Tara [shet] @Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tara [shet] @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:29

jij weet echt niet van ophouden he ? maarja ik heb hier echt geen zin in. dus ik ben weg uit dit topic en als ik jou was zou ik vast gaan sparen voor de DA. en verder zou ik nooit meer een topc open hier op bokt. wanneer jij op die shet zit. want dan zal ik en nog meer mensen hier weer wat van gaan zeggen. maarja penny's blijven er toch. en verder vind ik het heeel erg laf dat je die steiger foto weg gehaald heb. want iedereen kon zien dat je pony bijna achter overklapte doordat er een te zware ruiter op zat. maare ik ben weg. en ik hoop voor je pony dat jij snel gaat inzien dat je niet goed bezig bent. en je een grooter paard koopt en gaat VZgen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:17

SimmieHVJ schreef:
@Nini_roosje: Eeeh, ik wil best les geven hoor, op Tara, maar het is een feitelijk bewezen feit dat tara de meeste Kleine kinderen eraf gooit, of erbij gaat lopen kl*ten Clown Dus voor hun veiligheid, toch maar niet Tong uitsteken

Dat vindt een beetje foute gedachte. Je bent aan de grote kant, ja, maar dit hóeft geen schade te veroorzaken. Maar het is een rot excuus om te zeggen dat jij erop rijd, omdat kleine kinderen eraf gooit.
1. Dit is pure opvoeding (Mijn shet kon voorheen ook niet met kleine kinderen omgaan)
2. Als je nog zo blijft volhouden dat het geen kinderpony is en dat je daarom er zelf op moet rijden, ga mennen ! Daarmee kan je hem ook dressuur matig trainen. En het is nog leuk ook Cool *spreekt uit ervaring.

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:21

hey,
je moet je teugels wat kote nemen want nu steek je je handn in je zakken,
verder vind ik je ook een beeeetje groot voor de pony

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:26

Jammer van al het negatieve comentaar
Maar....je weet dat van te voren als je zo'n topic plaatst,dat je dit commentaar kan verwachten op bokt... Scheve mond
Ik vind het te benijden als je een shet zo netjes kunt rijden!
TS geeft zelf aan te weten dat ze te groot is.
Zolang ze niet te zwaar is en niet elke dag uren op dat paardje rijd,kan het IMO prima.
Het paardje ziet er ook niet uit alsof ze het niet aankan/niet leuk vind.
Tuurlijk zou het t.z.t beter zijn om te gaan mennen,of andere leuke dingen te doen.
Maar om niet verder in te gaan op het te groot-verhaal,geef ik commentaar op het rijden,zoals de TS vroeg.

Ik vind het er een beetje uit zien alsof TS op haar schaambeen zit i.p.v. op haar billen.

TS: Zolang jij en je pony plezier beleven aan het zo rijden,ga dan vooral door.Je weet zelf wel wanneer het niet meer kan.

[edit] Stop met jezelf verdedigen...Het heeft geen zin.Bovendien kom je dan snel betweterig en bijdehand over Nors opkijken Doe gewoon wat jezelf goed dunkt,pik het commentaar op waar je iets mee kunt en ga daarmee verder.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:36

Wat een gezeur allemaal zeg.
Het beeld is niet super mooi, maar dat het ´zielig´ is, vind ik een beetje heel erg overdreven.
Ze is wel wat groot, maar helemaal niet zwaar.
Die pony gaat echt niet door z´n rug heen hoor mensen.
Dat meisje heeft nog veel plezier met haar pony, ik denk dat ze zelf ook wel begrijpt dat ze een beetje te groot aan het worden is, maar niet iedereen krijgt zomaar een nieuwe grotere pony van z´n ouders.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:40

Watch_Me schreef:
Wat een gezeur allemaal zeg.
Het beeld is niet super mooi, maar dat het ´zielig´ is, vind ik een beetje heel erg overdreven.
Ze is wel wat groot, maar helemaal niet zwaar.
Die pony gaat echt niet door z´n rug heen hoor mensen.
Dat meisje heeft nog veel plezier met haar pony, ik denk dat ze zelf ook wel begrijpt dat ze een beetje te groot aan het worden is, maar niet iedereen krijgt zomaar een nieuwe grotere pony van z´n ouders.

