meerdere mensen in 1 bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fairytill

Re: meerdere mensen in 1 bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:58

Op wedstrijden vind ik het inderdaad ook vaak vervelend, omdat mensen zich dan niet aan de bakregels houden. Als ik zelf gewoon op stal rijd heb ik er verder geen problemen mee, mits iedereen zich aan de regels houd en een beetje voor elkaar uitkijkt.

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:05

Ja, ik heb er ook wel is last van. maar je moet gewoon regels afspreken. Met wanneer jij voorang heb en wanneer de ander. Dat doen wij tenminste, en het werkt wel goed.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:59

Bij ons rij je vaak alleen maar soms ook met z'n 2-en of 3-en.
Als je voldoende rekening met elkaar houdt, kun je goed rijden.
Soms ben ik zo geconcentreerd bezig, dat ik ze wel is voor de voeten loop. Bloos

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:35

Hier zijn toch inderdaad de standaard "verkeersregels" voor rijden in de bak voor! Dan is er toch geen probleem? Het blijft altijd wel een beetje opletten natuurlijk.

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:31

Ik heb er ook wel eens last van. Ik ga vaak paardrijden met een vriendin en soms moeten we dan ook in 1bak rijden. En de 'regels' zijn dat je altijd langs rechts kruist, dus dat degene op de rechterhoefslag opzij gaat en degene op de linkerhoefslag gewoon op de hoefslag blijft. Maar die vriendin kan dan blijkbaar niet onthouden ofzo, want dan blijf ik op de hoefslag rijden als ik op de linkerhand rijd en dan gaat ze pas op de allerlaatste moment uit de weg of ze gaan van de hoefslag als ze erop moet blijven enz... Erg irritant want op de duur weet je niet meer wat doen hé.

Ik vind het ook erg storend(niet dat die mensen daaraan kunnen doen hé) maar dan je uit de weg wilt gaan en dat mensen dan opeens een volte of een diagonaal rijden zodat je bijna op elkaar rijdt.

Dus eigenlijk als ik met iemand samen moet rijden probeer ik zo vaak mogelijk op dezelfde hand te rijden om problemen te voorkomen Tong uitsteken

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:33

Ik rijd bijna altijd in groep maar zelfs dan rijden er nog andere in de bak, die niet in die groep zitten. En ik vind het persoonlijk enorm irritant, ook omdat het al niet de vriendelijkste zijn. Als je perongeluk op een volte rijd waar zij ook rijden beginnen ze meteen te schelden enzoverder.. Zo is dat toch in de meeste gevallen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:15

bij wedstrijden heb ik nog niet meegemaakt dat mensen geen voorrang verlenen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:29

Op wedstrijd loopt het wel eens fout maar dan roept iedereen al snel sorry Haha!
Ik ben zelf trouwens ook irritant, mijn paard houdt er niet van om klemgereden te worden dus ik probeer een beetje te voorkomen dat ik over de hoefslag moet tussen de wand en een tegemoetkomende ruiter. Dat levert soms wel verwarring op dus dan roep ik snel dat ik de binnenkant wel pak.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:07

Gewoon aan de algemene regels houden. En zodra jij voorrang hebt, ook voorrang nemen. Bloos
Zo doe ik dat altijd tenminste haha.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:38

Ik heb vroeger op een drukke manege gestaan en moest soms weleens tussen 10 tot 15 andere paarden rijden Bloos
Kan erg irri zijn maar heb hierdoor wel geleerd om op te letten! Daarnaast zijn er regels zoals in het verkeer. Mij valt het op dat er een hoop mensen zijn die deze dus niet kennen en dan wordt het lastig om met meerdere mensen te rijden.
Ik vind het erg irri als ik dus met mensen in de bak rij die deze regels dus niet kennen en mij dus in de weg rijden!
Ik sta nu op een pensionstal en daar is het erg rustig dus heb er nooit meer dan 2 in de bak. rij regelmatig helemaal alleen Haha!

