[AC] Nero @ klassieke dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [AC] Nero @ klassieke dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:35

Moderatoropmerking:
Aanvallende reacties die niet aan de algemene en HAW regels voldoen verwijderd.
Verder wil ik een dikke OK dan! geven voor de opbouwende en constructieve manier van reageren en discussiëren de laatste bladzijden. Top!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:57

hey

absoluut een mooie pony. en je ziet dat de intenties er zijn. echter vind ik dit geen mooie combinatie. Ik heb niets tegen zwaarlijvige mensen, maar deze pony kan met jouw nooit de pan gaan uitswingen. Om de simpele reden dat hij niet in staat is om zijn rug efficient te gebruiken.
Je kan er wel op werken, maar je moet eerlijk blijven tov van je paard en jezelf. En vind de rol van een instructeur ook belangrijk. Kijk dit staat los van het feit dat je zeker goed voor je pony zal zorgen, maar bij mij komt dit verkeerd over. Klassiek is het idd niet echt te noemen daar klassiek inhoudt voorwaarts (met motor van achter) tussen de benen en met gelijke druk op beide teugels. vanuit dit voorwaarts zal het paard vanvoor afkauwen waardoor het paard de ruiterhand zal volgen en afkauwen (weerstandbiedende hand). Op die manier kan het paard in alle mogelijke houdingen getraind en gegymnastiseerd worden. Omdat input van vanachter komt, en dat is de basis van alles.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:58

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:42

Fijne ontspannen foto's weer, vind jullie een mooi team om te zien. Het ziet er altijd ongedwongen uit.

Leuk dat je ook gaat beginnen aan het klassiek rijden! Ik doe dat ook en ook mij bevalt het goed Ja

Je pony loopt idd wat op de voorhand maar krijg het idee dat dit de laatste tijd steeds in je topics wordt gezegd? En vergeleken met de vorige keer zie ik nog niet veel verandering in het dragen van de achterbenen. Maar dat komt misschien ook omdat zo'n eerste les weer even helemaal zoeken is.

Verder idd op je houding letten, voeten, beenligging, voor je uit kijken en handen.

Succes!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:41

Nou meid ik zeg: "Ga zo door en jullie zijn een super combinati!!!" Op je eigen houding moet je meer conseqent zijn, maar dat is ook wel moeilijk. Maar komt vanzelf als je er maar op let!! Daarom zijn foto´s en filmpjes als je gaat rijden ook best wel belangrijk!!! Daar leer je ook van ....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:33

jefreyginny schreef:
Ben benieuwd hoe het zal lopen. klikte het niet dan op het eerste gezicht met je oude instrutiese?

Ik heb jou van leer zien trekken in voorgaande topics, wanneer zijn er voor het laatst foto's van jou op een paard op internet verschenen? En waarom dient TS zich aan jou te verantwoorden? Rij je uberhaupt wel zelf, of lift je alleen mee op de bekendheid van je vriendin? Neem aan dat je op mijn vragen geen antwoord wil geven omdat je mij immers ook geen verantwoording schuldig bent, maar hou jezelf eens een spiegel voor met dit gedrag, het siert je allerminst!

TS, ik vind het buitengewoon schandelijk hoe jij te kakken word gezet op bokt en ik moet zeggen dat ik het echt wel lef hebben vind dat je je foto's neer blijft zetten! Ik had persoonlijk echt achter mijn oren gekrabt, maar jij plaatst ze om tips te krijgen, dat is prijzenswaardig!! Haha!

Mijn tips zijn: zorgen dat met de lessen van Robijntje je paardje minder op de voorhand loopt, zorg dat je rechtop blijft zitten, tenen wat meer naar binnen en vooral: LOL MET JE KNOL! Haha!

Ik neem aan dat het niet overbodig is om te zeggen dat als TS wil afvallen, zij hierin aangemoedigd moet worden ipv de grond in geboord.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:08

Hè, gelukkig... het gaat weer over paardrijden.

Ik verbaas me nogal over de hoeveelheid reacties op het met losse teugel rijden. Volgens mij is dat namelijk weer een schoolvoorbeeld van een goede regel die een eigen leven is gaan leiden. En een voorbeeld van verkeerd om denken. Maar verbeter me vooral als ik het mis heb.

Een goede regel is volgens mij, dat een paard niet correct loopt als hij zich aan het bit onttrekt. Dus een losse teugel op initiatief van het paard is fout. Het zorgt zeker bij een korte teugel voor een valse knik en een gespannen rug.
Een losse teugel op initiatief van de ruiter is misschien geen einddoel (in de dressuur), maar wel een middel. Een paard kan ook met losse teugel prima dragen, zelfs verzamelen. Het paard heeft het bit daarvoor niet nodig, en wordt er op deze manier ook niet door gestoord. De ruiter leert correct zitten, zonder steun te zoeken op de teugels.

Toch?

