Nou, Nou, zal je manegepaard maar wezen zeg...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Re: Nou, Nou, zal je manegepaard maar wezen zeg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:59

Ik zag de titel en dacht: "ach jeetje, dat zullen we trieste foto's zijn".
Ik zag de topicstarter en dacht: "jeuj daar gaan we weer, weer zo'n Rivano-topic met overheerlijke paarden en een leuk inleidend tekstje" en ik kreeg zowaar gelijk. Haha!

En een paard kiezen???? No way, ik wil ze allemaal wel.
Maar goed, ik heb het al eerder gezegd. Ik ken je niet persoonlijk, maar als ik het iemand gun, dan ben jij het wel. Geniet van deze leermeesters (Paarden en André) en doe er je voordeel mee.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:06

ik zou de eerste nemen, die zit er lekker voorwaarts en werklustig uit, en hij loopt lekker ruim en over de rug

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:10

Gut wat rot voor, dat je zulke paarden moet rijden...

DUHHH Jemig... wat een kanjerS!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:11

Wow, dat ziet er gaaf uit!
Doe mij de eerste maar, of nog liever de palomino die ook in je profiel staat. Lachen

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:58

Que Splanado zou echt wat voor mij zijn Vingers aflikken

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:27

Jeetje zeg Vingers aflikken zulke mooie paarden op een manege.... om jaloers op te worden

Ik zou kiezen voor Sonho.

Super mooie beestjes geniet ervan!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:04

Wat gaaf! Die zien er goed uit voor manegepaarden! Wow! Je bent idd een echte geluksvogel. Haha!
Als ik zo moeten kiezen, ging ik voor meneer 1 of de laatste. Mja, die laatste voornamelijk door de dikke hals. Qua lopen toch die eerste denk ik. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:06

Sonho spreekt mij vanaf de foto's erg aan. Leuke manegepaarden. Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:14

Ik wil ze allemaal!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:16

Wat een prachtige paarden! Lachen Ik zou gaan voor de eerste of de laatste Knipoog
Wel een heel verschil met de manege waar ik 6 jaar heb gereden, waar bijna alle paarden slachtpaarden waren. Ach gut

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:16

ik las je verhaal ( wou met zin de foto's nog niet zien) ik den nou dat zal wel zo'n typiche oude manege knol zijn waar je alle botjes van kunt tellen.... Vork

toen ik de foto's zag Pling wauw!! die 1e lijkt mij de leuktste. die gangen lijken mij erg fijn. hij lijkt mij ook erg meewerkend.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:23

wat een drama!! wat een straf voor je!!!

jeetje meid, wat geweldig! al die paarden zien er sjiek uit, wow!!!

mag ik een beetje dom wezen met mijn 22 jaar paardenervaring, maar wat voor ras is die laatste? gewoon een zwarte lusitano??
Haha! schaamtevol weer dit Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:28

Wow gave paarden zeg voor op een manege! Haha!
Vind vooral de eerste en de laatste erg aansprekend. Ja

Expression

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:38

Ik zou voor Sonho gaan Ja Wat een knappe paarden zeg! Zulke maneges zijn hier in nederland dus écht niet te vinden Tong uitsteken

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:44

Wow, leuke manege Lachen Ik vind de laatste en eerste het leukste.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:49

Wat heb jij het slecht zeg.
Je zal het wel helemaal niet naar je zin hebben:p

Super mooie paarden zeg!!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:05

Wat een lekkere dingen Haha! Als ik daar was zou ik denk ik voor Segredo gaan ,omdat ie precies dezelfde punten heeft als mijn paard Haha!

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:19

Zo, daar wil ik ook wel op lessen! Wat een prachtige paarden!
Vooral Segredo ben ik weg van. Ja

Ziet er allemaal ook érg goed uit. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:21

Zo dat is nog eens gaaf!
Dat is leuk lessen!
Mooie manegepaarden!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:39

wow wat mooi! je bent een geluksvogel Lachen ik zou de eerste kiezen die vind ik echt helemaal geweldig erg mooi beest. Maar ja de andere zien er ook niet verkeerd uit natuurlijk!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:49

Ik ga voor Sonho!!
Jij bent een bofkont... hadden ze zulke manèges maar in België Haha!

