My Ponnies @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: My Ponnies @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:56

Me_lodY schreef:
Naomi_16 schreef:
DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

sorry, nu kan ik me niet meer inhouden! Boos! Boos! Boos!

dus je slof is om controle te houden?????

zou je dan niet eens wat meer gaan leren over paarden HOUDEN, paarden RIJDEN, en weet je toevallig ook wat rechtrichten inhoudt?

het is namelijk daardoor dat ze én onder je vandaan racen, én blessures hebben

belachelijk, jij bent die paarden geeneens waard!

ik zou willen dat er bij jou bakkabouters met een schaartje in hun handen staan in die bak en dan stiekem even die slof doorknippen! tsjeessus, wat kan jij slecht rijden z\eg!

dat je dit nog überhaupt ríjden noemt!

volgens mij kom jij thuis met pijn in je handen, rug en schouders...

walgelijk!
en dat is mijn menig, jij zet foto's neer en je vraagt reactie

nou, mijn reactie heb je!

bah, ik vind het iig vernederend voor die dieren. ik vind ze nog superbraaf ook, dát ze het überhaupt nog dóen!

amen Afgod

misschien iets té.. maar ik hou van mensen die lekker eerlijk zijn en niet schijnheilig doen Haha! zoals ze bijvoorbeeld zeggen dat ze de slof weggegooid hebben.. terwijl ze er wel mee rijden op andere paarden.. Vork

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:13

Altijd hetzelfde op bokt. Iedereen valt je aan... Slapen Ik zou er niet te veel van aan trekken. Als jij denkt dat het nodig is heb ik daar niets over te zeggen. Ik zal dan ook niet moeilijk doen Knipoog Ziet er leuk uit hoor *LOL* Hopen dat het steeds beter gaat en toch uiteindelijk is hopelijk je doel: zonder slof Knipoog

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:24

Ik raad je echt de thiedemann aan! Rij er zelf ook mee en het is idd. erg vriendelijk. Als je paard lekker naar beneden loopt staat er absoluut geen spanning op de teugel maar zodra het paard het hoofd te hoog wil gooien en de rug wil wegdrukken doet de thiedemann zijn werk door het paard wat in 'de beweging' te beperken zeg maar.. Je houdt zelf makkelijker de controle en het helpt je om het paard naar beneden te rijden maar dan zonder druk... lastig uit te leggen maar neem van mij aan dat het werkt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:28

Me_lodY schreef:
Naomi_16 schreef:
DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

sorry, nu kan ik me niet meer inhouden! Boos! Boos! Boos!

dus je slof is om controle te houden?????

zou je dan niet eens wat meer gaan leren over paarden HOUDEN, paarden RIJDEN, en weet je toevallig ook wat rechtrichten inhoudt?

het is namelijk daardoor dat ze én onder je vandaan racen, én blessures hebben

belachelijk, jij bent die paarden geeneens waard!

ik zou willen dat er bij jou bakkabouters met een schaartje in hun handen staan in die bak en dan stiekem even die slof doorknippen! tsjeessus, wat kan jij slecht rijden z\eg!

dat je dit nog überhaupt ríjden noemt!

volgens mij kom jij thuis met pijn in je handen, rug en schouders...

walgelijk!
en dat is mijn menig, jij zet foto's neer en je vraagt reactie

nou, mijn reactie heb je!

bah, ik vind het iig vernederend voor die dieren. ik vind ze nog superbraaf ook, dát ze het überhaupt nog dóen!

OK dan! Toppie.
Misschien een beetje hard, maar eindelijk iemand die z'n mond open durft te trekken.

@ De ts : Sorry hoor, maar denk je dat ik mijn paardje altijd goed heb kunnen houden in het begin, toen we ook alleen maar mochten stappen.
Maar dit had ik toen heus niet kunnen oplossen door met slof ed te gaan rijden.
Dit zorgt alleen maar voor meer spanning (de manier hoe jij hem gebruikt dan Knipoog ) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:30

fenk schreef:
Ik raad je echt de thiedemann aan! Rij er zelf ook mee en het is idd. erg vriendelijk. Als je paard lekker naar beneden loopt staat er absoluut geen spanning op de teugel maar zodra het paard het hoofd te hoog wil gooien en de rug wil wegdrukken doet de thiedemann zijn werk door het paard wat in 'de beweging' te beperken zeg maar.. Je houdt zelf makkelijker de controle en het helpt je om het paard naar beneden te rijden maar dan zonder druk... lastig uit te leggen maar neem van mij aan dat het werkt Knipoog

Vind ik inderdaad in dit geval ook beter aan te raden dan de slof.
Een stuk vriendelijker.

