Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zinaaa

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:05

ik denk dat je uit deze pony veel meer uit kan halen dan hoe het er nu uit ziet. Natuurlijk is het leuk om je kids op een pony te zetten en een beetje kunnen rondhobbelen, maar neem dan een simpel shetlandertje op het niveau van je kinderen, en geen arabierxnew forest. dus mijn tip is; of je zet er iemand anders op en je haalt eruit wat erin zit. Of je gaat met je kinderen + de pony's op les. denk dat ze daar veel meer aan hebben dan dit. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:10

TS je leest over mijn eerste commentaar heen...
ik heb niet alleen gezegd dat je die bitten eruit moest halen, maar ook dat dat je kinderen moest leren zítten....
als ik zo die foto's bekijken, zitten ze geen van beiden stevig en de houdingen vind ik ook niet echt om over naar huis te schrijven....
dan vraag ik me af: waarom zo een grote pony en zo'n bit erin als het kind niet eens op haar bips kan blijven zitten?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:46

zinaaa schreef:
ik denk dat je uit deze pony veel meer uit kan halen dan hoe het er nu uit ziet. Natuurlijk is het leuk om je kids op een pony te zetten en een beetje kunnen rondhobbelen, maar neem dan een simpel shetlandertje op het niveau van je kinderen, en geen arabierxnew forest. dus mijn tip is; of je zet er iemand anders op en je haalt eruit wat erin zit. Of je gaat met je kinderen + de pony's op les. denk dat ze daar veel meer aan hebben dan dit. Knipoog

Jeemig, jij hebt echt het topic niet gelezen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:56

Ben ik dan de enige die de foto's niet wereldschokkend vind? Ja, de eerste paar foto's zien er vreselijk uit, maar dat vond de TS blijkbaar zelf ook en nog tijdens diezelfde les is het bit eruit gegaan.
Ik vind het er verder prima uitzien. Ja

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:59

sokje87 schreef:
Ben ik dan de enige die de foto's niet wereldschokkend vind? Ja, de eerste paar foto's zien er vreselijk uit, maar dat vond de TS blijkbaar zelf ook en nog tijdens diezelfde les is het bit eruit gegaan.
Ik vind het er verder prima uitzien. Ja

hier ga ik in mee,
denk dat meer paarden zo kunnen reageren als ze voor het eerst een anders bit in krijgen?
en het werkte niet dus is het eruit gehaald, dat is toch juist goed,
de bedoeling dat het voor rem moest zijn is miss verkeerd, maar het heeft niet lang geduurd voordat ze daar achter waren,

vind dat de meiden voor hun leeftijd super kunnen rijden, en vind het raar dat mensen zeggen koop dan makkelijker paardje, maar ook makkerlijkere paardjes kunnen in de galop er buiten uitnaaien om het maar ff grof te zeggen,

maar super !

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:21

Ik vind het nou ook niet echt schokkend ofzo. Ja de eerste paar, maar daarna zijn de teugels in een boogje!

Misschien is het een idee om de 'one rein stop' aan te leren, zodat de pony, mocht die er weer vandoor gaan, op de rem kan worden gezet zonder hard te moeten trekken of omgetrokken te moeten worden.
Werkt bij de mijne prima, beter dan een martingaal! En die wil er ook nog wel eens vandoor schieten.

Verder vind ik het goed dat je hebt besloten dat deze bitjes er niet meer ingaan! Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:25

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:58

heb 't hele topic gelezen,
de meeste dingen zijn wel gezegd, en heb ook zelf ook al gelezen dat de TS er zelf ook wel over neged8 heeft en dat dr dochtertje gezegd heeft van: "nee mam liever niet"
soms is lezen dan je neus langer is idd wel moeilijk voor sommige,
verder vind ik 't dr wel goed uit zien Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:05

ik vind het ook niet vriendelijk.
Mijn dochters rijden gelukkig bitloos en na buiten gewoon een normaal bitje.western rijden kan je ook met gewoon bit hoor
Ben blij dat het mijn pony,s niet zijn.