Hebben ze daar ook paarden voor absolute beginners? Of mogen die ook meteen op de hengsten?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:52

mijn moeder is net terug uit rome en is verlieft geworden op een dorpje vlakbij, ze zegt dat er ook paarden zijn, ze wil er misschien een huisje kopen voor ons in de vakantie en voor verhuur als wijzelf er niet zijn, hoop dat ik daar ook lekker kan rijden, en op zulke paardjes zou helemaal top zijj natuurlijk! Haha! maar ik wacht het rustig af Tong uitsteken

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:12

Hele gave paarden zeg, leuke manege Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 02:45

Jeetje, 5 paginas. Ik dacht toen ik het zag dat ik vast een verkeerde foto geplaatst had. Iets met slofteugel, spoor, doorgetrokken stang of dat ik misschien veels te lang en te zwaar ben voor de arme ponies. Haha!
Maar we mogen hier niet eens met zweep of hulpteugel rijden, dus was ik erg benieuwd!! Maar het zijn allemaal leuke reacties!

Ze geven alleen privelessen. Op je eigen paard of op een paard van de stal. En de lessen zijn ook nog eens erg goed. Iedereen die langs wil komen is welkom!! Manege is open voor iedereen die zonder zweep en getrek in de mond wil rijden.

crossmonster schreef:
Splanado vind ik niet lekker lopen, drukt erg de rug weg en heeft van de foto's te zien een korte, stijve draf

Splanado heeft inderdaad een wat rare rug, vooral zonder zadel zie je dat hij een beetje doorgezakt is.

_Future_ schreef:
Waar is Sao Paulo? Hebben jullie nog een plekje over in de schuur? Pling

Men neme het vliegtuig naar Brazilie, stapt uit in Sao Paulo, en dan met de taxi. Er zijn geen hotels in dit gebied, maar de stoeterij heeft wel een guesthouse met zwembad.

MarvanTom schreef:
Hebben ze nog meer keus misschien? Nagelbijten / Gniffelen
Wordt je ook ingedeeld op deze 'manegepaarden' of mag je zelf kiezen?

Ze hebben nog meer paarden. In totaal staan er 93, maar dan tel ik de veulens en dekmerries ook mee. Soms komen er nieuwe paarden, en in principe is ook elk paard te koop. Dus af en toe wijzigt het lesaanbod. In principe wordt je ingedeeld op een paard. Hangt ook af van je leerpunten. Dan wil hij dat je voor een bepaalde les een ander paard rijdt op 'iets' specifieks te voelen wat het best kan op dat speciefieke paard. Hij geeft dus les met een plan.

femmefatale1 schreef:
Wat een knappe manege paarden... mogen ze hier in NL een voorbeeld aan nemen...

Ze worden ook allemaal constant bijgereden en bijgeschoold. Ze maken allemaal elke week meerdere buitenritten. Ook de hengsten en dekhengsten. En geen zweep, hulpteugels, of geschop en getrek. Daar is hij heel streng in. En de paarden zijn dat ook niet gewend, dus mocht je een keer per ongeluk trekken of schoppen dan krijg je dat 3x zo hard terug.

KiWiKo schreef:
Geweldig!!!! ik zou voor Reitor gaan Lachen Lachen

Reitor kan ook passage en piaffe.. Maar hij vindt het alleen niet zo nodig om dat zomaar even voor je te doen. Hihi.

Lein87 schreef:
Naar welke gaat zelf je voorkeur uit dan?

Tijdens speciale gelegenheden mag ik kiezen, en dan kies ik voor Segredo of Que Splanado. Maar de meeste voldoening haal ik uit Reitor, wants ALS hij dan eens iets gratis voor je doet, dan heb je het ook echt verdiend. Voor buitenritten rij ik wel altijd Reitor. Zo uitdagend als hij in de bak is, zo makkelijk is hij buiten.

CielitoLindo schreef:
Na het hele verhaal met DAK is dit denk ik jouw bedankje Haha!

Wist niet eens dat dit soort stallen bestonden... Dus ja, ik denk dat mijn engeltje het snel gebouwd heeft toen hij wist dat ik naar Brazilie ging.

kally schreef:
Wel een end om 1,5 u te rijden om te lessen, maar wel de moeite waard

Minimaal 3 uur op een dag, hangt van de file af. Maar de moeite waard. Soms heeft hij alleen heel vroeg plek, en dan zit ik in de auto om 06.00am. Op mijn spaarzame vrije dag, want werken kennen ze hier wel... Moderne slavernij.

Karinnn schreef:
Heb net even in je profiel gekeken, maar daar staan nog wat meer schoonheden Kwijl
Bijvoorbeeld Voltaire en Viking, heb je daar niet wat meer foto’s van?

