Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:19

Ik vermoed dat het niet lang meer gaat duren en het topic gaat op slot.........

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:20

Waarom heb je dit topic geplaatst ???

Mungbean

Ja milou dat mag je zeggen en dat is ook wel zo, maar het heftige reageren op goed bedoeld commentaar ging even tegen de haren in bij mij.

natas_joy

heey je heb een leuk paardje zeg !!

jammer van je punten maarja volgende keer beter toch ? Knipoog

en commentaar is er al genoeg gegeven Knipoog

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:21

Ik vind dat iedereen hier echt onwijs triest en zielig bezig is..
Ik zie Frannik ALTIJD rijden, en het is altijd goed, wederom vandaag, een hele correcte proef, minimaal 190 punten waard. Het is allemaal heel onterecht gelopen.
Ik vind het BELACHELIJK dat jullie uit de foto's halen, dat het paard niet goed loopt en dergelijke. Ik moet eerlijk zeggen dat de foto's geen goed beeld geven van het werkelijke beeld. Het filmpje, dat is geen correcte proef, maar was wel de punten waard die ze gekregen heeft.

Meid, trek je niks aan van deze mensen. Ook zij hebben op bepaalde punten gelijk, maar ik vind ook dat ze het anders mogen brengen, je weet zelf dat je al geweldig veel bereikt hebt met Nashua en dat je het fantastisch doet..
En je zit valt ook allemaal best mee, en zeker wel M waardig, het zijn alleen je voeten, en ik vind dat nog niet eens zo storend, dus trek je er niets van aan. Je rijd super en als de mensen hier dat niet willen geloven, moeten ze eens in het echt komen kijken, want dan denk ik dat er nog heel veel iets van kunnen leren.
Zet hem op meid! Je krijgt je punten wel

Kit_for_ever

Liezel1 schreef:
Frannik, jij bent niet gek en die jury's zijn niet achterlijk, maar kom op he....
waar gaat dit nu nog over?
1 wedstrijd waarbij jij het niet eens bent met de jury... dat zal nog veel vaker voorkomen!
het is nu eenmaal een jurysport...
ik ben niet gecharmeerd van de foto;s en het filmpje, van dat staken gingen mijn tenen krullen, maarja.... ik ben geen jury.... en daar heb je mazzel mee, want je bent er toen goed vanaf gekomen als ik de punten van die wedstrijd zo zie...
Nu ben je een jury tegengekomen die je harder afstraft voor je fouten.. doe er je voordeel mee...

Ik geloof dat ik me hierbij aan moet sluiten. 'Wij' vinden het gek om te horen/zien dat er toch winst gereden word/kan worden met een paard wat écht staakt, wat de reden dan ook is. Je zegt vanmorgen staakloze proeven te hebben gereden, maar die heeft dan waarschijnlijk dat tikkie lef in je rijden willen zien. Waarschijnlijk hebben de andere jury's dat maar gewoon gelaten omdat ze zagen dat t beestje staakte.

CM_

Nee hoor, want TS dient commentaar te accepteren,en op een paar bokkers na word er gewoon netjes , onderbouwt commentaar gegeven.

TS komt steeds trug op die trauma's die het paard heeft. Mss kan het de zaak wat verduidelijken als je deze in het topic verteld.
Ik zie in je profiel dat hij eerst minimaal Z heeft gelopen. Met Nico , dus hij kan alles al wel, anders komt ie niet in het Z Knipoog

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:22

Wat ik hier mis in het commentaar, waarom ga je niet naar de jury toe als je het niet eens bent met de punten? De meeste jury's zijn bereidt om uit te leggen waarom je welke punten waar hebt gehad. En naar mij idee heb je daar dus meer aan dan alleen maar teleurgesteld zijn over de punten die je gehad hebt. Dus les voor de volgend keer als je het niet eens bent met de jury gewoon om uitleg gaan vragen als je dit op een open vriendelijk(niet aanvallende!!) maniet doet krijg je meestal wel uitleg.

