Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:10

Wat bedoel je met wat ik beweer? Ik heb nog geen andere topics van je gezien, of wat bedoel je.

Op elke foto staan je handen vast , dus sja die conclusie trek ik.

Maar meid, hou eens een spiegel voor je neus. Film eens als je rijd. Je bent zo eigenwijs, je blijft maar in de verdediging schieten. Zegt je instructrice dan alleen wat je goed doet?
je leert juist van te horen wat je allemaal fout doet.

Maar jij wilt niet horen schijnbaar.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:11

niemand kan zien hoeveel druk zij op haar handen heeft.

het zal allemaal wel :S

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:11

Citaat:
Ownee niet netjes nou vind toch van wel als het aan jullie ligt zoals ik het opvat is het het beste dat ik haar gelijk een spuite geef zodat ze geen last meer heeft van mij

Edit: verkeerd gelezen ben het een beetje zat dus sorry dat ik steeds zo reageer wordt een beetje kriegel van me zelf

Ik wilde al zeggen , stel je niet zo aan ...

IPV zo van je af te bijten, kun je ook het commentaar onthouden en er iets mee doen Knipoog

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:13

crossmonster schreef:
Wat bedoel je met wat ik beweer? Ik heb nog geen andere topics van je gezien, of wat bedoel je.

Op elke foto staan je handen vast , dus sja die conclusie trek ik.

Maar meid, hou eens een spiegel voor je neus. Film eens als je rijd. Je bent zo eigenwijs, je blijft maar in de verdediging schieten. Zegt je instructrice dan alleen wat je goed doet?
je leert juist van te horen wat je allemaal fout doet.

Maar jij wilt niet horen schijnbaar.

Er staat genoeg op film.
Natuurlijk zegt me instructrice ook wat ik fout doe wat is dat nou weer iets raars
Niet iedereen doet alles gelijk goed of jij wel soms??
Ik kan beter ook geen topic meer plaatse dat lijkt me een goed plan

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:14

crossmonster schreef:
Citaat:
Ownee niet netjes nou vind toch van wel als het aan jullie ligt zoals ik het opvat is het het beste dat ik haar gelijk een spuite geef zodat ze geen last meer heeft van mij

Edit: verkeerd gelezen ben het een beetje zat dus sorry dat ik steeds zo reageer wordt een beetje kriegel van me zelf

Ik wilde al zeggen , stel je niet zo aan ...

IPV zo van je af te bijten, kun je ook het commentaar onthouden en er iets mee doen Knipoog

Ik onthou het ook wel maar het iets mee doen ik wil het voorleggen aan me instructrice kijken wat zij er van zegt maar dit vergeet ik zeker niet!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:15

Anne14061993 schreef:
crossmonster schreef:
Als je geen advies aan wilt nemen, kun je beter geen foto's plaatsen op een discussieforum.
De rijfoto's zien er niet vriendelijk uit.

Hoe is jou verteld dat je een paard aan de teugel rijd? Ben ik benieuwt naar Lachen

Wat heeft dat voor zin om te vragen ik heb lang genoeg les en ken me paard lang genoeg om te weten wat voor problemen zij heeft en hoe ik dat kan oplossen en dat doe ik met longeren longeren longeren lessen 1 x in week en 2 keer in de week rijden en dat gaat heeel goed omdat ze is geholpen aan der gebit.
Ik denk ook wel dat mijn instructrice weet wat ze doet anders zou ze dat niet geworden zijn

Een papiertje maakt iemand nog niet een goede instructice Clown
Je zult indd de problemen van je paard beter kennen dan wij, maar het enige wat wij met onze tips willlen aangeven is dat je op deze manier van rijden de problemen die je paard al heeft alleen maar erger maakt.
Als je zelf allemaal zo goed weet wat je moet doen en geen commentaar wil, plaats dan geen topic op bokt.
Neem de reacties voor lief en bedank desnoods de mensen voor hun tips; wat je er mee doet is aan jou. Maar er steeds weer op in gaan komt toch op mij over alsof je ergens wel weet dat je heeeel fout bezig bent.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 28-04-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:15

Een goed ruiter staat open voor kritiek.
Dus je kan je wel verstoppen , en denken och ik rijd super, dat commentaar is uit de lucht gegrepen ...