Voltaire fotos? Tuurlijk, dat paard heeft helemaal sterallures gekregen van mijn obsessie om hem op de gevoelige plaat vast te leggen! (Hij heeft in de medium klasse dit jaar met mijn instructeur de kampioenschappen gewonnen!)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=775355

bijoekimmie schreef:
Geweldig alleen zou ik het er niet veel van bakken en zou ik er ook niet op zitten zoals jij,
ik ben een recreatie ruiter en het is jaaaaaarrrrrren geleden dat ik les heb gehad, dus zit bagger.
Ik zou veel te bang zijn dat ik ze zou verzieken, alhoewel ik ook niks zou vragen.

Mijn eerste periode was ook niet om aan te zien hoor, heb deze houding en rijwijze echt van hem geleerd, en vooral ook van de paarden. Als manegeruiter was ik toch iets anders gewend om te rijden. Mijn rechte lijn werd een slangevolte. Ik kreeg ze niet in de galop, en zaten ze er eindelijk in, dan kreeg ik ze er niet uit. Bleven gewoon stug doorgalopperen... Omdat het zo overduidelijk is dat je iets verkeerd doet, en het paard het pas doet als je de 100% goede hulp geeft, leer je ook sneller. JUIST als recreatieruiter met bagger zit. (maar ik schaaaaamde me dood de eerste tijd! Kon geen fatsoenlijke volte maken. Aansporen doe je met je binnenbovenbeenspier... kun je nagaan wat er gebeurd als je een gemiddelde "manegepaardhulp" geeft. Het was 1 genante bedoeling als ik erop zat. ik heb eerst alles moeten afleren, en toen alles weer aanleren.) En je kunt hier ook buitenritten maken hoor. Alle paarden op de foto doen dat elke week.

0mandy0 schreef:
Wat zijn het voor paarden? Ik dnek de kant uit van Lusitano of andusier of heb ik het verkeerd? Gr.

Allemaal Lusitano. (de stoeterij bestaat iets van 32 jaar)

DiegoWendy schreef:
Hoe lang is het rijden/vliegen vanuit NL?
geven ze ook half uurtje prive les in de week denk je?
haha

12 uur vliegen. Vanaf het vliegveld nog iets van 3 uur met de auto. Ze geven ook half uurtjes. Maar dat ga je niet volhouden, als je erop zit dan wil je langer, hihi. Al is het ook wel afzien in de hitte met je handschoenen en laarzen op zo'n hot zwetend paard. En de lessen zijn echt heel zwaar.

pharagirlke schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Alles weer goed?

Stukke beter. Het leven is hier wel zwaar, vooral met werk, maar ik heb het vreselijk naar mijn zin.

roetjelove schreef:
Nou, Ik zou ook zeker nietm eer terug komen!! Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Dat is ook een beetje mijn probleem. Het contract van mijn werk loopt tot Augustus. Maar ze willen het met anderhalf jaar verlengen. Maar het werk is vreselijk zwaar we maken belachelijke uren, en we vallen van het eene drama in het andere. Maarja, als ik terug kom in Nederland. Waar ga ik dan lessen? Tong uitsteken Het zijn niet alleen de paarden, maar ook de lessen zelf zijn vreselijk goed. Weet ik eindelijk waar die buitenteugel voor is!

Sirus schreef:
En jij zit waar precies? Ik kom NU naar je toe......

Aracariguama. Vertel me hoe laat je aankomt, en ik ben er.

KarinvdM schreef:
Doe mij de eerste maar, of nog liever de palomino die ook in je profiel staat. Lachen

Kijk, dat is iemand met smaak. Haha!

milo schreef:
mag ik een beetje dom wezen met mijn 22 jaar paardenervaring, maar wat voor ras is die laatste? gewoon een zwarte lusitano??

Alle zijn Lusitano.

Idra schreef:
Hebben ze daar ook paarden voor absolute beginners? Of mogen die ook meteen op de hengsten?

Sommige hengsten zijn ook voor beginners geschikt. Zoals Xereta en Ximano. En er staan ook paarden voor absolute beginners. Denk 2.
Maar mocht je als beginner op een "zwarte hengst" willen rijden, dan is Xereta degene!! Hij is heel braaf.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 02:58

Silviabol schreef:
jessie alles leuk en aardig, maar hoe zie jij in hemelsnaam uit deze fotos en omschrijving dat daar geen leed is? misschien heeft zijn wel alleen de mooiste 10 paarden gezien, en staan in de bergwei in de opfok hun veulens te sterven van de dorst en honger door droogte in het land.

Ik zeg niet dat het zo is maar die conclusie kun je hieruit echt niet trekken hoor

Heb je gelijk in. Maar om voor de zekerheid enige mogelijke twijfel toch tot het minumum te beperken:
De veulens:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=890217

En met de droogte valt het ook wel mee:
Afbeelding