Hoewel het natuurlijk zo niet optimaal is voor je pony is ht natuurlijk wel zo dat i.e.d.e.r.e.e.n. hier - inclusief ikzelf - heeft moeten leren rijden en dat dat vast niet allemaal in een keer vlekkeloos zal zijn gegaan. Ik herinner me nog heel goed dat ik ging leren doorzitten, nou daar is ook wat tijd overheen gegaan hoor! En als ik die foto's hier neer zou zetten zou ik (ook) heel Bokt over me heen krijgen denk ik
. Gewoon aan blijven werken,allereerst denk ik aan goed rechtop zitten en misschien ook een goed idee om even naar dat zadel te kijken of het wel goed ligt. Soms doet een staartriempje wonderen (en dat kost zeg maar 20 euri, misschien los je daar al heel wt mee op). Het zadel lijkt wat te veel op de schouder te liggen. Inderdaad wat minder focussen op aan de teugel rijden, dat kan echt pas komen als je goed in je centrum zit! Dus probeer dat een beetje los te laten, lekker te gaan zitten, goed rechtop, goed voor je uit kijken en goed meegaan met je pony. De rest moet dan vanzelf komen denk ik.
En verder vind ik : commentaar mag natuurlijk, maar er is een groot verschil tussen commentaar of opbouwende kritiek geven en iemand gewoon afzeiken. Dat laatste vind ik niet zo nodig als iemand duidelijk opbouwende tips wil. Maar da's mijn mening. Dus dames het kan wel wat minder onaardig hoor.
! Schouders naar achter en je hakken mooi los en lang! Die teugels minstens 50 cm (
) korter, ik bedoel het is natuurlijk heel lief dat je haar een beetje ruimte geeft, maar zij heeft er niks aan als jou handen achter je knieen komen, èn daarbij denk ik dat je haar al wel WAT meer op kan pakken.

!