Pony wegdoen wanneer je 18 wordt? Wedstrijden voor je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard/pony wegdoen wanneer je 18 word en je paard wegdoen als je niet verder denkt te komen met wedstrijden?

ja ik doe mijn pony/paard weg als ik 18 word
9 (4%)
nee ik doe mijn pony/paard niet weg als ik 18 word
90 (47%)
ja ik doe mijn paard/pony weg als ik denk niet meer verder tekomen met wedstrijden
7 (3%)
nee ik doe mijn paard/pony niet weg omdat ik niet meer verder denk tekomen met wedstrijden.
44 (23%)
nee ik hou mijn oude paard/pony maar ik neem er een paard/pony naast die wel aan mijn nieuwe eisen voldoet.
39 (20%)

Totaal aantal stemmen: 189

Ladygiroc

Re: Pony wegdoen wanneer je 18 wordt? Wedstrijden voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:03

patsur schreef:
Kon je die hengst niet laten ruinen Ladygiroc?

hihi hij was 14 en dat haalde in z'n gedrag niet veel uit.
Hij had nooit een goeide opvoeding gehad dus stond al op z'n achterste benen als hij een ander paard zag.
Ben er 2 keer mee op onderlinge wedstrijd geweest en de mensen die er waren vonden het niet zo prettig. Vork

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:03

Als iemand zijn paard/pony weg doet omdat het niet klikt en ze niet met elkaar overweg kunnen dan vind ik dit een goede keus. Maar mensen die een paard kopen en na een aantal jaar erachter komen dat het paard/de pony niet voldoende presteerd dat vind ik persoonlijk inruilen alsof het om een auto gaat Verdrietig Mijn paard is ook nooit een wedstrijdpaard geworden maar daarom zou ik hem nooit weg doen....Ik doe nu andere dingen zoals lekker lange ritten in het bos of endurance, iets wat we samen leuk vinden!!
Het gaat erom of je lol hebt met je dier...niet om de prestaties!!Maar dit is mijn mening Knipoog

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 17:06

ik snap het voro heel veel mensen wel dat als je tegroot word het makkelijk is van nou ja ik ben tegroot ik doe me kleine pony weg.

maar stel je heb als je 7 ben een 9 jarig pony gehad.
nou op je zeg 16 word je tegroot voor deze pony.
dan is die pony al 15, en wat gaat er dan mee gebeuren?
nog iemand die er een paar jaartjes op kan en wat dan??

ik zeg niet dat ik het beste voor mijn pony kan zorgen dan wie dan ook, maar dan weet ik wel dat er niets mee gebeurd etc.

ik heb al teveel en tevaak verhalen gehoord over dat het slecht afliep met verkochte pony's en paardjes met blessures etc.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:09

Dan moet er geen een paard meer verkocht worden he Daan, want dan kan er niemand goed voor zorgen Verward

Een pony van 15 jaar gaat nog es 15 jaar mee!
Ik ken een stal waar ze juist die oudere pony's kopen, zodat kleine kinderen er rustig en op een veilige manier mee kunnen leren rijden.
Niet iedereen verzorgt ze slecht hoor Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:09

Maar Daan, je hoort vaker de slechte berichten dan de goede hoor..
Overal zo, luister maar eens naar het nieuws, niets anders dan rampen en slechte berichten. Als de benzineprijs weer omhooggaat, wordt je doodgegooid met klachten, nieuwsberichten etc.. Als die weer zakt kraait er geen haan naar..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:10

En 15 jarige ponies kunnen best verkocht worden aan kleine ruitertjes die een pny nodig hebben die alles al gezien hebben en ze er fijn op kunnen leren rijden Ja

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:10

Foryourneeds schreef:
Dan moet er geen een paard meer verkocht worden he Daan, want dan kan er niemand goed voor zorgen Verward

Hoe kom je anders aan een paard, die moet je toch ook kopen?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:11

ja net daarom Clown

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:14

Ik zou Davey niet verkopen als ik 18 jaar wordt!! Misschien start ik met Davey wel bij de paarden of ik ga sparen voor een paardje er bij!

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:16

wij hebben hier thuis een ontzettend lieve pony lopen,
10 jaar geleden gekocht als leerpony voor mij en mijn zusje rijdt er nu op.
Pony wordt ouder en mijn zusje groter, wij kiezen er als familie voor om haar te verkopen..
Dit gaat ons aan het hart, immers ze hoort bij de familie en we hebben zoveel leuke dingen met haar meegemaakt.

Maar moeten wij haar dan maar niet verkopen? Omdat we haar niet kunnen missen?
We willen niet dat de pony niks gaat staan te doen, ze zal hier alleen maar snel oud en dik worden in de wei. Ze zal veel gelukkiger zijn bij een nieuw tehuis waar ze nog van dienst kan zijn als leerpony.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:17

hmm.. ik heb mijn pony (e-pony) weg gedaan omdat ik te groot voor haar werd.. mooie bijkomstigheid was wel dat ik 17 was. en dus mooi daarna een paard kon gaan zoeken.