Ik heb helemaal niks tegen de slof, maar vind wel dat je die pas moet gebruiken als je er mee overweg kan.
En als je ook rijden kan, zonder zoveel hulpmiddelen.
In het geval van de TS is het geen hulpmiddel meer. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:40

Ben het helemaal eens met Me_lodY!!
Dat mensen hun paarden laten rijden door jou
Hoewel op de laatste foto je paard wel mooi loopt Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-08 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:41

Naomi_16 schreef:
haha lach wekkent, commentaar geven mag , a: ik kan er wat aan hebben b: het is soms handig haah c: topruiter is humoristich bedoelt

hmm net zei je anders nog iets anders over punt c, dat iedereen een topruiter is Vork

Maarja de rest heeft verder alles al gezegd Knipoog
slof is niet de manier om je paard rustig te krijgen

Ik ben het ook met Melo_dy eens! En dat 1e paard oogt ook heel rustig op de foto's.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:48

Zo nu weet ze het toch ook wel een keertje dat een slof niet vriendelijk is ect.
je hebt de slof anders vast zitten dan dat de meeste mensen doen die met slof rijden die hebben hem tussen de benen door dus kun je hem losser laten jij hebt hem zij waarts vast zitten zodat je hem minder makkelijk kunt ontspannen en als je hem dan toch ontspant dan kan hij zich er toch uit proberen te trekken ik zou (als) je met slof gaat rijden hem tussen de benen door doen (het is maar een idee ,en hopelijk wordt ik hier niet op aangevallen) maar als je zonder die slof zou rijden zou het er super uit zien Knipoog
suc6 met je wedstrijd ik ga zeker kijken naar de volgende foto's

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:37

Citaat:
en ja ik kan rijden want ben een Top ruiter!
wordt veel gevraagt voor rijden van paarden

Hahaha ROFL . En ik maar denken dat je een paard alleen maar werkwillig kreeg door sympathiek te doen tegen over je paard.

Weer een wijze les van een top ruiter, gewoon je paard naar beneden roppen met een slof Ja !

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:46

Sarcasme mensen. Al een paar keer gezegd, maar nog steeds komen er opmerkingen over.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:52

toch vind ik het dom.. ''want ik ben een Topruiter''
Klinkt niet erg sarcastisch voor mij hoor Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:17

TiaraBungy schreef:

voor mij ook niet maar laten we er maar over ophouden Vork

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:30

fenk schreef:

zou jij mij de vrindelijkheid van een thiedemann kunnen uitleggen?

want imo kan je beter eerst beter leren paardrijden, en dan pas eens iets van hulpteugel gebruiken.

hulp-teugel, het woord zegt het zelf al: Hulp, dus kan je het niet in je eentje...

lees de grotere letters en vóel hoe de spanning zich opbouwt...

de enige oplossing is, een goede instructeur vinden die je kan leren rechtrichten en helaas jou opnieuw mag gaan leren rijden, met je handen hoger boven de schoft, zonder hulpteugels en met veel meer respect voor de dieren die jou dragen willen... en niet dragen móeten.

succes!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:35

angelaatjuh schreef:
TiaraBungy schreef:

voor mij ook niet maar laten we er maar over ophouden Vork

zal ik doen Knipoog ik ga sowieso stoppen met deze discussie.. ze reageert zelf ook niet meer.. en ze gaat toch overal tegen in..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:22

Oke, wat ik nu allemaal ga zeggen klinkt misschien erg kort door de bocht, maar je opent een topic waarbij je veel commentaar kunt verwachten. Ten eerste vind ik dat de foto's de indruk wekken dat de paarden er -met name de bonte- absoluut geen pretje aan beleven. Een slof is een hulp teugel, en dus hoor je die te gebruiken als een extraatje. wat ik bij jou zie is dat je zelfs bijna je eigen teugel los rijdt, en naar mijn idee alle kracht uit de slof haalt. Verder heb je de bonte op een aantal foto's vrij veel op de voorhand lopen. nee, het spijt me zeer maar ik vind dat je die slof eraf moet halen. Ten tweede; de derde foto van je eigen paard.. verschrikkelijk! dat vind ik ervan, ik vind je erg grof met je handen, en helemaal met de arm/hand houding. je hebt ze zowat naast je heupen, en je zet ze ongelovelijk vast. de enige foto waarvan ik vind dat het er netjes uit ziet is de laatste. maar de rest vind ik helemaal niets! Sorry, maar je komt op mij nogal over alsof alles draait om het 'aan de teugel lopen' .. ik kan het verkeerd hebben, maar die gedachte wek je wel. alsof alles om het plaatje draait in plaats van het gevoel, want je kan mij niet wijsmaken dat je met een fijn gevoel van het paard af stapt, ik zie meer een krachttraining dan paardrijden, nee ik ben je fan absoluut niet!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:26

Mooie paarden, mijn mening is waarschijnlijk al 30x verteld dus hou ik het er maar op dat het mooie paarden zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:51

de thiedemann is nog altijd vriendelijker dan de slof,omdat de ruiter die niet constant 'in de hand' heeft.

ik hoop dat de ts wat met de tips gaat doen!

