Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vjestagirl schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat apart vind, dat jij met allemaal argumenten komt waarom je dingen doet of waarom dingen zijn, op het moment dat je er commentaar op krijgt.
Hij is te dun. Ja maar hij is mishandeld geweest
Je hebt je teugels te kort. Ja maar dat moest.
je plaatst foto's op HAW omdat je er rijtechnisch commentaar op wilt. Dan moet je er ook tegen kunnen als je dat krijgt.
Tenen naar binnen heb ik ook moeite mee, het is soms nogal pijnlijk.
MisMartine schreef:Yvank_ schreef:
meevallenvind jij sporen die in de buik verdwijnen meevallen of zie je het dagelijks nog erger
dat kan natuurlijk ook
Kijkt even naar foto's in jou profiel.
Daar zie ik ook 2 foto's waar de sporen gewoon niet zichtbaar zijnDat kan gewoon komen omdat je miss de voet anders hebt gedraait. Het hoeft niet te betekenen dan het dier geprikt wordt
omdat ik daar dummie sporen om heb zoder knopje maar met ribbeltjes aaan de zijkant zijn de aller zachtste sporen.xShanice schreef:Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-zweep gebruiken(ookal gebruik ik die al)
-rechter op zitten
-tenen naar binnen(waar ik soms nog wel moeite mee heb)
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?
edit: spelfoutje

xShanice schreef:Ik heb er gisteravond een beetje over nagedacht en heb alle tips een beetje op een rijtje gezet:
-Sporen afdoen
-zweep gebruiken(ookal gebruik ik die al)
-rechter op zitten
-tenen naar binnen(waar ik soms nog wel moeite mee heb)
-hakken beter uitdrukken
maar het probleem is met hakken uitdrukken dat ik het niet een heel uur volhoud want dan krijg ik pijn in mijn enkels heb iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen??
op mijn vorige manege zei een instructrice dat je speciale inlegzolen heb van petrie ofzo...iemand ervaring daarmee?
edit: spelfoutje
Wauw! Supertof van je! Hebben die 5 pagina's gezever toch een beetje nut gehad.

Flor schreef:Wat mij eigenlijk heel erg verbaast (en wat een bokker voor mij ook al zei) is dat een manege de ruiters toestaat sporen te dragen!
Didoo schreef:Wat een leuke fries heb je onder je kont!
Ik denk dat het handiger is als je je beugelriemen goed doet, en je spoortjes afAls hij slecht voorwaarts is pak je er een zweepje bij... Sporen zijn namelijk niet om je paard voorwaarts te laten lopen maar om je hulpen te verfijnen
Het setje staat hem leuk!
Verder denk ik niet dat de TS er wat aan kan doen dat het paard zo schriel is. Commentaar hier op lijkt me dan ook vrij zinloos.
Daarbij nemen jongeren mensen dingen vaak sneller aan van hun instructeur/instructrice, gewoonweg omdat je er van uit gaat dat de gene die je les geeft weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik snap niet zo goed waar al dat aanvallende gedoe vandaan komt. Je kan dingen ook op een aardige manier zeggen.