Strekkanon Marillion@ work [Z2 dressuur]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Re: Strekkanon Marillion@ work [Z2 dressuur]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:58

Op deze lijkt hij iets minder, grappig is dat die van mij nu ook 13 is Make My Day. Daarom moest ik ook nog eens goed naar zijn afstamming kijken Haha! Dat is dan wel een heel leuk compliment van Theo!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:03

mmm, ik ga misschien wat zeuren, maar ik vind het dus niet zo'n fijn beeld geven, sorry. Ik vind de stang echt veel en veel te strak staan, op sommige punten lijkt het zelfs of hij doorslaat. Lijkt me geenzins de bedoeling

Je zegt dat je automatisch je stangteugel korter neemt als je je teugels korter neemt, maar dat hoeft dus niet automatisch zo te zijn, je kunt ook alleen je trensteugel korter nemen. Je stang is alleen om te verfijnen en nu vind ik dat er overduidelijk te veel op stang gereden wordt, te weinig op trens. Verder zou ik je kinketting waar mogelijk een gaatje strakker zetten, dan kan ook je stang niet zover doorslaan. Veel mensen denken dat als je je kinketting strakker zet, dat strenger inwerkt, maar een doorslaande stang is vele malen erger Knipoog

Probeer verder meer te kijken waar je naartoe rijdt, dan heb je ook minder last van het scheefzitten en ga je meer in de beweging mee (zie de appuyementen) Als je kijkt waar je heenrijd, dan draai je je navel automatisch al in de richting waar je heengaat en heb je als het goed is je gewicht op het goede zitbeenknobbel Lachen

In het strekken is het wellicht moeilijk uit te zitten, vandaar de handen wat te hoog? Bedenk wel dat jij je paard niet op handen hoeft te dragen Knipoog en dat je hiermee ook (on)bewust veel gewicht op de voorhand kunt gaan krijgen. Blijf altijd aan de losgelatenheid voor werken en je handen dáár houden, waar ze moeten, desnoods pak je even een pluk manen er bij als je moeite hebt met uitzitten Lachen

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:09

Barmat schreef:
mmm, ik ga misschien wat zeuren, maar ik vind het dus niet zo'n fijn beeld geven, sorry. Ik vind de stang echt veel en veel te strak staan, op sommige punten lijkt het zelfs of hij doorslaat. Lijkt me geenzins de bedoeling

Je zegt dat je automatisch je stangteugel korter neemt als je je teugels korter neemt, maar dat hoeft dus niet automatisch zo te zijn, je kunt ook alleen je trensteugel korter nemen. Je stang is alleen om te verfijnen en nu vind ik dat er overduidelijk te veel op stang gereden wordt, te weinig op trens. Verder zou ik je kinketting waar mogelijk een gaatje strakker zetten, dan kan ook je stang niet zover doorslaan. Veel mensen denken dat als je je kinketting strakker zet, dat strenger inwerkt, maar een doorslaande stang is vele malen erger Knipoog

Probeer verder meer te kijken waar je naartoe rijdt, dan heb je ook minder last van het scheefzitten en ga je meer in de beweging mee (zie de appuyementen) Als je kijkt waar je heenrijd, dan draai je je navel automatisch al in de richting waar je heengaat en heb je als het goed is je gewicht op het goede zitbeenknobbel Lachen

In het strekken is het wellicht moeilijk uit te zitten, vandaar de handen wat te hoog? Bedenk wel dat jij je paard niet op handen hoeft te dragen Knipoog en dat je hiermee ook (on)bewust veel gewicht op de voorhand kunt gaan krijgen. Blijf altijd aan de losgelatenheid voor werken en je handen dáár houden, waar ze moeten, desnoods pak je even een pluk manen er bij als je moeite hebt met uitzitten Lachen

Zo super strak staat de stang ook weer niet, dat lijkt misschien zo op de foto's, maar in het echt zit er nog genoeg speling in Knipoog
Als ik marill op te veel stang ga rijden, dan had ik er niet meer opgezeten Knipoog
De kinketting kan niet meer strakker, hij zit aan de ene kant op 4 aan de andere kant op 3, maar doorslaan doet de stang niet anders had hans er wel wat va gezecht denk ik zo.
Over scheefzitten heb je wel gelijk, maar daar heb ik al eerder antwoord op gegeve dat ik daar op ging letten Knipoog

Over het teugels korter pakken ben ik het niet helemaal eens... ik doe het echt niet bewust, maar weet zelf ook goed dat ik snel onbewust de stang er te snel bij pak.

En dan nog wat oer het uitzitten Knipoog Tong uitsteken
Maril is totaal niet moeilijk uit de zitten, dat lijkt misschien zo.
dat ik m'n handen te hoog heb daar heb je gelijk in, maar marill zit echt als een huis Knipoog

Toch bedankt voor de tips Bloos

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:18

Ik zie op de 1e en 4e foto de stang horizontaal zitten... en dat noem jij niet te strak? Ziek

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:46

Hele mooie foto's, echt een mooi paard! Je past er ook erg mooi op vind ik.
Zou toch wel wat meer op je stanggebruik letten. Ik vind de stang op sommige foto's ook behoorlijk strak, terwijl je paard dat misschien helemaal niet nodig heeft. Probeer in je training juist die stangteugel los te laten, zodat je ook niet geneigd bent die teugel strakker te nemen.
Maar voor de rest een hele leuke combinatie om te zien hoor!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:49

Hee!
Zo Zo.. maril ziet er goed uit! En lopen kan die Kwijl
Veel succes nog Knipoog

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:32

Wauwie... wat een super stoer dier!!