Helemaal mee eens.. Haha!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:44

Heb even in de profiel gekeken, en zag daar duidelijkere foto's.
Ik denk niet dat je veel te zwaar bent, het 'plaatje' is niet mooi meer.
Maar ik denk dat je wel weet waar je mee bezig bent.
En ik hoop dat je het gezonde verstand hebt , te stoppen wanneer je echt te groot/zwaar word en overstapt op b.v lange lijnen of mennen.
Met LL kan je ook dressuurmatig trainen, zonder haar ruggetje te belasten. Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:46

Een discussie om niks, denken jullie nou echt dat de TS nu gaat stoppen met rijden etc.?
Nee dus, deze discussie draait uiteindelijk toch weer op niks uit.
Ik vind je ook te groot en te zwaar, maar aangezien je daar toch niks aan doet;
-hakken wat meer uitdrukken
- handen meer dragen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:50

Je trekt je onderbenen op, en weet je waarom? Omdat je te groot bent. Lachen Jep, ik kom ook nog even zeiken. Hoe meer mensen het je vertellen, hoe eerder je zult beseffen waar je mee bezig bent. Want dit is niet eerlijk tegenover jouw paard, hier krijgt ze op latere leeftijd last van waardoor pa en ma straks met torenhoge dierenartsrekeningen zitten.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:02

Ik vind het een erg mooie shet en je rijdt hem netjes! Ik vraag me alleen af waarom je persé op haar wilt blijven rijden. Zoek lekker een paardje die groter is. En met dit paardje kan je dan nog gewoon andere leuke dingen doen Lachen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:39

wat een gezeik over haar lengte!

over je beugels, die zijn niet te kort hoor, ik heb mijn ook zo.

het plaatje klopt niet, maar de pony kan haar nog dragen hoor. ik ken een volwassen vrouw die nog op een A-pony rijdt, en haar dochter is een DA. die zullen het wel weten he..
ik ken genoeg mensen op een shet, en ze gaan dan met die shet jumpings rijden enz..

en van een slechte opvoeding: mijn pony doet ook zo met andere mensen, maar gewoon om ze uit te proberen. je kan niet verwachten dat een pony iemand die ie nauwelijks kent op zijn rug verdraagt en onmiddelijk alles doet wat er gevraagd wordt! mijn pony doet dit ook niet, dus een shet (die denk ik wel koppig kunnen zijn) zal dit ook niet doen

dus rijtechnisch: hakken iets meer uitdrukken en dat van de handen is al genoeg herhaald Clown

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:45

Ik vind dat je wel te groot bent.

MAAR.... je pony loopt erg leuk! Ga is op zoek naar een jong ruitertje! Je kunt haar een beetje helpen met het rijden en daar leer jij zelf ook weer van. Dan heeft jou pony'tje meer mogelijkheden. Om dat het past.

Er zijn nog genoeg leuke dingen die jij zelf met je pony kunt doen. Knipoog

Qua rijtechnisch commetaar:

- Je handen meer dragen.
- tenen naar binnen!
- Hakken uitdrukken.
- Je strekt je armen te veel.

Ik hoop dat ik niet zeurderig overkom en jij wat met mijn tips gaat doen!

Veel succes! Haha!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:47

heey wat een leuke shet zeg ! Haha!

ik ben het eens met Dorienn en vind dat als jij gewoon voorzichtig en rustig rijd het makkelijk kan!

het plaatje klopt mischien niet helemaal maar je ziet dat je shet er gewoon plezier in heeft en niet weg ''kruipt'' onder ze rug

en denk er wel om dat je je handen wat meer draagt

nog veel succes en plezier! Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:50

Trouwens nog even een toevoeging: Ik heb ook het topic van zorro de shetlander gezien en dan vind ik jou nog meevallen hoor.
Maarja niemand die zich daar druk overmaakt, maar bij deze TS wel.
Sterker nog de TS is minder zwaar voor haar pony dan die andere voor zorro denk ik.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:56

Ja, maar dat komt omdat dat meisje van zorro 'bekent' is op bokt!!! Alleen maar omdat we haar niet zo goed kennen krijgen we dit gezeik!
Ik vind dat het niet kan voor het plaatje, maar dat het makkelijk kan met gewicht.
Ik vind het ook wel een goed idee om een jong ruitertje te zoeken. Dan kan je lekker samen aan de slag en kan jij haar een beetje 'lesgeven' omdat je de pony goed kent.. Is dat geen idee??

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:14

Winniiee schreef:
Ik vind dat je wel te groot bent.

MAAR.... je pony loopt erg leuk! Ga is op zoek naar een jong ruitertje! Je kunt haar een beetje helpen met het rijden en daar leer jij zelf ook weer van. Dan heeft jou pony'tje meer mogelijkheden. Om dat het past.

