Dat is dan wel een heel leuk compliment van Theo! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat is dan wel een heel leuk compliment van Theo! 

en dat je hiermee ook (on)bewust veel gewicht op de voorhand kunt gaan krijgen. Blijf altijd aan de losgelatenheid voor werken en je handen dáár houden, waar ze moeten, desnoods pak je even een pluk manen er bij als je moeite hebt met uitzitten
Barmat schreef:mmm, ik ga misschien wat zeuren, maar ik vind het dus niet zo'n fijn beeld geven, sorry. Ik vind de stang echt veel en veel te strak staan, op sommige punten lijkt het zelfs of hij doorslaat. Lijkt me geenzins de bedoeling
Je zegt dat je automatisch je stangteugel korter neemt als je je teugels korter neemt, maar dat hoeft dus niet automatisch zo te zijn, je kunt ook alleen je trensteugel korter nemen. Je stang is alleen om te verfijnen en nu vind ik dat er overduidelijk te veel op stang gereden wordt, te weinig op trens. Verder zou ik je kinketting waar mogelijk een gaatje strakker zetten, dan kan ook je stang niet zover doorslaan. Veel mensen denken dat als je je kinketting strakker zet, dat strenger inwerkt, maar een doorslaande stang is vele malen erger
Probeer verder meer te kijken waar je naartoe rijdt, dan heb je ook minder last van het scheefzitten en ga je meer in de beweging mee (zie de appuyementen) Als je kijkt waar je heenrijd, dan draai je je navel automatisch al in de richting waar je heengaat en heb je als het goed is je gewicht op het goede zitbeenknobbel![]()
In het strekken is het wellicht moeilijk uit te zitten, vandaar de handen wat te hoog? Bedenk wel dat jij je paard niet op handen hoeft te dragenen dat je hiermee ook (on)bewust veel gewicht op de voorhand kunt gaan krijgen. Blijf altijd aan de losgelatenheid voor werken en je handen dáár houden, waar ze moeten, desnoods pak je even een pluk manen er bij als je moeite hebt met uitzitten

Havanna__ schreef:Je mag wel wat blijer kijken met zo'n geweldig dier onder je kont![]()
Vind het er super uitzien!

Barmat schreef:Ik zie op de 1e en 4e foto de stang horizontaal zitten... en dat noem jij niet te strak?
Ben het met je eens, TS vind je ook idd wat scheef zitten in de appuyementen. Niet aanvallend bedoeld hoor
Suc6 verder 
miekske schreef:Hee!
Zo Zo.. maril ziet er goed uit! En lopen kan die
Veel succes nog

marillion schreef:Warschijnlijk is ons ZZ-l debuut gepland ergens in Mei
Ben benieuwd wat we ervan bakken

CleovG schreef:marillion schreef:Warschijnlijk is ons ZZ-l debuut gepland ergens in Mei
Ben benieuwd wat we ervan bakken
Weet je al waar je heen gaat?
? Wel leuk dat hij gaat zwemmen, hihi VivaLaVida schreef:Zo vanaf de foto;s te zien lijkt het alsof je je stangteugel er teveel bijpakt, maar zo heel erg is het nu ook weer niet hoor
Hij loopt absoluut niet over de kop of wat dan ook.
In je appuyementen zou het voor het plaatje mooier zijn als je iets rechterop blijft.. Maar dat is dat ook maar heel iets en voor de rest vind ik het een super fijn beeld geven!
Als jouw stang tegen het doorslaan aan zou zitten, zou jouw paard nu niet zo voor jou aan het werk zijn!!!
CleovG schreef:Ga je niet naar weert dan? Wel leuk dat hij gaat zwemmen, hihi
CleovG schreef:Ga je niet naar weert dan? Wel leuk dat hij gaat zwemmen, hihi
CleovG schreef:Ja dat is waar, er komen natuurlijk nog genoeg internationale wedstrijden