veel plezier ermee

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:17

Caira schreef:

wat is dat nou weer voor flauwe opmerking,
deze meiden kunnen ook rijden, alleen het bit was gewoon geen succes,
en dat weten ze nu..

en aan de fotos te zien kunnen die meiden net zo als dat meisje rijden, dus vind het net alsof zei het wel kan en deze meiden niet,
nou neej met bit was moment opname, en geeft idd niet fijn beeld maar dat zagen hun ook vandaar dat het bit er ook uit is gegaan.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:17

Omg 5 pagina´s vol alleen over de bitten..! De ts zegt toch dat ze het even wil uitproberen hoe de pony erop reageert.. Sorry hoor maar zo erg vind ik het er nog niet uit zien.. De pony geeft een reactie omdat dat beestje het niet gewent is om zon bit in te hebben.. En de ts laat toch ook zien dat ze meestal met een side pull in de bak rijden ik snap niet waarom bokt nou elke keer bepaalde pagina´s moet verpesten en wat mij opvalt er zijn mensen tussen die elke keer met een ander meepraten en zelf niet eens een zinnig woord kunnen uitbrengen...

TS.. ik vind dat je leuke meiden hebt.. En ook leuke pony´s hoor.. Ben benieuwd naar meer foto´s en hoop dat het op de buitenritten gaat lukken.. misschien eerst met een lange lijn proberen en dan een keer los. zo opbouwen ofzo.. Naja in iedergeval succes ermee groetjes

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:36

StalNollie schreef:
Caira schreef:

wat is dat nou weer voor flauwe opmerking,
deze meiden kunnen ook rijden, alleen het bit was gewoon geen succes,
en dat weten ze nu..

en aan de fotos te zien kunnen die meiden net zo als dat meisje rijden, dus vind het net alsof zei het wel kan en deze meiden niet,
nou neej met bit was moment opname, en geeft idd niet fijn beeld maar dat zagen hun ook vandaar dat het bit er ook uit is gegaan.

helemaal mee eens, wat een k*topmerking, daarbij vind ik het levensgevaarlijk wat zij daar doen, de veiligheid staat nog altijd voorop, ik heb nog steeds liever een kind met een scherp hoofdstel op straat dan helemaal zonder hoofdstel.
Maar het liefst zie ik ze in de bak zonder scherpe optoming.
Ik snap trouwens echt niet wat een kind met paard op straat moet Verward
even op een rustig zandweggetje of in het bos met begeleider naast, ja, maar anders vind ik het onverantwoord

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:42

Waarom een k*topmerking? Ik laat een alternatief zien? Dit noem je levensgevaarlijk: maar je stuurt wel een kind naar buiten met een praktisch onbestuurbare pony, denk je nou werkelijk dat een klein stalen voorwerp gaat helpen tegen 400 kilo pony? Niet het bit is het probleem, de omgang met de pony is het probleem. Dit filmpje laat een heel andere vertrouwensband met het paard zien, tel daarbij een ruiter die WEL de juiste commando's met haar lichaam geeft dan vind ik dit een veel beter plaatje vormen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:46

yorin schreef:
Omg 5 pagina´s vol alleen over de bitten..! De ts zegt toch dat ze het even wil uitproberen hoe de pony erop reageert.. Sorry hoor maar zo erg vind ik het er nog niet uit zien.. De pony geeft een reactie omdat dat beestje het niet gewent is om zon bit in te hebben..

Het was misschien verstandiger geweest om de "uitprobeerfoto's" niet te plaatsen dan...