Groetjes genja

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:23

Kit_for_ever schreef:
Liezel1 schreef:
Frannik, jij bent niet gek en die jury's zijn niet achterlijk, maar kom op he....
waar gaat dit nu nog over?
1 wedstrijd waarbij jij het niet eens bent met de jury... dat zal nog veel vaker voorkomen!
het is nu eenmaal een jurysport...
ik ben niet gecharmeerd van de foto;s en het filmpje, van dat staken gingen mijn tenen krullen, maarja.... ik ben geen jury.... en daar heb je mazzel mee, want je bent er toen goed vanaf gekomen als ik de punten van die wedstrijd zo zie...
Nu ben je een jury tegengekomen die je harder afstraft voor je fouten.. doe er je voordeel mee...

Ik geloof dat ik me hierbij aan moet sluiten. 'Wij' vinden het gek om te horen/zien dat er toch winst gereden word/kan worden met een paard wat écht staakt, wat de reden dan ook is. Je zegt vanmorgen staakloze proeven te hebben gereden, maar die heeft dan waarschijnlijk dat tikkie lef in je rijden willen zien. Waarschijnlijk hebben de andere jury's dat maar gewoon gelaten omdat ze zagen dat t beestje staakte.

Jullie mogen commentaar geven op het staken, dat snap ik, maar ik hoop alleen niet dat jullie ook meteen denken paard staakt --> ruiter heeft schuld, want dan heb ik graag dat je even een PM stuurt voor het verleden van mijn paard

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:23

genja schreef:
Wat ik hier mis in het commentaar, waarom ga je niet naar de jury toe als je het niet eens bent met de punten? De meeste jury's zijn bereidt om uit te leggen waarom je welke punten waar hebt gehad. En naar mij idee heb je daar dus meer aan dan alleen maar teleurgesteld zijn over de punten die je gehad hebt. Dus les voor de volgend keer als je het niet eens bent met de jury gewoon om uitleg gaan vragen als je dit op een open vriendelijk(niet aanvallende!!) maniet doet krijg je meestal wel uitleg.

Groetjes genja

Frannik:
Dat wou ik inderdaad te doen, goede tip ook, bedankt!
Maar de jury moest helaas jureren voor de afdelingsdressuur,

(laatste 2 reacties zijn van Frannik, die momenteel bij mij is, geloof het of niet)
Laatst bijgewerkt door Jamiechic op 04-05-08 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:24

Huh jouw paard? Het gaat hier toch om het paard van de TS?

CM_

Idd hier klopt iets niet...

stalleke

Oftewel ze zit even op de account van een vriendin Tong uitsteken

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:25

Vergeten uit te loggen Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:25

ts zal waarschijnlijk netjes rijden en meestal goede punten hebben. de laatste 2 keer niet, kan gebeuren?
maar als je hier foto's neerzet dan zul je toch verwachten dat je commentaar krijgt, sorry maar waarom zet je hier anders foto's neer? je hebt de foto's waarschijnlijk zelf bekeken, je kunt verwachten dat je daar reactie op krijgt. wil je alleen maar horen dat het super is? sorry maar wedstrijden en uberhaupt de paardensport is keihard! dat zul je moeten accepteren. en sowieso als je niet tegen commentaar kunt, misschien hier geen foto's meer neerzetten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:27

Frannik schreef:
stalleke schreef:
Ik weet niet waarom je hier je fotos neer gezet hebt.. Je kan dan commentaar verwachten en de meeste mensen bedoelen het goed. En dan kat jij ze net zo vrolijk weer af, want tenslotte alleen JIJ hebt gelijk natuurlijk!

Ja vast, ik wil het allemaal best accepteren, en ik wil er ook naar luisteren, maar iedereen brengt het gewoon negatief.. Er zijn misschien 2 mensen die positief reageren, en er zijn 2 mensen die mij per PM vragen wat het verleden is van Nashua, voordat ze zeggen dat hij alles verkeerd doet..

