Nero @ 2e klassieke dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Nero @ 2e klassieke dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:34

smeetjoew schreef:
Heb je mij het woord "druk" zien gebruiken? Nee.

Druk, gewicht, 1 a 2 kilo, geloof niet dat het zin heeft om daarover te gaan pezeweven, ik snap wat je bedoelt daarmee. Iig wat het paard zelf in je handen legt en dus niet door zelf te gaan trekken, zo?
smeetjoew schreef:
Dat bedoel ik ook helemaal niet. Jemig, hoe leg ik dit uit.
Je rijd je paard van achter uit en zorgt dat de energie in je paard blijft. Dit bedoel ik niet met trekken; absoluut niet. Maar als jij de energie die je erin stopt er voor uit laat lopen, heeft het toch totaal geen nut en loopt je paard toch gewoon op de voorhand?

Daarmee ben ik het dus niet eens neen.

smeetjoew schreef:
Dat is het enige wat ik heb willen zeggen met die reactie en die reactie vind ik niet om bij te huilen. Nou, je mag best huilen, wat je zelf wil; maar dat hou je maar lekker voor je. Ik ben niet geinteresseerd in andermans meningen continu, die alleen opduiken als ze denken iemand onderuit te kunnen halen.
Ik geef gewoon commentaar op de TS, that's it. Poes heeft toch helemaal niets te maken met dit topic? Als ze het er niet mee eens is, dan toch niet, maar je hoeft er dan toch ook niet op te reageren?

Ik vind niet dat ik enkel opduik om een ander onderuit te halen, jij bent anders ook best scherp hoor...
IEDEREEN heeft recht om te reageren in een topic.
Jij hebt niet meer te maken met dit topic dan mij of omgekeerd. Ik gaf idd ook mijn mening over hoe TS het doet, jij gaf daar ook je reactie op, en daar zeg ik het dan niet mee eens te zijn. Dat heet discussiëren...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:35

Robijntjah schreef:
Heel verstandig Dani Lachen

Ik ben blij dat sommige mensen wel het klassiek er in herkennen!

Verder wil ik nog even wat kwijt over het wel of niet gewicht hebben in je hand Lachen

Als je geen contact hebt met de paardenmond, zit het NIET goed idd!Dan neemt je paard je hand niet mee naar voren, en loopt ie meestal dus in een valse knik!

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn vz paardje!

Dit wil ik nog even aanhalen..
Als ik mijn paarden rijd, of de paarden die ik heb ingereden, heb ik altijd weldegelijk contact met de teugels.. Met "geen gewicht" in je hand bedoel ik dat het paard dus zichzelf draagt en zijn hals houding zo is dat hij netjes nageefelijk loopt. Je hebt dus weldegelijk contact met de mond, maar niet het gewicht van het paard erbij.. Misschien begrijp ik je verkeerd of jij mij, dat zou ook kunnen..
Ik heb altijd geleerd, licht contact te houden en je paard zelf naar beneden te laten gaan op je benen..Het zou best kunnen dat ik dat dan al 20 jaar fout doe, je bent nooit te oud om te leren he Pling
Laatst bijgewerkt door mieske op 27-08-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:35

Miracle ik wil toch even inhaken op die blokkade. Onze pony is toevallig gisteren behandeld door een osteopaat ivm een blokkade in zijn hals. Wat volgens haar zo goed als zeker ooit door een val is gekomen.
Ik vind dus niet dat je de schuld van de blokkade zo bij Neroo kunt leggen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:36

Miracle_ schreef:
Neroo schreef:
Er is nergens een grote bek gegeven van mijn kant.

En HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en dat heb je nog niet gegeven.

Dus kom met iets nuttigs, iets waar ik iets mee kan, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

Nee hoor, je bent ook hélemáál niet sarcastisch geweest ofzo.. Huilen van het lachen En tegen andere mensen ook.
Als je niet tegen de waarheid kan, of dit niet aan wil horen, zet jezelf dan niet op bokt, of geef gewoon een normale reactie terug.

