mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Majow

Re: mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:32

Hoezo verwaarloosd?
Dit zijn duidelijk kinderen die hartstikke veel lol hebben met hun paardjes!
en ze hebben nog een dikke wintervacht dut opgepoetst zal het niet zijn.

Veel geluk!

X

Super_Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:33

Schattiggg! ik was vroeger ook zo een beetje trucjes op de ponietjes doen, het allerbelangrijkste is toch dat de kindjes zich amuseren zoals hier;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:40

had je die foto's in het vorige topic geplaatst omdat je tips wilde hebben Sevke@?of heb ik weer niet goed gelezen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 21:07

@geerke : ja. Ja Maar we hebben het probleem al kunnen oplossen. Ik heb knoopjes in haar teugels gelegd, dan kan de pony ze niet zo makkelijk door haar handen trekken als hij wat sneller wil op buitenrit. Zo hebben we het al eens geprobeerd, en het gaat prima. Ik heb ook nog een martingaaltje besteld bij Goedhardt, maar het is jammer genoeg nog niet binnengekomen, dus dat zal ik nog niet kunnen proberen dit weekend. Huilen
We hebben ook al eens met bosal geprobeerd (mijn favoriete optoming *LOL* ), maar dat vond Gassie ook niks. Het is nogal een kieskeurige pony, dus is het een beetje zoeken...
Ik denk wel dat de knoopjes en de martingaal, samen met haar gewone dubbelgebroken kneveltrensje genoeg zullen zijn. Of ik doe een touwhalster onder zijn hoofdstel. Als hij dan te snel gaat, kan ze de teugels én de mecate oppakken !

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:22

( ik heb niet gereageerd in het vorige topic, wat een rel zeg..)

ik vind het leuke pony's, leuke kids, ze rijden vriendelijk zoals ik kan zien vanaf deze foto's.

maar het punt in het vorige topic was dat die pony's werden gereden met héél scherpe bitjes, en dit duidelijk niet fijn vonden. een oplossing zoals twee teugels eraan doen zodat je de noodrem bij je hebt, maar alleen als het nodig is het te gebruiken, zou ik een goed alternatief vinden!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:30

Heb het hele topic van gister (was het gister? - het vorige topic in elk geval) doorgelezen, maar het was al zo laat dat ik de puf niet meer had om te reageren. Ik vond het voornamelijk
maar hysterie...

Met deze foto's bewijs je al helemaal dat het goed zit. Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:02

Ik heb net even snel terug gekeken naar het andere toppic en vond ook dat het er soms niet helemaal vriendelijk uitzag. Maar ik zag wel duidelijk dat er geen boze opzet achterzat en ik denk dat de foto`s vorige keer ook een beetje op een ongelukkig moment zijn genomen.
Deze plaatjes zien er gewoon goed uit! Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken want met die pony`s is niets aan de hand.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:13

mag ik nog even zeggen dat ik je wel superdapper vind dat je er zo rustig onder blijft, en gewoon nieuwe foto's plaatst
nu wil ik al die rellende bokkers hier ook wel even zien om een woordje te geven of excusses te maken.
Vooral de bitloze mensen die daar de mond héél los hadden!
terwijl de TS-er zelf graag ook bitloos te werk gaat.

petje af Ja

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:52

dit is echt zooo'n verschil. Hier hebben de kinderen ook plezier enz Lachen. ziet er echt goed uit! Dit is leren paardrijden

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:39

Watvoor boomloos zadeltje is dat, en welke maat? En dat western zadeltje ziet er ook erg leuk uit, bevalt die goed?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:57

Het is een barefoot boomloos zadeltje maat 1. Het bevalt héél goed. Zelf vind ik het nog wat te groot voor mijn dochtertje, maar ze wil ab-so-luut niets horen over een ander zadel Haha!
Belle heeft een Lami-cell westernzadeltje maatje 13. Bevalt ook heel goed. Makkelijk in onderhoud, heel licht en met een behoorlijke pasvorm (wat niet altijd zo simpel is bij een kinderwesternzadel.) De meeste hebben een baggerpasvorm Knipoog

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:00

milo schreef:
( ik heb niet gereageerd in het vorige topic, wat een rel zeg..)

ik vind het leuke pony's, leuke kids, ze rijden vriendelijk zoals ik kan zien vanaf deze foto's.

maar het punt in het vorige topic was dat die pony's werden gereden met héél scherpe bitjes, en dit duidelijk niet fijn vonden. een oplossing zoals twee teugels eraan doen zodat je de noodrem bij je hebt, maar alleen als het nodig is het te gebruiken, zou ik een goed alternatief vinden!

Twee teugels zou ook geen oplossing geweest zijn. Hij reageerde niet echt op de druk, maar hij reageerde al op het gevoel van het bit in zijn mond. Is een dubbelgebroken bitje gewoon, en dit was een recht happy-mouth mondstukje, wat heel anders in de mond ligt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:13

Deze foto's vind ik prachtig.

Alleen jammer dat Belle af en toe met shanks gereden word. Maar ja als de pony meestal met een vriendelijk bit wordt gereden dan zal het wel ok zijn zeker. Alhoewel ik nog altijd niet de meerwaarde inzie van die shanks bij zo'n jong meisje. Maar ja wie ben ik om daar over te oordelen Bloos.

Hopelijk gaat de martingal + knoopjes in de teugels goed werken bij Gasper. En de pony heeft gelijk om kieskeurig te zijn, hij komt goed op voor zichzelf *LOL*. Als ze zich had laten doen had ze voortaan met een pelham dat nog eens verkeerd is bevestigd (met maar 1 teugel) naar buiten kunnen gaan Ach gut.

Maar je verse oplossingen vind ik top OK dan!. En ik hoop dat de pony er goed op gaat reageren Lachen. Succes

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:09

sevke schreef:
Het is een barefoot boomloos zadeltje maat 1. Het bevalt héél goed. Zelf vind ik het nog wat te groot voor mijn dochtertje, maar ze wil ab-so-luut niets horen over een ander zadel Haha!
Belle heeft een Lami-cell westernzadeltje maatje 13. Bevalt ook heel goed. Makkelijk in onderhoud, heel licht en met een behoorlijke pasvorm (wat niet altijd zo simpel is bij een kinderwesternzadel.) De meeste hebben een baggerpasvorm Knipoog

O ja ik vroeg me inderdaad af of dat het shetlandmaatje was. Het westernzadeltje ziet er inderdaad heel comfortabel uit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:25

Er zit wel een wereld van verschil tussen de vorige fotos (overigens niet gereageerd) en deze fotos. En deze zijn veel leuker en fijner om naar te kijken, niet alleen lol met je knol maar lol SAMEN met je knol Lachen
Fijne fototjes om te zien Lachen