Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Natuurlijk kan een r. ruiter hoog rijden, waarom niet.
Gewoon gaan lessen net als een ander
Maar geen stappen overslaan
Want wat je vaak ook hier op bokt ziet dan komt er een vraag met, hoe rij ik een appuyement...en dan zijn ze B nivo...
En dat kan natuurlijk niet

kim_horsez schreef:Maar ik dacht als je geen wedstrijden rijd recreatief? erg vaag. maarja ik rijd lliever voor me plezier dan voor de prijzen
Lusitana schreef:Kunnen we even gewoon bij het onderwerp blijven?
oomens schreef:Het gaat hier volgens mij ook eigenlijk niet om de tegenstelling recreatieruiter <> beroepsruiter, maar om de tegenstelling (dressuur)wedstrijdruiter <> niet-(dressuur)wedstrijdruiter.
kim_horsez schreef:Maar ik dacht als je geen wedstrijden rijd recreatief? erg vaag. maarja ik rijd lliever voor me plezier dan voor de prijzen
jasmijn78 schreef:oomens schreef:Maar ik dacht als je geen wedstrijden rijd recreatief? erg vaag. maarja ik rijd lliever voor me plezier dan voor de prijzen
Deze opmerking en opmerkingen in de trant van deze opmerking komen regelmatig voorbij in dit topic. Kennelijk denken veel bokkers dat je wedstrijden niet voor je plezier doet?
randalinpony schreef:Nou... kijk maar eens rond op een willekeurig voorterrein.
Rianneke schreef:magda_90 schreef:Soms vraag ik mij af wat het nut van wedstrijden is. Ja, je bewijst je zelf maar tegenover wie?
dit is voor mij de enigste reden;Lusitana schreef:wat uiteindelijk waren wedstrijden om te kijken waar je was in je opleidingsniveau....

Citaat:maar als je het filmpje van laurens ziet dan moet hij nu niet verbaasd reageren dat zijn paard geblesseerd is,ik hoop dat hij eerst bij zijn manier van rijden te rade gaat dus misschien levert het nog wat goeds op
Citaat:nou, ik denk dat ze meer bedoeld boze en gefrustreerde ruiters die lopen te trekken of te schoppen of te mopperen op hun paard omdat het niet zo fijn gaat als ze zouden willen en ze onder druk staan om straks in die baan toch een voor het oog net proefje te laten zien...
nou, ik denk dat ze meer bedoeld boze en gefrustreerde ruiters die lopen te trekken of te schoppen of te mopperen op hun paard omdat het niet zo fijn gaat als ze zouden willen en ze onder druk staan om straks in die baan toch een voor het oog net proefje te laten zien...
kate__ schreef:zolang sommige trainingsmethoden toegestaan blijven zullen er heel wat dieren een ellendige wedstrijdperiode hebben waarna ze op jonge leeftijd de kroket in gaan want ze zijn versleten op cruciale plekken,dat gebeurt en is bewezen terwijl het niet nodig is.
Lusitana schreef:Waarom zou iemand, wie dan ook, niet gewoon een paard hoog op kunnen leiden?