Rijtechnisch commentaar? Je bent gewoon te zwaar en te groot, klaar.
Dat is mijn rijtechnische commentaar. En je hangt teveel in haar mond..
Het is om te janken.. Dat is mijn mening. En als die je niet bevalt, jammer.

Mening geven staat vrij hier, daar vraag je inmiddels zelf om.
Ben nog netjes begonnen in dit topic, en heb je met respect behandeld, maar als jij (en niet alleen jij) zo gaat doen, doe ik dat ook.. Lachen Ik laat niet over me heen lopen.

Citaat:
Mijn paard heeft juist helemaal geen last van rugklachten

Weet niet waar dat op gebaseerd word?

Nero had bij de ostheopaat 1 kleine blokkade in zijn rug, maar die kon niet van mij zijn, het rijden, of van een fout zadel

Waar dat op gebaseerd word? Op jou denk ik.
En waarvan komt die blokkade dan? Lijkt me niet dat die zomaar ineens tevoorschijn komt?

ik heb toch echt nergens onfatsoenlijke reacties van de TS gezien die zulke belachelijke reacties uit zouden lokken? En al zou dat wel zo zijn, hou dan de eer aan jezelf en reageer zelf WEL fatsoenlijk. Dit soort reacties vind ik nou om te huilen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:36

Miracle_ schreef:
Neroo schreef:
Er is nergens een grote bek gegeven van mijn kant.

En HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en dat heb je nog niet gegeven.

Dus kom met iets nuttigs, iets waar ik iets mee kan, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

Nee hoor, je bent ook hélemáál niet sarcastisch geweest ofzo.. Huilen van het lachen En tegen andere mensen ook.
Als je niet tegen de waarheid kan, of dit niet aan wil horen, zet jezelf dan niet op bokt, of geef gewoon een normale reactie terug.

Rijtechnisch commentaar? Je bent gewoon te zwaar en te groot, klaar.
Dat is mijn rijtechnische commentaar. En je hangt teveel in haar mond..
Het is om te janken.. Dat is mijn mening. En als die je niet bevalt, jammer.

Mening geven staat vrij hier, daar vraag je inmiddels zelf om.
Ben nog netjes begonnen in dit topic, en heb je met respect behandeld, maar als jij (en niet alleen jij) zo gaat doen, doe ik dat ook.. Lachen Ik laat niet over me heen lopen.

Citaat:
Mijn paard heeft juist helemaal geen last van rugklachten

Weet niet waar dat op gebaseerd word?

Nero had bij de ostheopaat 1 kleine blokkade in zijn rug, maar die kon niet van mij zijn, het rijden, of van een fout zadel

Waar dat op gebaseerd word? Op jou denk ik.
En waarvan komt die blokkade dan? Lijkt me niet dat die zomaar ineens tevoorschijn komt?

Misschien moet jij dan is een keer je ogen opendoen, ik heb net nog terug zitten kijken en ik ben tegen iedereen gewoon netjes gebleven.

Teveel in Nero's mond hangen Huilen van het lachen?
Sorry hoor maar we werken juist naar teugeldruk toe *LOL*

Sorry hoor maar ik vind jou echt een lachertje Haha!.
Zoiets neem je toch gewoon niet serieus.

En over dat dat niet van mij kan komen, Nero kan in de wei nogal lomp zijn, wat resulteert in op zijn gezicht gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:37

Smeetjoew: als ik bij het trainen van een paard langere tijd een 'zwaardere' aanleuning heb, dan leunt het paard op mijn hand en is het teken dat ik hem het te moeilijk maak, niet ontspannen genoeg ben, te veel vraag, etc. Mits goed opbouwen is dat niet nodig imo.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:38

Nog even over die blokkade.. Wij hebben enters en twenters in het land lopen MET BLOKKADES en er word eigenlijk niets mee gedaan. Dus idd een blokkade kan komen door het onderuit gaan in het land, net even te hard stoeien en dus verkeerd draaien enzz