Bedenk wel dat hier op bokt veel goede instructrice's zitten, die heus wel kunnen oordelen over rijkunsten. En die je alleen willen helpen.

Maar als een ruiter niet open staat voor commentaar, zal deze ook nooit een goed ruiter worden Knipoog

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:18

crossmonster schreef:
Een goed ruiter staat open voor kritiek.
Dus je kan je wel verstoppen , en denken och ik rijd super, dat commentaar is uit de lucht gegrepen ...

Bedenk wel dat hier op bokt veel goede instructrice's zitten, die heus wel kunnen oordelen over rijkunsten. En die je alleen willen helpen.

Maar als een ruiter niet open staat voor commentaar, zal deze ook nooit een goed ruiter worden Knipoog

Ik heb nooit gezegt dat ik geen kritiek wil maar had het niet verwacht op deze manier.
Je dat zal ook vast wel maar die kunnen niet zomaar van een foto aflezen wat ik niet goed doe

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:18

Anne14061993 schreef:
Ik begin langzaam te snappen waar jullie met z'n alle tegen mij heen willen gaan maar dat betekend voor mij niet dat het beter gaat worden voor donja en mij maar dat willen jullie niet tot jullie door laten dringen maakt mij ook allemaal helemaal niets uit omdat ik toch wel weet wat voor haar en mij het beste is omdat ik haar ken

Ik begrijp best dat jij dat bedoeld. Echter is een paard kennen niet de basis en zeker niet een feit dat jij het paard het beste aan het lopen kan krijgen.

Helaas zijn veel ruiters je al voorgegaan op deze manier, die (bijna Knipoog ) allemaal er achter zijn gekomen dat dat niet de manier is. Dat je je paard enkel vaster rijdt ipv soepel maakt.

De regel van een winstpunt halen voor dressuur vóór het springen is niet voor niets ontstaan.
De basis van springen is immers ook dressuur.

De nageeflijkheid is echt een gevolg van de rest van je hulpen. Als die goed zijn, dan zakt het paard vanzelf.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:20

superwoman schreef:
Anne14061993 schreef:
Ik begin langzaam te snappen waar jullie met z'n alle tegen mij heen willen gaan maar dat betekend voor mij niet dat het beter gaat worden voor donja en mij maar dat willen jullie niet tot jullie door laten dringen maakt mij ook allemaal helemaal niets uit omdat ik toch wel weet wat voor haar en mij het beste is omdat ik haar ken

Ik begrijp best dat jij dat bedoeld. Echter is een paard kennen niet de basis en zeker niet een feit dat jij het paard het beste aan het lopen kan krijgen.

Helaas zijn veel ruiters je al voorgegaan op deze manier, die (bijna Knipoog ) allemaal er achter zijn gekomen dat dat niet de manier is. Dat je je paard enkel vaster rijdt ipv soepel maakt.

De regel van een winstpunt halen voor dressuur vóór het springen is niet voor niets ontstaan.

De nageeflijkheid is echt een gevolg van de rest van je hulpen. Als die goed zijn, dan zakt het paard vanzelf.

