Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Re: Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:27

Ik ben gestopt op de manege omdat ik toch al eigen pony had, en die manegelessen bleven op hetzelfde niveau hangen. toen ben ik prive les gaan nemen door iemand die ik zelf wilde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:51

Ik ben gestopt op de manege toen onze manege zelf ging stoppen. Er kwam een nieuwe manege in en daar had ik geen zin in. Dan moest ik allemaal nieuwe paarden leren kennen enzo. En ik had het niet zo heel hoog met die nieuwe eigenaren (waar ik nu overigens geen last meer van heb). Mijn tante heeft toen gezegd dat ik wel 1 à 2 keer per week les privéles van haar kon krijgen op haar paard.

Dat heb ik toen gedaan Lachen

K_atoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:48

Ik zou stoppen als je een eigen paard/verzorgpaard krijgt waarmee je ook lessen kan volgen. Tenzij je het echt niet meer leuk vind op een manege of je blijft op het zelfde niveau hangen. Dat merk ik nu; dat ik niet meer word uitgedaagd en er niet meer zoveel plezier meer in heb als vroeger.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:25

Ik ga waarschijnlijk over 1 jaar stoppen bij onze club.
wil verder komen in de dressuur.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:34

Ja goeie vraag. Huilen van het lachen

Ik ree ook altijd op manege's tot ik zo erg bevriend was met de stal eigenaresse dat ik altijd in stal hielp of bleef slapen om de volgende ochtend te helpen op een gegeven moment waren er prive klanten waar ik het ook goed mee kon vinden die namen prive lesse hebben me eigenlijk der in mee gesleurt en dat ben ik toen ook gaan doen.
Op een pony van de manege die echt leuk kon lopen en springen ben ik dat toen gaan doen het ging eigenlijk als maar beter en beter op een gegeven moment ree ik L2 nivea en sprong ik makkelijk een sprong van 1,30 met een pony.
Toen wou ik eigenlijk meer maar ja kon niet het was een manege pony.
Toen mocht ik van iemand zijn paard gaan rijden die heb ik ook een tijdje uitgebracht en kreeg steeds meer verzorgpaarden.
Als ik nu terug denk had ik er een stuk of 5 tegelijk...
En ree eigenlijk niet meer in de manege lesse alleen nog prive.

En toen ik echt prive les ben gaan nemen toen heb ik pas echt leren rijden.
Omdat dan iemand constand op je gefocust is en je constand word gezegt wat je verkeerd doet en wat niet enz.
Maar liep daar nog wel steeds rond en ben uiteindelijk toen ik een jaar of 13 was naar een andere stal gegaan ook een manege/pensioen stal.
Toen de eigenaresse van het paard wat ik ook op wedstrijden uitbracht daar heen verhuisde ging ik eigenlijk automatische mee.
En toen heb ik eigenlijk definitieg de manege's achter me gelaten.

Voor jou.
Er zijn altijd mensen die verzorgsters zoeken.
Je leerd daar veel meer van dan een doorsnee manege paard.
Ik zou het gewoon doen als ik jou was en als je wil kan je toch ook bij die ponyclub blijven dan ga je af en toe eens langs.
En het is een manege als jij daar niet met ruzie weg gaat kan je altijd terug.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:44

Ik ben gestopt omdat ik het al een poosje niet meer leuk vond, bleef voor de pony waar ik op reed (was ik helemaal verzot op). Maar toen ik de kans kreeg op mijn toenmalige stage te lessen en de pony's daar te rijden, heb ik die kans gegrepen. Daarna ben ik via een vriendin bij een handelaar terecht gekomen waar ik ook ontzettend veel heb geleerd. Via daar heb ik mijn eigen pony en les ik eerst niet meer.
Een vriendin van me helpt me af en toe en uiteindelijk wil ik wel privéles, maar heb geen flauw idee wie Clown

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:25

Sinds september 2000 ben ik begonnen op een manege tot juni 2004 op de manege gereden. In april 2004 ben ik op me eigen 3jarige friese ruin Dirk begonnen van 2004 tot maart 2007 prive les gehad op lager niveau toen heel veel van geleerd.
Sinds maart 2007 les van een grand prix ruiter en we gaan nu super voor uit.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:29

Ik ben gestopt op de manege toen ik het niet meer naar mijn zin had! Clown

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:02

Ben op de manege gestopt toen die verkocht werd en de nieuwe eigenaren en instrutice niets vond. Ik had toen al een paar jaar een eigen pony, maar het was nog zo gezellig op de manege en leerde ook nog genoeg bij. Af en toe ging me eigen pony mee met de trailer en kreeg ik op haar les. Had wel heel veel mazzel dat het allemaal kon.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:14

ik heb van mijn 7e tot mijn 8e op een manege gereden. toen kreeg ik hier in de buurt een pony aangeboden waar ik 1x in de week op mocht lessen.
toen werd er eigenlijk maar 1x in de week gereden op die pony's en ik was de enige die op die pony reed.
ik ging dus van iedere week een andere pony naar iedere week dezelfde pony (wat ik wel fijn vond), van iedere week half uurtje, naar iedere week een uurtje rijden & van pony uit de stal plukken en opstappen, naar pony uit de wei halen, poetsen, opzadelen, rijden, afzadelen en naverzorgen.
ik was dus vele malen beter terecht daar dan op de manege!

