Drukke Wisky @ Dressuur work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Drukke Wisky @ Dressuur work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:18

ik ken dit type pony en het zijn nou eenmaal hittepetitjes. ik vind zelf dat je het goed oplost, je blijft zo te zien rustig en hebt echt een nette houding hierbij Ja
Vorige zomer ben ik ook heel lang met een Welsh pony bezig geweest die zich ontzettend kon opkroppen en stappen met mij? dat wilde ze niet eens Nagelbijten / Gniffelen
Denk als ik de pony op de foto's zie dat die welsh die ik reed en jouw pony precies hetzelfde zijn.
Op zich zijn bepaalde tips zoals laat maar lang doorgalloperen en dan nog 6 rondjes extra voor "reguliere" paarden een goede optie,maar ik denk dat deze pony gewoon doorgaat en zelfs het zo lang van volhouden dat het gevaarlijk wordt voor de gezondheid van de pony ( lopen tot ze neervallen)

Probeer eens om veel bezig te gaan met stelling links en rechts vragen, veel schijnovergangen en vooral.. hals laten strekken ( stap, draf en galop).
dit zorgt al voor zoveel meer rust voor jezelf en de pony, en dan leer je jezelf teugels te geven en de pony leert hierop te reageren ipv zich op te kroppen.

succes Haha!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 14:03

Lowara schreef:
ik ken dit type pony en het zijn nou eenmaal hittepetitjes. ik vind zelf dat je het goed oplost, je blijft zo te zien rustig en hebt echt een nette houding hierbij Ja
Vorige zomer ben ik ook heel lang met een Welsh pony bezig geweest die zich ontzettend kon opkroppen en stappen met mij? dat wilde ze niet eens Nagelbijten / Gniffelen
Denk als ik de pony op de foto's zie dat die welsh die ik reed en jouw pony precies hetzelfde zijn.
Op zich zijn bepaalde tips zoals laat maar lang doorgalloperen en dan nog 6 rondjes extra voor "reguliere" paarden een goede optie,maar ik denk dat deze pony gewoon doorgaat en zelfs het zo lang van volhouden dat het gevaarlijk wordt voor de gezondheid van de pony ( lopen tot ze neervallen)

Probeer eens om veel bezig te gaan met stelling links en rechts vragen, veel schijnovergangen en vooral.. hals laten strekken ( stap, draf en galop).
dit zorgt al voor zoveel meer rust voor jezelf en de pony, en dan leer je jezelf teugels te geven en de pony leert hierop te reageren ipv zich op te kroppen.

succes Haha!

Dankje!
Hier heb ik wat aan! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:06

Hoi, wat heeft dat beest een super achterbeen gebruik, net een elastiekje! Wees er zuinig op, jullie stralen beide, succes! Knipoog

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 14:11

detour schreef:
Hoi, wat heeft dat beest een super achterbeen gebruik, net een elastiekje! Wees er zuinig op, jullie stralen beide, succes! Knipoog

Haha!
Dankje Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:19

WiskyBokjes schreef:
Lowara schreef:

succes Haha!

Dankje!
Hier heb ik wat aan! Haha!

Mensen die je geen gelijk geven daar heb je niks aan maaaaar mensen die je gelijk heben daar heb je wat aan! Niet dat ik zeg dat bovenstaand antwoord niet zinvol is, maar neem ook eens dingen aan waar je het in eerste instantie misschien niet mee eens bent. Plaats anders geen foto's dat is ook een optie.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:04

manon88: beetje rustig aan hoor.. je heb niet altijd gelijk Knipoog
in deze situatie niet in ieder geval..
wisky is er 1 die blijft gaan totdat ze 'dood' op de grond ligt bij wijze van spreken.. ik denk ook niet dat het de oplossing is om wisky 'dood' te laten lopen.
ik heb zelf ooken druk paard gehad en heb het 1 keer geprobeerd om haar rustiger te krijgen door haar uit te laten rennen, maar die van mij bleef gaan hoor.. dus had nog niks bereikt Clown
bij deze pony zal het dus ook niet werken... Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:07

En omdat je het één keer probeert en het werkt niet zeg je maar meteen dat het niet werkt? Volgens mij moet je toch iets beter lezen. Met de buitenteugel flink in z'n smoel trekken werkt zo te zien ook niet.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:18

met de buitenteugel in z'n smoel trekken zie ik nergens staan hoor Verward misschien moet je zelf even wat beter lezen Knipoog
neem van mij maar aan dat ik weet waar ik me bezg ben en dat ik weet waar ik het over heb.. heb misschien wel meer ervaring met drukke paarden als jou Knipoog

jij bent van mening dat het goed is om een paard helemaal kapot te laten lopen.. dat is heel fijn dat je dat goed vind, maar je kan ook even kijken naar hoe een paard ergens op reageerd. zoals jij waarschijnlijk ook zult weten is dat ieder paard verschillend reageerd en dus niet alle methodes bij bepaalde 'problemen' hetzelfde zijn Knipoog Clown
ieder zijn eigen mening.. maar ga a.u.b niet hier over door in dit topic, als je verder de discussie aan wilt gaan dan liever via pb... Knipoog
*zucht*