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:38

Ik vind het geen enkel probleem met meerdere in een bak, dan heb je wel wat te doen en daar leer je ook wel weer van. mja zelf ben ik meestal de enigste die in de bak rijd, dus als er nog iemand in de bak rijd vind ik het wel wat leuker Tong uitsteken

coco_trustme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:57

Als je voor iedereen gaat uitkijken dan kan je inderdaad niet meer zelf fatsoenlijk rijden.
Je moet natuurlijk wel uitkijken, maar anderen kunnen ook kijken, als je alleen maar denkt dat jij voor anderen aan de kant moet, dan kan je inderdaad niet fijn rijden. Je moet je gewoon aan de regels houden; elkaar de linkerhand geven, niet op de hoefslag stappen, enz.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:20

bakregels zoals iedereen al zegt
meschn moet de baas van de bak eens een keer algemene regels ophangen bij de bankrand als mensen daar niet naar luisterne moeten ze de bak maar weer uit

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:42

Ach het went vanzelf,
ik vind het soms ook verschrikkelijk als iemand voor je voeten gaat rijden,
maarja later valt het je niet meer op!
Of het moet echt expres zijn elke keer dan zou ik toch wel wat zeggen

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:20

iedereen moet zich aan de regelt houden. zoals linkerhad heeft voorrang, en jullie moeten gewoon met ze allen op elkaar letten. en als je denkt dat het echt langer zo niet gaat. ga dna eens met die mensen rond om de tafel en bespreek het.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:30

Oud topoic, slotje.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:21

Sonja schreef:
Als iedereen gewoon de regels kent en vóór zich kijkt in plaats van naar beneden, dan zou er geen probleem moeten zijn...

Ja dat is volgens mij nog het grootste probleem... mensen die niet kijken en met hun lichaam ook niet aangeven waar ze heen gaan... zwaar irritant...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:47

Er zijn inderdaad regels voor in de bak rijden. Bovendien is met 2 of 3 mensen in de bak rijden goed te doen.
Er zijn voldoende oefeningen die je kunt doen, en als je goed uitkijkt, hoor je geen last van elkaar te hebben Knipoog

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:18

Als iedereen de regels weet en zich daar ook aan houd, dan vind ik het wel best.toch kan het vervelend zijn als je de volledige cocentratie van je paard wil, die is toch altijd wel minder wanneer er andere in de bak rijden, vind ik.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:48

ik zelf vind dit ook echt verschrikkelijk, ik kan me dan niet helemaal meer concentreren, of ik loop de ander in de weg, wat ik ook echt verschrikkelijk vind..
maar veel kan je er jammer geneog niet tegen doen !

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:00

Wij hebben een aardig grote bak, maar als we er met 5 man kris kras door elkaar gaan rijden wordt het toch een beetje krapjes. Gelukkig komt dit echt bijna nooit voor en zijn we vaak met z'n 2en of bij uitzondering met z'n drieen. (en meestal ben ik de enige Clown ) Zolang iedereen zich aan de regels houdt, zijn er geen problemen en vindt ik het juist wel fijn om met meerdere mensen in de bak te rijden. Degene waar ik meestal mee samen rij, start zz-licht. Aangezien ik nog lang niet op dat niveau ben, krijg ik zelf altijd veel inspiratie als ik samen met diegene rijd en loopt mijn paardje ook veel beter Knipoog

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:10

Je raakt er inderdaad vanzelf aan gewend en als iedereen de bakregels kent én toepast moet er niets aan de hand zijn. Vind het zelf ook fijner rijden alleen, er zit nog niet echt een goede stuur op mijn pony en hij kan soms wat gespannen zijn. Maar dat zal hij ook moeten leren om ook dan normaal te lopen.

En het komt ook weleens voor dat iemand het even vergeet die bijna tegen je opbotst maar dan is het al snel ruimte maken voor elkaar en netjes 'sorry' zeggen (bij ons op stal).
Maar ik heb zowat altijd de bak voor mezelf Lachen op de manege rijden we altijd met z'n allen op dezelfde hand... vind niet echt dat je dan die regels leert toe te passen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:13

ik sta op een pensionstal met binnenbak; er staan ruim 25 paarden bij ons op stal
tevens is de binnenbak beschikbaar voor externe klanten; deze maken er vooral gebruik van in de winter
gevolg; ooit wel 8 mensen waarvan er 2 of 3 les hebben van eigen instructice in een bak van 20 x 40 meter
dus dat is dan behoorlijk... en heel erg aanpassen aan elkaar