Euh, sorry hoor.
Maar als ik dat hele topic volg dan heeft gewoon iedereen commentaar en tips gegeven waar je verder mee kan op een vriendelijke manier.
Alleen dat jij dat nou als aanvallend opvat en er niet blij mee bent..
En nee, we kunnen ook niet ruiken dat er iets in het verleden is gebeurd met het paard waardoor het zo staakt. Knipoog
Misschien dan een beetje kunnen uitleggen vóórdat je dat filmpje ging plaatsen? Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:28

ik heb nergens gezegd dat het staken de schuld was van de ruiter...
mijns inziens dien je dat soort dingen eruit te tijden vóórdat je je paard start.. wiens schuld het ook is...
en als je dan een staking in de proef krijgt of "op safe" rijdt omdat je bang bent dat er gestaakt gaat worden, dan moet je ook niet vreemd opkijken dat je geen 190 punten voor je proef krijgt..
ik snap uberhaupt niet waar de TS moeilijk over doet, ze heeft een winstpunt gehaald, daar zou ik me maar voor in mn handjes knijpen... als ik het commentaar hier zo lees...

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:30

crossmonster schreef:

jup klopt wel, rijd dit paard voor andere mensen

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:30

Frannik schreef:
Ik vind het echt zo stom dat iedereen het er zo slecht uit vind zien van de foto's.. IK snap dat echt niet.. Pas in mijn trainingstopic was iedereen razend enthousiast, wauw wat loopt je paard goed enz enz.. En dan is het nu ineens waardeloos?
vreemd..

welkom op bokt.... :-p
je moet de mening van sommigen hier af en toe met een korreltje zout nemen. (ik bedoel dit niet slecht hoor, maar vaak wordt door heel wat mensen de commentaar die de eerste geeft herhaalt Lachen, er zijn er weinigen die soms "durven" ingaan tg de mening van anderen, dus als iedereen zegt 'dit is mooi' blijft iedereen dat herhalen en omgekeerd ook Lachen)

Ik ga hier rijtechnisch niets op zeggen want zo goed als dit kan ik niet rijden. Ik kan enkel zeggen dat je je echt niet zo kwaad mag maken in je punten. Het is en blijft een jurysport en he
Je kan nu 2 dingen doen: een beetje bokkig doen en denken 'ik weet het toch beter' of hier je les uit te trekken en zo hard gaan werken dat de jury volgende keer van zijn/haar stoel zal vallen van het verschieten (ik zou het 2de doen)

en je houding: tja, perfect is ze niet, maar zoveel commentaar erop als je hier krijgt, verdien je ook niet. Zou het mss niet helpen je beugels net iets korter te maken want ze lijken mij net te lang om op een mooie manier je hielen naar beneden te kunnen duwen.
In ieder geval, succes!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:31

Jamiechic schreef:
genja schreef:

Groetjes genja

Dat wou ik inderdaad te doen, goede tip ook, bedankt!
Maar de jury moest helaas jureren voor de afdelingsdressuur,

Dit zijn toch echt woorden die alleen jij kan zeggen Clown

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:32

Waarom plaats je foto's als je geen commentaar wil? Want het verbieden van commentaar op foto's is verboden op bokt, staat in de regels van HAW.
Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:33

Wat voor cijfer krijg jij meestal voor je houding? en wat kreeg jij met deze wedstrijd?
(gewoon een vraag)
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 04-05-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:33

Frannik schreef:
crossmonster schreef:

jup klopt wel, rijd dit paard voor andere mensen

Ik doelde erop dat je onder een andere naam posstte. Ik dacht even dat je een schaduwaccount had aangemaakt en hiermee jezelf ging verdedigen, gezien de laatste post van diegene, en daarna de posts die duidelijk van jou waren.
maar iemand anders zag dat het een vriendin van je was?

Dit neem ik aan, anders is het wel heel zielig om zo jezelf te verdedigen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:34

@TS: Ik word er een beetje moe van dat je zo pissig reageert op al de reactie's. Volgens mij heeft niemand hier iets gezegd wat kwetsend was. Als je er zat van bent, vraag dan een slotje aan.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:36

JorisDy schreef:
Wat voor cijfer krijg jij meestal voor je houding? en wat kreeg jij met deze wedstrijd?
(gewoon een vraag)

Ik kreeg in het verleden eigenlijk altijd een 6, toen hing ik nog veel meer met mijn rug achterover.
Ik ben veel rechter gaan zitten, en hang in de middendraf wel nog achterover, maar sins een paar weken rijd ik een 7, dus daar ben ik wel bij mee.
in deze proef had ik ook een 7 voor mijn houding