Ik vind de vooruitgang die je maakt goed zichtbaar, en het plezier van jullie beiden (!) prachtig om te zien. Als je weer iets verder bent met de training, laat je dan nog eens wat zien?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:08

Ik ga volledig mee met Tody over die redenatie van losse teugel Ja

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:19

Jullie pakken het snel op! Lachen Tjee, het ziet er goed uit! Het commentaar over de brede stand van je handen is al gegeven. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik vond het zo moeilijk om af te leren. Ik ben toen gaan oefenen in het bos. Dan was ik weinig gefocust op dressuur en lette ik enkel op mijn handen. Later merkte ik dat ik het bij het rijden (en voornamelijk bij vwnw rijden) die houding van mijn handen geautomatiseerd had in een hogere houding.

Ow ja, het belangrijkste: geweldige pony. Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:44

Tallie_Ho schreef:
jefreyginny schreef:
Ben benieuwd hoe het zal lopen. klikte het niet dan op het eerste gezicht met je oude instrutiese?

Ik heb jou van leer zien trekken in voorgaande topics, wanneer zijn er voor het laatst foto's van jou op een paard op internet verschenen? En waarom dient TS zich aan jou te verantwoorden? Rij je uberhaupt wel zelf, of lift je alleen mee op de bekendheid van je vriendin? Neem aan dat je op mijn vragen geen antwoord wil geven omdat je mij immers ook geen verantwoording schuldig bent, maar hou jezelf eens een spiegel voor met dit gedrag, het siert je allerminst!

TS, ik vind het buitengewoon schandelijk hoe jij te kakken word gezet op bokt en ik moet zeggen dat ik het echt wel lef hebben vind dat je je foto's neer blijft zetten! Ik had persoonlijk echt achter mijn oren gekrabt, maar jij plaatst ze om tips te krijgen, dat is prijzenswaardig!! Haha!

Mijn tips zijn: zorgen dat met de lessen van Robijntje je paardje minder op de voorhand loopt, zorg dat je rechtop blijft zitten, tenen wat meer naar binnen en vooral: LOL MET JE KNOL! Haha!

Ik neem aan dat het niet overbodig is om te zeggen dat als TS wil afvallen, zij hierin aangemoedigd moet worden ipv de grond in geboord.

Tal, wat een prachtig stukje... *ontroerd ervan*

@ts: zit trots op je paardje, fijn rechtop en tenen naar binnen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:47

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:47

Mooi verwoord tody Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:12

Ik blijf erbij dat het het wel te zien is op de andere foto's, vooruitgang!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:57

poes schreef:
Ik ga volledig mee met Tody over die redenatie van losse teugel Ja

En ook ik ga mee met deze personen.
Ik heb in juli op ongeveer dezelfde manier getraind met mijn Haflinger, vooral om hem op eigen benen te laten lopen en om halslengte te verkrijgen (kroop snel achter de loodlijn).
Weet niet wat jullie precies doen, maar die achterhand is er onder gekomen (en goed actief gekomen) om met langere teugel in te rijden, paard volgt de hand, komt ie omhoog, opnemen (doe je denk ik wel) en vele overgangen... Vooral dan door hulp van benen en stem, actief terug wegrijden, veel schijnovergangen, ...
Dat zal je lesgeefster wel weten.
Ik wens je nog veel succes en blijf jullie zeker volgen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:58

Ik heb beide topics helemaal doorgelezen en vind het ten eerste erg jammer hoe er soms gereageerd wordt.
Verder heb ik 0 verstand van klassieke dressuur, dus kan over de manier van rijden geen tips of kritiek geven, dat doe ik dus ook niet.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik 1000 keer liever een pony zo lekker ontspannen zie lopen, als een pony die stijf in de krul is getrokken met zijn kin op de borst.
Ik heb altijd zoiets dat je een paard naar beneden rijdt door ontspanning en dus niet door je paard geen andere keus te geven en hem dus te dwingen.

Ik vind de TS niet te zwaar voor haar pony, in mijn ogen wil haar pony lekker voor haar werken en ik vind het super dat ze eerst een deskundige erbij heeft gehaald om te oordelen. Ook vind ik het super dat ze genoeg afwisseld en dus niet elke dag ruim een uur rijdt, zo blijft het ook wat interessanter voor de pony.

Ik vind het ook een beetje raar dat er wordt verwacht dat je na 2x een les al gelijk verbluffende dingen moet zien, sjees wie kon er normaal lichtrijden na 2 lessen??? Denk niet veel mensen, dus geef ze ook even de tijd om deze manier van rijden onder de knie te krijgen. Iedereen die van een bepaalde manier overstapt naar een andere, zal echt niet na 1 les alles helemaal doorhebben, en dus alles perfect kunnen laten zien.
Tijd is alles wat ze nodig hebben en ik denk dat het gewoon goed gaat komen met dit duo, alleen jammer dat sommige mensen het toch wel kunnen verpesten voor een ander.

TS ga zo door met je pony en dan komen jullie er best wel. Ik heb ook de berichten van je instructrice gelezen, en ze komt op mij over als iemand die echt wel weet waar ze mee bezig is.
Succes samen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:35

Ik wil even via deze manier alle mensen bedanken die mij een lief pbtje hebben gestuurd, ik heb er echt onwijs veel gehad!

Dankjewel meiden, echt superlief allemaal Lovers!