Bastet (v. Liberty M ) tégen haar zin @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: Bastet (v. Liberty M ) tégen haar zin @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:04

stuur anders gewoon via pm, zal ik eens kijken.
echt waar een slecht passend zadel is echt vervelend en heb zelf ook eentje met best een lastige rug dus heb ervaring op dit gebied. zou ook een verklaring kunnen zijn van je paard zijn gedrag en snap best dat je dan zo een houding begint aan te nemen maar daarom worden deze zaken ook aangegeven zodat je eens input krijgt van anderen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 06:45

Wat ik erg jammer vind is dat ik foto's mis dat ze in galop gaat. Daar is veel uit te halen namelijk, drukt ze de rug weg, houdt ze de rug strak, wat doet ze dan?
En is dit wel vaker gebeurd?

Verder doet het me heel erg denken aan het paard van mijn vriendin. Die doet het ook regelmatig, en er zijn verschillende oorzaken voor. 1 oorzaak is omdat ie het moeilijk vond, te hard moest werken en er op deze manier onderuit wilde komen. Als dit de reden is moet je zeker doorrijden, dan zal het paard er toch doorheen moeten.
Een andere oorzaak bij haar was het zadel. Dat was niet meer goed, doorzitten deed pijn en dan sprong ie in galop en drukte hij zijn rug weg.
En een 3de oorzaak waar zij tegenaan is gelopen was een blokkade bij de achterknie. Teveel werk deed hem zeer, en ook dan in galop er onderuit proberen te komen. De oplossing hiervoor was de ostheopaat.

Voor hetzelfde euvel waren er bij haar dus meerdere oorzaken.

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:32

Als je hem ontspanner wilt hebben ... ben dan niet zo streng met de teugels joh !
en blijf rechtop zitten ook mogen je tenen wat minder in de beugels
nou suc6 nog

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:03

Ik vind je op sommige foto's al wel mooi zitten.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:15

Ziet er inderdaad veel fijner uit. Op deze foto's houd je je handen mooi voor je.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:38

Hee,
Ten eerste wil ik laten weten dat je een super mooi paard hebt. Ik hoop echt dat je snel de ontspanning onder controle hebt dan word het zeker wel wat.

Ten tweede, ik weet dat je moeite hebt met je zit enzo, maar probeer niet zo strakjes op je paard te zitten, en ik weet als geen ander dat het ontzettend moeilijk is als je paard niet wil wat jij wil(ik heb het zo vaak gehad). Maar juist dán is het belangrijk dat je ontspannen zit. Altijd zelf ontspannen blijven. En deze tip was niet om jou af te kraken hoor, ik vind dat het er super uitziet.

Ik denk dat als je zo door blijft gaan het allemaal helemaal goed komt. Ik wens je veel plezier met je pony! * Ze heeft een leuke naam!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:49

foto's zijn veel beter ja.
Echter moet je nog veel meergeven...
je armen zijn niet gebogen, wat dus het paard tegen werkt. Ook met stelling, zorg dat je binnenhand van de hals komt. Geef meer ruimte, durf los te laten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:21

Wat een leuk paard heb je zeg! Ik vind de tweede serie foto's al een veel prettiger beeld geven. Het oogt minder hangerig en jij zit er
duidelijk ontspannender op. Probeer wel je armen meer te buigen [ik weet hoe moeilijk dat is! Vork ] en je paard aan de buitenkant te begrenzen als je een volte indraait.

Veel succes (en vooral veel plezier) nog samen! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:17

bulck schreef:
het is zoals ik al eens vermelde bij een topic van Alison, het lijkt wel of er in Oost en west vlaanderen anders gereden wordt. trek ze in de krul en rijden maar.

Wat is dit nu voor een domme opmerking. Ik ben ook van west-vlaanderen en de mijne wordt niet in de krul getrokken. Boos!

@topic: Nogal moeilijk om je op die 15minuten te baseren. Ervoor liep ze blijkbaar wel netjes ontspannen, dus zadelprobleem lijkt me niet echt een probleem. Daarbij geven de foto's van vandaag of gisteren een heel ander beeld. dus het lijken me nogal overdreven reactie. In de foto's van het topic is idd veel spanning te zien, en ze heeft zo te zien ook geen cm mee. Er wordt gezegd dat je een knik in je armen moet houden, maar dat lijkt me nogal moeilijk in die situatie. Lachen. Het beste wat je kunt doen is terug gaan naar het dieper en laag rijden tot je haar ontspanning terugvind. Je kan wel een keer doorrijden, maar schakel dan voorzichtig over met haar korter te nemen en te rijden. komt ze na 5 minuten niet, dan weer langer laten. Je kan haar ook eens goed aan het werk zetten terwijl je haar laag en diep rijd. Nl met overgangen, tempowisselen, cirkels groter en kleiner maken. Als ze zo'n dag heeft doe je er beter aan haar te schakelen tussen hoog en laag laten lopen.
Ik vind bastet nog altijd een leuk paardje, zal haar toch eens moeten meeten hé Knipoog!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:18

Ik vind die opmerking van Bulk inderdaad niet echt passend.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:11

Je noemt het 'probleem' zelf al.. Toen je ging doorzitten wou ze niet meer loslaten in de rug..