TanteSabien

jeutje zeg wat een gezeur allemaal richting TS.

ik vind echt dat ze goed bezig is. OK dan!

poes

Trouwens: een paard dat met zwaardere aanleuning loopt, loopt toch altijd op de voorhand ook? Dus dat is toch gewoon fout?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:39

Neroo schreef:

En over dat dat niet van mij kan komen, Nero kan in de wei nogal lomp zijn, wat resulteert in op zijn gezicht gaan.

Dat is hoe jij het ziet.. ik zie het anders.
Nou dan vinden we elkaar allebei een "lachertje" bij deze.. Lachen
Ik zal maar niks meer zeggen, blijkbaar heb ik het nu gedaan, omdat ik mijn mening geef..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:40

Kimberley_ schreef:
Nog even over die blokkade.. Wij hebben enters en twenters in het land lopen MET BLOKKADES en er word eigenlijk niets mee gedaan. Dus idd een blokkade kan komen door het onderuit gaan in het land, net even te hard stoeien en dus verkeerd draaien enzz

Inderdaad Ja

Meeste blokkades worden juist veroorzaakt door onschuldige dingen als uitglijden of verkeerd opstaan met liggen.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:41

alsjeblieft zeg gooi dit topic op slot.

TS is errug goed bezig en ze word zóó de grond in gestampt!!!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:42

Hi Dani!!
Eerst en vooral ik vind Nero er super uitzien! Paars staat em super Vingers aflikken .
Persoonlijk vind ik dat je toch n dikke pluim verdiend omdat je zo 'bewust' aan de slag gaat met je pony en echt het allerbeste voor hem wil.

Nou echt rijtechnische commentaar ( moet volgens de regels van HAW) : misschien proberen om toch iets rechter te gaan zitten, tenen goed naar binnen draaien ( zie nl. kapstokjes op enkele foto's) en goed voor je te kijken?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:42

Ik zit hier nog steeds met een grote lach achter mijn pc hoor Haha!.

Ik laat gewoon de ostheopaat komen, en ik vertrouw op haar mening. Als zij zegt, je mag niet meer rijden, doe ik dat niet Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:43

poes schreef:
Trouwens: een paard dat met zwaardere aanleuning loopt, loopt toch altijd op de voorhand ook? Dus dat is toch gewoon fout?

Precies, lijkt mij ook Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:43

Ik snap best dat je op mijn reactie hebt gereageerd, maar het feit dat dat in zoveel topics gebeurd [vandaar in meervoud; "andermans meningen"] - dus het is niet alleen naar jou toe - + die opmerking die ik niet geheel gepast vond. Dan kan ik fel worden ja, maar dat is mijn goed recht. Net zoals het jouw goed recht is om op mijn reacties te reageren. Lachen

En dat snap ik best wel, maar mijn visie op paardrijden heb ik duidelijk voor ogen - zeker met mijn 3jarige - en die laat ik niet zomaar omver "trappen" door anderen. Jouw visie op paardrijden is anders, maar daarmee niet slecht. Dat respecteer ik ook.

Daarbij zal ik nu stoppen, aangezien discussies niet meer toegestaan zijn. Lachen

Poes; nog even over de twee reacties die je net geplaatst hebt.
Een zwaardere aanleuning wijst niet gelijk op op de voorhand lopen. Je hebt er wel gelijk in, maar mijn paard - en imo zou dat ook voor anderen moet gelden - loopt niet laag en diep. Ik werk naar meer vrijheid vanuit de schouder en meer "rekking" in de hals. Dus in mijn geval loopt het paard niet op de voorhand; mede doordat ik er steeds op gewezen wordt indien het fout gaat.
De neus is gemiddeld op de loodlijn, soms er iets voor en zelden er iets achter.