Er zijn nog genoeg leuke dingen die jij zelf met je pony kunt doen. Knipoog

Qua rijtechnisch commetaar:

- Je handen meer dragen.
- tenen naar binnen!
- Hakken uitdrukken.
- Je strekt je armen te veel.

Ik hoop dat ik niet zeurderig overkom en jij wat met mijn tips gaat doen!

Veel succes! Haha!

Kimmysan idd dat helpen leert zij ook nog een boel van!

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:17

leuke shetter je bent wel heeel groot voor hem, je krijgt er later ook problemen met je houding mee hoor dus ik zou naar een grotere pony overgaan.
maar ach wie ben ik Knipoog

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:20

Hoi allemaal ben ik weer Knipoog Zjee dat gaat snel, in een middag 2pagina's erbij xD
Maargoed,
@Maaik: Nee, het is niet dat ik er op rij OMDAT ze anders de anderen eraf gooit, nee joh ben je mal, ik rij erop omdat Tara dat leuk vind, en ik ook Haha!
En dus niet omdat ze de anderen eraf gooit Knipoog
Maar qua opvoeding is het prima hoor, ze heeft nog nooit gebeten of getrapt, en bokken doet ze nauwlijks, of je moet wel iets heeeeel stoms doen... En steigeren, dat doet ze alleen op commando, anders niet...

En aan de rest, bedankt voor jullie tips, ik zal er aan werken Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:22

om nou meteen weer zorro er bij te moeten halen.. laat haar mooi..
Ze doet het leuk, dit meisje met haar pony ook.
Ook al is ze ietsje aan de grote kant. maar het kan nog wel
De vrouw die op Zorro rijd is licht, en zit haar pony niet in de weg, omdat ze een goede zit heeft.
Maar goed..

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:22

Ik zou juist dan met je pony daar aan gaan werken gewoon wat ervaren kleine kindjes erop. Want het moet niet kunnen dat ze anderen er zomaar afgooit.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:24

esther_sonja schreef:
om nou meteen weer zorro er bij te moeten halen.. laat haar mooi..
Ze doet het leuk, dit meisje met haar pony ook.
Ook al is ze ietsje aan de grote kant. maar het kan nog wel
De vrouw die op Zorro rijd is licht, en zit haar pony niet in de weg, omdat ze een goede zit heeft.
Maar goed..

Ik haal Zorro erbij als voorbeeld, maar volgens mij zijn er meer Zorro's, maargoed.
Toch zit je je paard in de weg als je te lang en te zwaar bent, met een goede zit is dat minder, toch blijf je te lang Knipoog
En ik vind dat deze shet ook mooi voor een shet wordt gereden, maargoed jij vindt dus dat de TS geen goede zit hebt?
Dan kun je dat misschien onderbouwen, zodat ze er nog wat aanheeft Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:24

Redrumfox schreef:
Je trekt je onderbenen op, en weet je waarom? Omdat je te groot bent. Lachen Jep, ik kom ook nog even zeiken. Hoe meer mensen het je vertellen, hoe eerder je zult beseffen waar je mee bezig bent. Want dit is niet eerlijk tegenover jouw paard, hier krijgt ze op latere leeftijd last van waardoor pa en ma straks met torenhoge dierenartsrekeningen zitten.

Ik heb nog even de foto's doorgekeken en ik wil nog wel even aan bovenstaand bericht toevoegen dat je hem netjes hebt lopen en er - ondanks je beenhouding - goed op zit. Handen inderdaad meer dragen (trots op je paard zitten, dan verbetert je houding al met 50%!) maar verder ziet het er heel goed uit. Maar ondanks dit denk ik wel dat áls je wilt rijden dat je dan voor een grotere pony moet gaan. Knipoog Rijden op een mini gaat toch ook niet prettig.. op een groter paard komt je rijstijl veel beter uit. Ik kan me echt niet voorstellen dat het lekker rijdt op zo'n ukkie.. Nagelbijten / Gniffelen

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:27

@Winniiee : Dat is het m nou juist, die zijn er niet:= En als ze er zijn, dat schoppen, trekken en zagen ze... Spreekt uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen
@Redrumfox : Ach, t went wel hoor, zo'n ukkiepukkie Knipoog

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:28

Poepoe, wat een gezeur hier zeg..

Meid, ik vind dat je hem erg netjes rijdt Lachen Je past er heus nog wel een poosje op. Je kunt het rijden alvast een beetje afbouwen door te gaan mennen ed..

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:28

Nou ik ken genoeg kleine kindjes die netjes hun rondje kunnen rijden. Zonder zagen, trekken, en enz. Knipoog