Ik vind de bitloze foto's er wel fijn uitzien (* zei ze diplomatiek Haha! *)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:48

alternatief? je kind optomingsloos de weg opsturen?

daarbij zie ik weinig verschil tussen dit kind en deze kinderen, (op de fotos waar er niet met scherp bit word gereden uiteraard).
Moeder had een scherp bit in gestoken, niet de kinderen. Daarbij zet het andere meisje op deze pony met dit bit en het plaatje ziet er misschien net hetzelfde uit.
Het probleem is het bit, niet de kinderen...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:52

yorin schreef:
Omg 5 pagina´s vol alleen over de bitten..! De ts zegt toch dat ze het even wil uitproberen hoe de pony erop reageert.. Sorry hoor maar zo erg vind ik het er nog niet uit zien.. De pony geeft een reactie omdat dat beestje het niet gewent is om zon bit in te hebben..

dat bedoel ik ook, ik zie de kinderen niet eens hard trekken hoor, pony vind het bit gewoon heel naar, dat is duidelijk!
Ik vind de kinderen toppie OK dan! rijden, alleen dat enge bit moet eruit, thats all

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:54

tja, ik schrok wel heel erg toen ik deze foto's zag hoor.
teneerste ziet het er zeer dier onvriendelijk uit!
bovendien worden ze nog verkeerd gebruikt ook en als je pony te hard gaat buiten en je kunt hem niet houden, moet je ze beter leren rijden!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:56

Afbeelding

Dit vind ik helemaal fout!!!! Vind je het gek dat die pony het er niet mee eens is, er hangt een stang in zijn mond en er zit een klein mesje op die aan de teugels trekt, ik vind dit erg zielig!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:58

nou dat geweldige trekken valt ook wel mee, maar door het gebrek aan kinketting wordt het er niet vriendelijker op.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:59

@ Ryanne_ :

Dit was dus om uit te proberen Lachen
En dus rijd ze er niet meer mee .

Vind de kids leuk rijden !
En dat je een foutje hebt gemaakt TJA dat doet IEDEREEN weleens Lachen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:01

sorry maar het ziet er niet uit, dit vind ik dus echt zielig. Ik weet niet of je wel eens dat topic hebt gelezen over wat een bit veroorzaakt? De minste druk kan een paard al pijn doen, nee dan leg jij er zo'n bit in en gaat dat kind ff lekker lopen rukken in die mond. Sorry maar ik vind het schandalig, toont wel lef dat je dit durft te plaatsen. Ik denk trouwens dat die kinderen hier niets aan kunnen doen. Hun zit is goed voor hun leeftijd, en ze rijden ook netjes. Dat kind doet gewoon wat jij haar vraagt, en jij legt dat bit er in. Knipoog

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:05

Nou gelukkig heeft TS er zelf ook van geleerd (ze heeft zelf al gemerkt dat het niet werkt) en kunnen die kinderen verder best leuk rijden!
TS: Ik vind het leuk om te zien hoe je kinderen rijden, en hoop dat je zelf de goede oplossing vind die voor kinderen en pony's vriendelijk is!
Ik zie hier geen grote drama's hoor, maar een mislukte poging om een probleem op te lossen. Kan gebeuren, en nu probeert ze het anders.
Is alleen maar goed toch? Zo blijven we allemaal leren!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:09

Een pelham vind ik geen kinderspeelgoed, maar ik lees dat je daar nu ook uit bent Lachen

Foto's in je profiel vind ik dan wel weer super Ja

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:12

Hoop dat de TS de volgende keer beter nadenkt voordat ze dit soort ongunstige foto's op bokt
zet. Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:13

nightlover schreef:
@ Ryanne_ :

Dit was dus om uit te proberen Lachen
En dus rijd ze er niet meer mee .

Vind de kids leuk rijden !
En dat je een foutje hebt gemaakt TJA dat doet IEDEREEN weleens Lachen

Dit is geen foutje... dit is hartstikke bewust... ze heeft heus niet gedacht... O oliebol ik heb het verkeerde bit erin gehangen.... het ziet er inderdaad niet helemaal vriendelijk uit....zou eerst even bitloos proberen of met een heel zacht bitje...
succes verder