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:19

Als je te groot wordt vind ik het een ander verhaal en snap ik best dat je haar/hem te koop zet! want dat kan je pony nog een leuke tijd hebben met een ander baasje! Anders staat de pony alleen maar op stal en in de wei!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:33

patsur schreef:
En 15 jarige ponies kunnen best verkocht worden aan kleine ruitertjes die een pny nodig hebben die alles al gezien hebben en ze er fijn op kunnen leren rijden Ja

En dan? Wat als zij ook weer uitgekeken zijn op die pony, als ze te oud word?

Wij thuis doen er niet aan.. We kopen een paard voor het leven.
Ook ben ik gelukkig niet zo wedstrijdgericht en pas ik me gewoon aan aan het paard.. Wil die hard werken? Gaan we hard werken.. Is ze alleen geschikt voor buitenritjes? Dan doen we dat..

Zie sommige mensen echt paarden verkopen alsof het oude meubels zijn.. Snap dat niet. Kijk, als het nou écht niet meer gaat.. Je vanalles hebt geprobeert en je er geen plezier meer in hebt, dan kan ik het begrijpen.. Maar meestal?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:48

Dan zullen ze wel naar een rusthuis gaan, of op de wei.

Maar je koopt toch niet een paard in het wilde weg?
Als je wil springen koop je toch een springpaard en als je op de buitenrit wil een verkeersmakke?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:57

toen ik te groot werd voor mijn pony heb ik hem laten beleren, en hebben we daarna tot zijn pensioen nog ongeveer 10 jaar gemend. Verkopen was gewoon GEEN optie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:10

Nee nooit, als ik in de wedstrijden niet verder kom zijn er nog genoeg andere dingen die ik met haar kan doen en te groot ja wat is te groot?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:14

patsur schreef:
Maar je koopt toch niet een paard in het wilde weg?
Als je wil springen koop je toch een springpaard en als je op de buitenrit wil een verkeersmakke?

Dat zou je denken ja.. Maar waarom zie je dan toch zoveel paarden die verkocht worden? Lachen

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:19

Je weet toch nooit van te voren wat voor paard je koopt, of de klik er is, hoe het paard zich verder gaat ontwikkelen, of die erg vervelend word enz,
Dat zijn toch allemaal dingen die je niet van te voren kan weten als je een paard koopt. dat lijkt me vrij logisch

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:12

het komt nu een beetje op mij over dat mensen die hun paarden wel verkopen niet van hun dieren houden Bloos

Ik ben het erover eens dat er genoeg mensen zijn, die wel heel vaak van paard wisselen en het paard soms ook geen kans geven om zich te bewijzen.
Maar ben je slecht als je, je paard verkoopt en zeker weet als dat hij/zij een goed tehuis krijgt?

Mijn vorige pony heb ik ook verkocht na 4 jaar omdat het met wedstrijden niet meer liep, het klikte gewoon niet meer. We hebben van alles geprobeerd maar we kwamen niet meer verder. Toen hebben mijn ouders de knoop doorgehakt en de pony verkocht.. verdriet al om..
Maar nu ik er over nadenk is het eigenlijk de beste beslissing die is genomen, ik start nu vol plezier en succes met mijn nieuwe pony tussen de paarden Haha!
terwijl mijn vorige pony ook veel plezier beleeft aan haar nieuwe bazin. Knipoog

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:24

ik denk dat je nooit zeker weet of je paard/pony goed terecht komt

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:32

hoe hebben jullie dan ooit jullie eigen paarden/ponys gekregen?
vast ook gekocht?
een beetje vertrouwen in de medemens zou ook niet verkeerd zijn Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:39

Ik vind, naast wedstrijden is er nog meer.. dan heb je een pony, so what? Dan kan je eventueel gewoon tussen de paarden starten. Ik zou daarom mijn pony niet wegdoen. Als er sprake was van wedstrijd rijden voor mijn 18de met pony en erna. Ik ben dan ook niet wedstrijd gericht en daarbij moeten mensen mij maar accepteren op mijn paard.. ik ben zelf niet groot, ik ga echt niet op een paard zitten hoor NO WAY.

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:11

Ik ben dolblij dat een jong meisje op m'n pony verder gaat! Kan die lekker genieten van z'n laatste jaartjes, en kan die veel plezier beleven met een jong meisje die hardstikke gek is op pony's, daarbij blijft die gewoon op stal staan en kan ik hem elke dag nog zien Lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:14

ik hecht meer belang aan mijn paarden dan dat ik ooit aan wedstrijden zal doen
mijn pony's gaan nooit weg voor zo'n reden

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:21

mijn verzorg paard doen ze nu weg omdat ze nu al 7 is en nog steeds niet zadelmak omdat ze het gewoon te druk heeft met haar werk enz.
haar vader heeft een camping en ze kan hier gratis haar paarden stallen maar ze wil het beste voor haar paard en ze wil graag dat ze lekker recreatief gereden wordt of op wedstrijdjes enz.
en ze heeft nog 2 andere maar die houd ze omdat ze anders tog naar de slagt gaan vanwege dat de een iets aan zijn rug heeft en de andere is altijd kreupel en zijn gewoon gezelschaps paarden!!
ik zelf zou mijn pony niet weg doen omdat ik 18 ben alleen als ik veel te groot wordt maar anders zou ik gewoon bij de paarden starten..