen, dan terug naar stap, middenstap, verzamelen en direct weer weg in draf. Dit soort werk maakt ze gehoorzaam, snel aan je been en sterker. Dit is denk ik stap 1 met de vos.
)virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.
virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.
_claire91_ schreef:virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.
Ja met een paard zou dat mischien ook wel kunnen. De vraag is alleen kan de ruiter het ook?
Let dan ook op je houding als je zo een Z proef inkom nou ik denk dat ze niet eens kijken..
ChantalSmook schreef:ik zat inderdaqad net te denken, voor een gezond paard kan het haalbaar zijn... maar niet elke ruiter heeft het in zich om zz te rijden, ik zou eerst maar eens beginnen in de B en zien hoe het loopt.. je hebt veels te hoge verwachtingen van jezelf en van je pony, waarom binnen een jaar.. en waarom het zz...

anneliesdj schreef:ChantalSmook schreef:ik zat inderdaqad net te denken, voor een gezond paard kan het haalbaar zijn... maar niet elke ruiter heeft het in zich om zz te rijden, ik zou eerst maar eens beginnen in de B en zien hoe het loopt.. je hebt veels te hoge verwachtingen van jezelf en van je pony, waarom binnen een jaar.. en waarom het zz...
Een paard kan nog zo gezond zijn maar als het talent en de werklust er niet is kom je ook niet in het Z.
virgin_lady schreef:Ik zal de foto's eens laten zien.
Ik vind het met de vos er wel goed uit zien. De pony heeft al hoog gelopen dus die kan het wel. Rijd er nog niet zo heel lang mee maar volgens de mensen op stal kon het bij M niveau wel begonnen worden. Al train ik dat in mijn les niet altijd.
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden. Die wil dus steeds hard en als je hem inhoud dan gaat hij lopen zwiepen en pissig doen. De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.
Als ik ze vergelijk vind ik wel dat de schimmel van achter erg kort loopt en de vos veel ruimer.