Dus.. moet je een keer goed naar je houding gaan kijken zachtheid en lossigheid dan zit je maar als een plumpudding. Pas als JIJ ontspant kan je paard ontspannen. Je kan niet verwachten dat ZIJ gaat ontspannen zodat jij kan zitten.
Neem eens een kind op de arm dat niet opgetild wil worden op dat moment.. voel je die spanning.. Wat denk je wat een paard voelt??
Je zit op bijna elke foto scheef met je linker schouder naar voren

Het is leuk dat je er fotos van een betere dag opzet maar je zet er allereerst fotos van een 'mindere' dag op en commentaar kan je alleen maar van leren toch?? Je hoeft jezelf echt niet te bewijzen het ziet er echt niet zo vreselijk onvriendelijk uit en niemand is te oud om te leren

Succes

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:15

@bolzak123: bedankt voor je reactie. Wel, toen ik zoveel kritiek kreeg en soms ook echt vrij gemeen, wou ik toch tonen dat ik niet enkel mijn paard "in de krul" wil trekken Lachen

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:17

laverite schreef:
@bolzak123: bedankt voor je reactie. Wel, toen ik zoveel kritiek kreeg en soms ook echt vrij gemeen, wou ik toch tonen dat ik niet enkel mijn paard "in de krul" wil trekken Lachen

Ik heb dit hele topic bijgehouden en ik vind niet echt dat je gemene kritiek hebt gehad.
Maar dan doe je er toch een slotje op?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:19

zo dat geeft al een heel ander beeld, mooi hoor TS, ik zie ook dat je echt je best doet, super en je paard komt er nu veel beter uit en jij ook. En er is nog veel te leren maar dit is al een hele verbetering!
Hoop over een paar maanden nog betere foto's van je te zien op HAW !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:19

Jetje1985 schreef:
laverite schreef:

Ik heb dit hele topic bijgehouden en ik vind niet echt dat je gemene kritiek hebt gehad.
Maar dan doe je er toch een slotje op?

Neen, een slotje vind ik "laf" Lachen Ik toon dan gewoon liever nog wat foto's zodat mensen ook kunnen meevolgen Lachen Dat lijkt me interessanter? Lachen
En idd niet echt gemeen, maar wel veel herhalingen en wel van "je wilt hem enkel in de krul trekken" e.d.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:20

garny95 schreef:
zo dat geeft al een heel ander beeld, mooi hoor TS, ik zie ook dat je echt je best doet, super en je paard komt er nu veel beter uit en jij ook. En er is nog veel te leren maar dit is al een hele verbetering!
Hoop over een paar maanden nog betere foto's van je te zien op HAW !

Dankjewel Lachen Ik hou jullie op de hoogte.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:37

Er kan nog heel veel verbetert worden en aan je houding moet er nog gesleuteld worden.
Ik sluit me aan bij de anderen!
Met veel te oefenen komt het allemaal wel goed, ik ben benieuwd naar je volgend topic.
Edit: De foto's van eergisteren zien er al veel ontspannender uit, je geeft nu het paard de kans om te ontspannen en dat is een stap in de goede richting!
bulck schreef:
het is zoals ik al eens vermelde bij een topic van Alison, het lijkt wel of er in Oost en west vlaanderen anders gereden wordt. trek ze in de krul en rijden maar.

Dit vind ik een heel domme opmerking!
Gewoon te stom voor woorden

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:41

Haha Mieke, die tweede reeks vind ik echt goed!
Je bewijst duidelijk da je nie lastig doet in Bastet zn mond enzo Lachen
Oke je houding is misschien niet 100%, maar daar volg je rijles voor hé Lachen en bij die eerste reeks ontspan jij je mss nie echt, maar komt het ook deels nie omda je ook gestresst raakte dat het niet lukte? Want daar heb ik ook last van Knipoog
Tziet er goed uit!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:58

leuk paardje heb je !
ff een vraagje : stuiter je mischien ook in het zadel als je doorzit?
mischien kan je dan even zonder beugels rijden want zo krijg je een goede zit en je krijg een beter ritme gevoel. want als je bijv. stuiterd gaat je paard de rug ook vast houden en zonder beugels rij je met je zit en dan ga je 'vaster' zitten. ik hoop dat je er wat aan heb Haha!

sorry voor evt. spelfouten!

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:38

je moet duidelijker je hielen naar beneden drukken

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:45

Het ziet er inderdaad zoals vele zeggen erg strak uit.
Om haar over de rug de leren lopen en actief.. overgangen..schakelen.. schijnovergangen.. verzamelingen en er dan meteeen uitrijden.
naja bij mij helpt het enorm

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:53

Pevinetto__ schreef:
Het ziet er inderdaad zoals vele zeggen erg strak uit.
Om haar over de rug de leren lopen en actief.. overgangen..schakelen.. schijnovergangen.. verzamelingen en er dan meteeen uitrijden.
naja bij mij helpt het enorm

Hmm ik had de laatste foto's niet zien staan maar die zien er al pakke beter uit

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:44

Zonder beugels rijden is indd goed voor je houding & zit!!
Ik moest dat ook wel eens in de les doen. Mijn trainer had mijn paard vast aan de longeerlijn, ik zonder beugels...en zonder teugels. Bloos Errug moelijk.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:57

Ik rijd idd ook regelmatig zonder stijgbeugels & ik merk dat ik dan véééél beter zit & onafhankelijker ( ik durf nogal eens te steunen op mijn stijgbeugels )