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:57

Snoevie schreef:
de thiedemann is nog altijd vriendelijker dan de slof,omdat de ruiter die niet constant 'in de hand' heeft.

ik hoop dat de ts wat met de tips gaat doen!

hoop je dat?
denkje dat ze dat gaat doen?
ze is namelijk een TOPruiter! die vraagt hoe ze wedstrijden 's ochtends moet rijden, ze wordt namelijk gevráááááágd!......
HAHAHAHAHAHA

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:10

hihiihihihahahaihaihihoehoehoe *ligt op de grond van het lachen..*
Heey TOPruiter, ik denk dat je beter kan vragen of hier een slotje op mag ofzo, want dit gaat niet werken.. denk ik..
Je reageert zelf ook niet meer.. en ik heb leren rijden waar jij hebt gereden.. en daar rijden ze niet zo Knipoog Dus ik zou even dringend les gaan nemen, bij iemand die géén slof gebruikt..!!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:12

Kheb het hele topic eens door gelezen, denk niet dat tips aan de TS geven echt zin heeft, wil toch graag even reageren op Me_lodY; je doet net of een paard half dood gaat als je 'm met slof rijdt? Sommige paarden zijn nou eenmaal niet zo braaf, en dan vind ik een slof/thiedeman een goede oplossing. Zowel voor ruiter als paard. Stel nou, zoals in de situatie van de TS, ze moet op het paard zitten van de DA, het paard is tamelijk gek, maar het mag absoluut niet bokken oid, door blessure. Als de slof dan het enige middel is om je paard onder controle te houden heb ik daar geen problemen mee, mits het natuurlijk niet te gek gaat, maar dat vind ik absoluut niet, vanaf de foto's te zien. Ander voorbeeld, mijn pony heeft een ontzettende ondernek, kan ik haar wel net zo lang longeren oid totdat de ondernek verdwijnt, maar ik vind dat niet de goede manier. Daarom stap ik 2/3x per week op mn pony met een slof, zo zakt ze netjes met haar hoofdje, loopt ze fijn over de rug, en is ze veel sneller los. Vind ik persoonlijk een betere oplossing dan erop te gaan zitten en net zolang vechten totdat ze misschien ooit een keer na 2 uur iets wil zakken. Ik denk niet dat NH bij elk paard aanslaat. Wij hebben op stal een 3jarige Calvados merrie, pismerrie. Staatsgevaarlijk, die krijg je echt niet met NH onder controle hoor. Word de laatste tijd een beetje flauw van al die mensen die denken dat je met NH alles kunt oplossen, en dat alles wat niet bitloos gereden word, geen 24/7 op de wei staat zonder deken, niet natuurlijk bekapt word slecht is.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:17

ik hoor hier ook niemand zeggen dat de slof slecht is.. maar je moet 'm wel op de goede manier gebruiken!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:06

ik zou je best de vriendelijkheid van een thiedemann uit kunnen leggen me_lody. Een hulpteugel hoeft niet per definitie slecht te zijn. Het ligt aan de manier waarop je hem gebruikt. Elke hulpteugel kan je misbruiken waardoor het dus een minder vriendelijke manier van rijden wordt voor het paard. Als je de thiedemann gebruikt op de manier waarvoor hij gebruikt moet worden vindt ik dit een een vriendelijke manier van rijden. Als het paard fijn ontspannen loop zit er geen enkele druk op de teugel en dus geen druk op het paard. Je moet natuurlijk wel weten hoe je de hupteugel moet gebruiken!! Je kunt wel zeggen ga lessen zonder hulpteugel maar als het paard er op dat moment vandoor gaat, het bit pakt, de ruiter de teugel nog strakker pakt zichzelf probeert in het zadel te houden door te klemmen enz. weet ik niet of dit de vriendelijkste manier is?? Ik zeg niet dat een hulpteugel de oplossing is voor een druk paard enz. maar het kan wel een 'tijdelijke' oplossing bieden dat het rijden voor paard en ruiter aangenamer maakt.

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:07

niet mee eens, dan moet je naar een goede instructeur zoeken

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:32

Een goede instructeur kan er echt niet voor zorgen dat een paard er niet vandoor schiet hoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:44

Suziej schreef:
Een goede instructeur kan er echt niet voor zorgen dat een paard er niet vandoor schiet hoor?

Kan hij / zij inderdaad niet, maar ze kunnen de TS wel helpen met haar manier van rijden, waardoor het paard er waarschijnlijk minder vandoor zou gaan . Knipoog