Aanleuning hoort ook niet per maand, maar per keer dat je rijdt lichter te worden. De volgende dag begin je dan weer opnieuw, maar over een langere tijd wordt het lichter. Maar het moet lichter worden per uur, zegmaar. Snap je? Dat is logisch ja, anders vraag je te veel. Dat kun je dan ook merken aan spanning, protest, of evt. snuiven. Die grens mag je opzoeken en iets overschrijden, maar het moet niet te dol worden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:46

Hee!

Ik vind de foto's er al veel beter uit zien dan de vorige keer. En ik kan heel goed begrijpen dat je moeite hebt met het juiste teugelcontact en het juiste tempo te vinden. En voordat je dat helemaal perfect hebt ben je sowieso nog heel wat lessen verder. Maar aangezien je les hebt, komt dat helemaal goed.

En fijn dat Nero door de ostheopaat is goed bevonden weer te gaan rijden.

Wel goed denken aan je zit, zoals je zelf al zegt.

Succes verder!
[edit: ook nog even wat rijtechnisch commentaar, anders wordt mijn leuke berichtje nog verwijderd Bloos!]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-08-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:46

Neroo schreef:
Ik zit hier nog steeds met een grote lach achter mijn pc hoor Haha!.

Ik laat gewoon de ostheopaat komen, en ik vertrouw op haar mening. Als zij zegt, je mag niet meer rijden, doe ik dat niet Lachen

Moet je ook gewoon doen, zoals ik al eerder zei, laat je vooral niet tegenhouden door ons.
Ik wilde je alleen mijn mening geven, maar blijkbaar mocht dat niet ofzo? Verward
En als ik dan reacties krijg, dan geef ik een reactie terug, dat lijkt me duidelijk.
Ik ben verder helemaal niet op ruzie uit, ik kom gewoon voor mezelf op.
Als ik je beledigd heb, sorry Lachen Ik geef nogmaals alleen mijn mening.
En om daarom nou te gaan lachen, of om nou flauw gaan te doen, vind ik een beetje onnodig.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:48

Neroo alle respect voor jou hoor. Je laat vol trots je pony zien en dan wordt er zo grof gereageerd. Dat is mijn mening.
Alles is gebaseerd op overgewicht en dan is er niks goed meer.

De blokkade kan overal door komen en als jouw osteopaat zegt dat je hem gewoon kan rijden, moet je het gewoon doen.
Daarnaast heb ik nog een keer naar de foto's gekeken en kan er nergens een vinden waar je hem in zijn mond hangt.
Ik geloof dan ook dat je het allerbeste met hem voor hebt en dat je erg gek op je beessie bent Haha!

Ik zie trouwens dat After bij jullie staat, die komt bij onze stal vandaan Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:48

@ smeetjoaw:
Zijn discussies hier niet meer toegestaan? (en ik dacht nu toch echt grondig die nieuwe regels een keer gelezen te hebben, zou kunnen hoor).

Ik werk ook niet laag en diep, liever vw-nw, zoals we hier zien, maar dan wel met een meer actieve achterhand en idd strevend naar dat teugelcontact. Dat is natuurlijk moeilijk en TS geeft zelf aan hiernaar te streven Ja

Zelf laat ik een paard graag vw-nw lopen (krijg het allemaal ook lang niet altijd voor elkaar hoor), met een goede actviteit en doordat ze daar net niet kunnen hangen op je hand, gaandeweg kortere overgangen te rijden, het paard meer te buigen, krijg je meer gedragenheid zonder dat je echt gewicht hebt. Van zodra ze gewicht aanbieden ga ik opnieuw activeren, wakker maken, of indien nodig net even wat meer gaan toestaan.

Maar ik geloof dat we elkaar al beter verstaan Lachen

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:52

Miracle_ schreef:
Neroo schreef:

Dat is hoe jij het ziet.. ik zie het anders.
Nou dan vinden we elkaar allebei een "lachertje" bij deze.. Lachen
Ik zal maar niks meer zeggen, blijkbaar heb ik het nu gedaan, omdat ik mijn mening geef..