toen ik van die pony afgegroeid was heb ik daar op stal nog een andere pony gereden, die ik ook meerdere keren per week reed (was intussen oud genoeg om daar de verantwoordelijkheid voor te hebben vonden die mensen)

toen die pony verkocht was heb ik weer tijdelijk op een manege gereden (van mn 13e tot mn 15e). ik was dit keer naar een andere manege gegaan. deze had ik uitgekozen omdat het een kleine manege was, pony's liepen maar een uurtje per dag (met soms een uitzondering voor de fitte/jongere (jaar of 10) paarden) en paarden stonden lekker veel op de wei. op deze manege ben ik uiteindelijk weer gestopt omdat de manege ERG begon te groeien, wat ten koste ging van de paarden. en als ik ergens niet tegen kan, is het dat wel!
gelukkig had ik toen der tijd weer een nieuw verzorgpaard waar ik weer lekker verder mee kon, dus op mijn 15e weer gestopt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:20

Ik ben gestopt omdat ik andere paarden te rijden kreeg, en ik vond het daar toch al 10x niks..
Daarna kreeg ik nog meer paarden te rijden en werd het me te druk voor manege lessen..
En indd ik had ook het idee dat ik er niks/weinig leerde..

Heb daarna privé lessen gehad en daar haal je toch altijd meer uit.. + Dat ik op eigen paarden meer het idee heb dat we vooruit gaan dan bij een manege paard Lachen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:22

Ik ging stoppen omdat ik bij me vz-pony kon rijden, en omdat ik daar ook prive-les kon nemen.
En ik leerde ook niks nieuws meer op de manege

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:25

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:36

Ik ben gestopt toen ik mijn eerste eigen pony kreeg. Inmiddels heb ik er thuis 3 staan, allemaal toppers!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:37

Ik ben gestopt toen mijn pony ingereden werd. Toen zijn we bij de ponyclub gaan rijden

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:27

Ik denk dat ik zou stoppen omdat ik het niet meer leuk vind.
of niks leer, en naar een andere manege ga.
maar, dat is nog neit het moment bij mij,.

yoannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:02

nu,
ik ben weggegaan bij mijn oude manege , en ben nu op zoek naar iets nieuws, Lachen

Flambeau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:55

Ik rij gewoon nog op de manege, ik zou pas echt stoppen als het niet meer leuk was of omdat ik niks meer leerde; dan zou ik naar een andere manege op zoek gaan..

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:49

Ik ben na 10 jaar rijden op verschillende maneges gestopt. ik werd er een beetje moe van om "steeds hetzelfde rondje" te rijden, en kon ook op de paarden van een vriendin rijden. Dat vond ik veel leuker!
Nu wil ik na enkele jaren weer beginnen, en dan niet op een manege maar op een bijrijdpaard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:37

Ben gestopt toen ik een bijrijdpony kreeg, en een goede reden had om weg te gaan. Maar ik zou zeggen, lees de manegetest in de laatste Bit en je snapt waarom ik graag weg wilde.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:57

Nadat ik mijn verzorgponys kreeg, ben ik een half jaar-jaar daarna gestopt. Dit vooral omdat ik niet meer zoveel tijd had, en dat ik dus moest kiezen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:00

Ik ben gestopt geweest omdat ik last had van mij rug, ik kon niet meer normaal rijden en daarna kon ik af en toe amper lopen van de pijn.

Na een tijdje me rugspieren te hebben getrained kon ik eindelijk weer rijden maar had ik geen tijd meer en wou ook iets meer sirieuser dan alleen wat hobbelen op de manege paardjes....

Nu ik de tijd weer heb ben ik me rijden nu weer aan het oppakken op de manege, de tijd komt vanzelf wel dat ik een eigen paard, leasepaard of bijrijdpaard krijg.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:06

Ik ben met mijn eigen pony altijd naar de clublessen gegaan.
Ik ben toen ik 15 was overgestapt naar de paarden.
Ik ben toen gestopt met de clublessen, en overgestapt naar een andere vereniging.
Hier ben ik ook wekelijk naar de lessen gegaan.. maar het was meer voor het plezier dan voor de les.
Ik kreeg daarnaast ook prive lessen van gekwalificeerde ruiters.
Daarvan heb ik heel veel geleerd.
Momenteel rij en train ik mijn paarden zelf.
Als ik problemen heb met een paard, kan ik altijd wel iemand vinden die me erbij wil helpen.
Ook op wedstijden wisselen wij nog vaak onderling tips enzo aan elkaar uit.
Je bent nooit te oud om te leren!

Stoppen met paardrijden als ik niet meer kan Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:10

Ik ben na 3 jaar ofzo gestopt op de manege, de lessen waren niet meer interessant. Kwamen steeds nieuwe mensen bij en dan moesten we weer opnieuw beginnen terwijl we steeds belooft kregen dat we verder zouden gaan.
Ik heb daarna verzorgpaarden gehad.
En op mijn 12e kreeg ik een eigen paard.

HappyMe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:48

ik ga binnenkort stoppen bij mijn ponyclub, eerst was het altijd vet gezellig en reed ik in de les bij allemaal vriendinnen, maar die zijn allemaal gestopt, vanwege verschillende redenen en nu zit ik in een andere les, maar daar is het niet zo gezellig als eerst. Daarnaast krijg ik mischien men eigen paardje Lachen en mocht ik die niet krijgen, dan ga ik op een andere manege rijden, want ik kreeg ook helemaal niet goed les meer, terwijl ik dat wel wil. Of ik ga bij mijn verzorgpaard lessen ofzo.. weet nog niet, hoop natuurlijk dat ik gewoon men eigen paardje krijg Tong uitsteken