Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) mijn paard vindt zijn omgeving zooo intressant, die kijkt alle kanten op en wilt niks missen van wat er om hem heen gebeurd !
(is daardoor in en bos een x tegen een boom aangelopen, hihi
)
Bolieke schreef:Dus volgens jou ontspant een paard niet als hij nageeflijk loopt in het bos?
. Er starten veel recreatieruiters in de cursus die ik volg. Anders altijd buiten gereden, met losse teugel, paard deed alles voor hen (zeggen ze), zoals de echt cowboys
. En ja hun paarden luisteren op hulpen en zijn nageeflijk. Maar éénmaal in de piste = nada, noppes. Paarden die ineens niet vooruit willen, of juist teveel. Links van rechts niet meer kennen. Alleen op de voorhand lopen, rug wegdrukken etc...
). Maar het zijn die paarden die last krijgen in bv hun rug, omdat die rugspieren nooit gevraagd worden te werken. En het paard draagt de ruiter op zijn rugspieren en niet op z'n ruggegraat.
. Wel als hij dan ontspannen z'n tempo blijft houden, zonder in te halen, dan krijgt hij losse(re) teugel.
en dat dus als excuus zien om in mijn paard z'n kont te gaan hangen in volle galop (want een rustig galopje, dat kan hun paard niet). Zij noemen zich recreatieruiters en dat vind ik niet echt een compliment.[/quote]
.

bento1 schreef:bij mij mogen ze ook lekker gewoon lopen,
en hoeven ze niet in de krul.