Niet alleen TS ziet dit zo...... Op de 1e pagina ga je nog mee met het commentaar van Wildgirl die verlkaart "weinig tot geen teugelcontact te zien". En nu beweer je dat TS teveel in de mond van haar paardje hangt? Bovendien wordt er meerdere malen verteld dat ze naar teugelcontact TOEwerken. Dus ergens heb je volgens mij stukjes tekst gemist..... Bloos Niet aanvallend bedoeld, maar dan begrijp je misschien waarom je teksten een beetje raar overkomen op TS....

TS geeft aan moeite te hebben met een goede teugelcontactvoering. Als ze de teugels te strak zou houden, zou het paard inderdaad op de voorhand kiepen en op haar handen gaan hangen. Ze heeft er voor gekozen om een stap terug te doen, en het te gaan leren op een "alternatieve manier". Maar dat hoeft niet verkeerd te zijn!
Het paard leert nu van achter te komen, in balans te lopen en zijn lijf los te laten. Uiteindelijk zal het paard het contact wel gaan zoeken (zoals op die laatste foto te zien is). In de tussentijd heeft TS ook kunnen leren hoe de teugelvoering moet worden en kunnen ze weer een stapje verder gaan trainen.

Imo ziet het geheel er niet eens zo slecht uit! Zou iemand goed onderbouwde uitleg kunnen geven, WAAROM dit paard volgens hen wel vast houdt in de rug en lijf? Hoe zie je dat zo op deze foto's? Niet om iemands mening de grond in te boren, maar voor mezelf. Om het te leren zien...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:53

Poes; Dan heb ik het verkeerd gelezen. Straks nog grondiger gaan lezen. Clown

vwnw is ook een goede manier. Maar ieder paard is anders. Er zijn paarden die graag naar beneden willen, maar er zijn ook paarden die dat liever niet doen en iets teveel hun rug vasthouden. Hierbij zou ik ook meer vwnw werken en vanuit de ontspanning weer wat meer oprichting gaan vragen. Maar ik vond dat in dit geval te extreem en lijkt het mij ook helemaal geen slechte oefening om meer van achteruit te denken.

Maargoed, je werkt heel anders dan ik, dus het is eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:56

Ik ben benieuwd hoe jullie richting meer teugelcontact werken?
En verder ben ik ook erg benieuwd vanaf welk ''stadium'' jullie werken aan rechtrichten, zelf begin ik daar altijd direct mee, gezien je volgens mijn principes de schouder moet kunnen plaatsen enkel met je zit.

Verder TS ga zo door, het is hard werken voor je alles onder de knie hebt, maar als je echt wilt gaat het goed komen Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:56

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe jij het dan doet? Lachen

Ik vind zeker ook dat je van achteruit moet blijven denken, dat is bij alles, en zeker bij vw-nw een absolute voorwaarde! (nog meer dan het teugelcontact vind ik, zolang hij dan zijn neus niet te ver eruit duwt blijft de aanspanning ook voldoende zonder contact).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:02

Citaat:
Niet alleen TS ziet dit zo...... Op de 1e pagina ga je nog mee met het commentaar van Wildgirl die verlkaart "weinig tot geen teugelcontact te zien". En nu beweer je dat TS teveel in de mond van haar paardje hangt? Bovendien wordt er meerdere malen verteld dat ze naar teugelcontact TOEwerken. Dus ergens heb je volgens mij stukjes tekst gemist..... Niet aanvallend bedoeld, maar dan begrijp je misschien waarom je teksten een beetje raar overkomen op TS....

Ik zei alleen dat ik meeging met Wildgirl Knipoog Over het "te zwaar" stukje.. Niet over het teugel stukje.. Misschien dat je dat verkeerd begreep Knipoog
Maarja, het maakt ook niet uit wat ik vind toch, ik geef alleen mijn mening.