Weet ik allemaal

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:20

superwoman schreef:
Anne14061993 schreef:

Weet ik allemaal

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:24

Dan snapj ik niet waarom je je poot zo stijf houdt en het maar niet kan doordringen tot he

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:25

Charlottte schreef:
Dan snapj ik niet waarom je je poot zo stijf houdt en het maar niet kan doordringen tot he

Zolang k dat maar weet vind ik het goed zo

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:27

Anne14061993 schreef:
Weet ik allemaal

huh?
Nu pas of wist je dat al?
Anders snap ik die foto's niet Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:27

Maar zie/besef je dan zelf niet dat je fout bezig bent?
Iedereen heeft alleen maar het bestje met je voor, je moet het niet als een aanval opnemen maar als positief commentaar waar je wa mee kunt en mee kunt gaan doen

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:29

Charlottte schreef:
Iedereen heeft alleen maar het bestje met je voor, je moet het niet als een aanval opnemen maar als positief commentaar waar je wa mee kunt en mee kunt gaan doen

Nee want zie nu een heel ander paard onder me dan 3 weken geleden en dat meen ik geloof me dan.
Ik snap dat iedereen dat heeft maar snap niet dat sommige mensen me dan zo aanvallen met het gevoel voor mij waarom heb je ingodsnaam een paard wat moet je er mee als je niet eens kan paardrijde

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:29

Charlottte schreef:

Nee want zie nu een heel ander paard onder me dan 3 weken geleden en dat meen ik geloof me dan.
Ik snap dat iedereen dat heeft maar snap niet dat sommige mensen me dan zo aanvallen met het gevoel voor mij waarom heb je ingodsnaam een paard wat moet je er mee als je niet eens kan paardrijde

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:30

Anne14061993 schreef:
Charlottte schreef:

Zolang k dat maar weet vind ik het goed zo

Dus je weet dat je nu verkeerd bezig bent, maar je vindt het toch wel goed zo?

De spanning straalt van je foto's af, en je paard had een hele mooie bespiering voor ze bij jou kwam. Ik zou niet zeggen dat het hetzelfde paard is als ik jouw foto's er naast leg. Klinkt heel banketstaaf maar het is toch echt zo.

Ik zou ook een andere juf zoeken die het je wel goed leert, zodat ook je paard er weer lol in krijgt en niet alleen jij. Want op de foto's zie ik geen blij paard. Die foto uit 2002, daar ziet ze er super uit en goed in de spieren. Toch een teken dat je iets niet goed doet.....

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:34

haha mooie bespiering laat me niet lachen haha ze heeft daar helemaal niets uitgevoerd ze stond maar zielig op een stalletje alle hoeken te bekijken sorry hoor maar ben het er totaal niet mee eens

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:35

Anne14061993 schreef:
waarom heb je ingodsnaam een paard wat moet je er mee als je niet eens kan paardrijde

Je zou ze de kost moeten geven.

Maar heel erg zonde van de bespiering van je paard, is niet helemaal hoe het hoort he?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:38

Nou je paard ziet er op die foto toch veel beter en voldaan uit dan op jou rijfoto's

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:39

Meisje, als je blij bent met je paardje en je denkt dat dit voor jullie de juiste manier is, keep it that way Lachen
Iedereen probeert je hier gewoon wat tips mee te geven waarvan zij denken dat het meer resultaat maar ook meer plezier oplevert. Ik wens je veel succes in de toekomst en kijk uit naar betere, meer vriendelijke foto's dan deze keer Lachen

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:39

Quellian schreef:
Anne14061993 schreef:
waarom heb je ingodsnaam een paard wat moet je er mee als je niet eens kan paardrijde

Je zou ze de kost moeten geven.

Maar heel erg zonde van de bespiering van je paard, is niet helemaal hoe het hoort he?

Ik vind dit zown onzin

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:40

siko schreef:
Meisje, als je blij bent met je paardje en je denkt dat dit voor jullie de juiste manier is, keep it that way Lachen
Iedereen probeert je hier gewoon wat tips mee te geven waarvan zij denken dat het meer resultaat maar ook meer plezier oplevert. Ik wens je veel succes in de toekomst en kijk uit naar betere, meer vriendelijke foto's dan deze keer Lachen

Die komen er ook zeker wel

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:43

Afbeelding
Hier zie ik een blij paard. Goed in de spieren, rond ruggetje.

En dat zie ik hier dus absoluut niet:
Afbeelding

Ze kijkt op al je rijfoto's zuur. Zie je dat zelf dan echt niet?