Suc6 ermee!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:46

Liselot11: over het stanggebruik heb ik al heel vaak gezecht ik ga er op letten.
de stang staat normaal nooit zo strak, het zal miss. momentopnames zijn ofso, maar het is al gezecht ik ga erop letten...

de rest heel erg bedankt!!

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:49

Je mag wel wat blijer kijken met zo'n geweldig dier onder je kont Tong uitsteken

Vind het er super uitzien!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:51

Havanna__ schreef:
Je mag wel wat blijer kijken met zo'n geweldig dier onder je kont Tong uitsteken

Vind het er super uitzien!

Dat noemt men: Geconcentreerd Clown

Hihi, ik kan nooit laggen ofso, alleen als ik les heb, dan rij ik met oortje en dan loopt hans allemal grappige dingen over marill te zeggen, dikke lol heb ik dan altijd Haha! Koe Vork Clown

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:52

Supermooi paard! Ziet er top uit! Alleen zit je in de 1e foto van het drafappuyement scheef, maar dat is al gezegt. Knipoog

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:54

Dankje, Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:23

Barmat schreef:
Ik zie op de 1e en 4e foto de stang horizontaal zitten... en dat noem jij niet te strak? Ziek

Ja Ben het met je eens, TS vind je ook idd wat scheef zitten in de appuyementen. Niet aanvallend bedoeld hoor Tong uitsteken Suc6 verder

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:38

Dankje, ik weet dat ik schreef zat op die foto.
Heb net op allebij de dingen gelet tijdens het rijden, het schreefzitten heb ik mezelf niet op kunnen betrappen, en heb m'n kinketting een gaatje strakker gedaan maar dan slaat hij wel door Knipoog
Dus dat was geen suc-6...

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:32

miekske schreef:
Hee!
Zo Zo.. maril ziet er goed uit! En lopen kan die Kwijl
Veel succes nog Knipoog

Dankje! Haha!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:54

Warschijnlijk is ons ZZ-l debuut gepland ergens in Mei Haha!
Ben benieuwd wat we ervan bakken Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:09

marillion schreef:

Weet je al waar je heen gaat? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:17

Zo vanaf de foto;s te zien lijkt het alsof je je stangteugel er teveel bijpakt, maar zo heel erg is het nu ook weer niet hoor Scheve mond
Hij loopt absoluut niet over de kop of wat dan ook.
In je appuyementen zou het voor het plaatje mooier zijn als je iets rechterop blijft.. Maar dat is dat ook maar heel iets en voor de rest vind ik het een super fijn beeld geven!
Als jouw stang tegen het doorslaan aan zou zitten, zou jouw paard nu niet zo voor jou aan het werk zijn!!!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:21

CleovG schreef:
marillion schreef:

Weet je al waar je heen gaat? Tong uitsteken

waarschijnlijk oudkarspel, maar day ligt eraan hoe maril is na onze vakantie
want maril gaat lekker zwemmen in onze vakantie zodat hij echt helemaal kan ontspannen.

en de wedstrijd staat gepland op 17 mei en maril komt 8 mei weer terug dus dan moet ik even kijken of het reeel is voor hem en anders later

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:22

Ga je niet naar weert dan Bloos! ? Wel leuk dat hij gaat zwemmen, hihi

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:23

VivaLaVida schreef:
Zo vanaf de foto;s te zien lijkt het alsof je je stangteugel er teveel bijpakt, maar zo heel erg is het nu ook weer niet hoor Scheve mond
Hij loopt absoluut niet over de kop of wat dan ook.
In je appuyementen zou het voor het plaatje mooier zijn als je iets rechterop blijft.. Maar dat is dat ook maar heel iets en voor de rest vind ik het een super fijn beeld geven!
Als jouw stang tegen het doorslaan aan zou zitten, zou jouw paard nu niet zo voor jou aan het werk zijn!!!

dank je wel, maar ik moet er wel op letten hoor dat de teugel niet te kort komt
maar je moet ook iets te trainen hebben toch Pling

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:25

CleovG schreef:

nee ik denk het niet, omdat wij naar spanje gaan en maril gaat zwemmen wil ik hem niet gelijk een week later weer een paar dagen ergens anders neer zetten, of als ik internationaal mag starten dan moet ik er nog heel diep over na denken
maar het moet wel eerlijk tegen over maril zijn Pling

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:26

Ja dat is waar, er komen natuurlijk nog genoeg internationale wedstrijden Lachen

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:27

CleovG schreef:

ja dat is lekker voor zijn rug
volgende week donderdag brengen wij hem naar lisserbroek toe

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:29

CleovG schreef:
Ja dat is waar, er komen natuurlijk nog genoeg internationale wedstrijden Lachen

ja zeker weten en we hebben tijd zat Pling