SuzanLarissa schreef:kellyhvj schreef:Ik zie nu dat je je slof boven je gewone teugel hebt, maar deze moet eronder blijven.
Gewone teugel tussen middel- en ringvinger houden, slof onder de pink door
hij zit door het bit ook eronder door , maar ik vind het fijner de gewone teugel onder zodat ik nog makkelijk kneepjes kan geven
Maaaar slof is nu verleden tijd
ik heb gisterenavond een soort van begeleidings les gehad van hans zweers.
Ik moest hem gewoon loslaten en op mijn zit gaan rijden, in het begin was het rennen rennnen rennen maar na een tidje werd hij wel rustiger, moest langzaam gaan staan zitten zodat hij zelf ook langzamer ging, en als hij dan bijna in slaap viel, dan weer wat versnellen.
Hij heeft in een hoek bij de uitgang altijd de neiging om daar heen te gaan en versnelt daar , dus dan weer heel langzaam uit zijn tempo gaan lichtrijden zodat hij weer langzamer ging ga zo maar door.
moest hem ook even laten gaan in de galop, dat ging opzich wel maar alleen op de lange zijde, met bochten rent hij gewoon weer naar de uitgang als ik hem niet tegen hou , dus dat ging een beetje.
Maar ik ben heeeel trots op hem en ben blij dat we hier mee verder kunnen komen
en voor het eerst in een paar weken , heeft hij ook weer lekker gezweet
Heb net alle reacties door gelezen en zie dat je steeds vooruit komt! Ik vind het een enorm leuk paard om te zien en geloof dat je ook helemaal op de goede weg zit. Houden die instructeur!
Nog even een tip wat betreft de uitgang: als je klaar bent met rijden, stop dan niet bij de uitgang, maar gewoon ergens midden in de bak. Beloon hem daar en leid hem dan de bak uit. Zo leert hij dat hij pas naar de uitgang gaat als jij (ergens anders) afgestapt bent.
Heel veel plezier verder met je paardje en houd ons op de hoogte, want ik ben heel nieuwsgierig hoe alle problemen opgelost worden (want dat ze opgelost worden weet ik zeker...
). 

) en het heeft me heel veel geduld gekost, maar uiteindelijk was het het allemaal waard. Mijn gouden tip: heb geduld!
mja 
. Als je dit gewoon doorzet, moet het gewoon goed gaan

.