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:35

Je ziet nergens staan dat ik het goed vind om een paard zich kapot te laten lopen, dat jij dat ervan maakt zegt meer over jou dan over mij. Ik zou niet weten waarom dit via pb moet aangezien ik gewoon fatsoenlijk reageer. Heb geen zin in kinderachtig, achterbaks heen en weer getyp via pb.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:49

Manon88 schreef:
Je moet haar zo lang door laten galopperen tot ze het NIET meer leuk vind en dan nog drie rondjes. Dan hou jij de controle.

dat zei jij Knipoog
in mijn ogen vind een paard het dus niet leuk meer als hij/zij moe is.
als je dat bij deze pony zou doen duurt dat denk ik redelijk lang, omdat deze pony blijft gaan, en dus als gevolg dat wisky na meer als een half uur rondjes rennen helemaal bek af is. jij zou ze daarna (een paard wat dus bek af is, omdat ze blijft gaan) dus nog langer laten rond rennen in galop. en niet ik Knipoog

dus het zegt niks over mij.. Koe

sommige paarden geven het idd na een rondje of 3 op om te rennen, maar niet alle paarden zijn zo en nogmaals deze oplossing is niet DE oplossing voor wisky. dat is heel simpel.

dan kan je nog zeggen wat je wilt.. dit is hem gewoon simpelweg niet en zal ook niet gaan gebeuren Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:54

Sorry meid, maar je moet dingen eens wat objectiever lezen. Ik heb niet gezegd dat ze haar paard zich dood moet laten galopperen. De meeste paarden stoppen wel eerder dan ze bek af zijn. Ik ben blij dat jullie beiden het zo fantastisch weten. Beetje jammer alleen dat het 'resultaat' daarvan al verschillende keren absoluut niet op de foto's te zien was.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:56

Hoiii een leuke pony heb jij Lachen
En zie dat je in cuijck woont Lachen daar woon ik dicht bij
De handige tips zijn al gegeven, dusja dat is wel fijn om aan te werken denk ik ofniet Knipoog

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:19

Manon88 schreef:
Sorry meid, maar je moet dingen eens wat objectiever lezen. Ik heb niet gezegd dat ze haar paard zich dood moet laten galopperen. De meeste paarden stoppen wel eerder dan ze bek af zijn. Ik ben blij dat jullie beiden het zo fantastisch weten. Beetje jammer alleen dat het 'resultaat' daarvan al verschillende keren absoluut niet op de foto's te zien was.

het is gewoon een kwestie van conclusie's trekken van de opmerkingen die gemaakt zijn hoor, net zoals jij conclusie's trekt over mijn opmerkingen Knipoog
gelukkig zijn de meningen verdeeld in deze wereld Nagelbijten / Gniffelen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:25

Wiskyy Lovers
Vind het er goed uit zien zeg!! Je gaat steeds meer vooruit!! Ga zo door meissie!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:29

Marije!
Ziet er goed uit meid! Jullie zijn een leuk koppel!
Succes nog samen en succes met je beslissing! Lachen

Manon, je hebt je tips en commentaar gegeven, Marije mag zelf bepalen of ze hier iets mee gaat doen.
Nu weet ze jou mening wel hoor, je hoeft er niet zo op door te draven en het 10x te herhalen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:34

Dat komt omdat mensen erop ingaan en vervolgens mijn opmerkingen verkeerd interpreteren. Daar mag ik nog steeds iets van zeggen en het nader uitleggen.. gelukkig.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:44

Misschien je sporen afdoen? Pling Als hij zo super voorwaarts is als jij beschrijft heb je ze vast niet nodig, dan prik je ´m ook niet een keer per ongeluk ofzo. leuke pony en heel veel succes ermee Knipoog

idske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:00

Ik vind het een stoer ponietje! En jullie rijden heel leuk zo!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:06

Zullen we het ontopic houden Manon88 en eertjuh22?? Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:08

Leuke pony hoor! Kan me voorstellen dat het niet werkt om hem door te laten rennen, herken het probleem bij mijn paard en die loopt/rent net zolang door tot ze dood neervalt.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:16

Ziet er super leuk uit!!
Op al het andere commentaar wil ik er nog 1 ding bij toe voegen (commentaar wat ik zelf ook erg vaak krijg) en dat is dat je de wijde wereld in moet kijken en niet naar beneden!!
En ik moet daar zelf ook goed op letten.. dus weet ook wel waarom je het doet hoor! Knipoog

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:25

Amandie schreef:
Hoiii een leuke pony heb jij Lachen
En zie dat je in cuijck woont Lachen daar woon ik dicht bij
De handige tips zijn al gegeven, dusja dat is wel fijn om aan te werken denk ik ofniet Knipoog

Dankje Clown Jaja ik woon over de maas Pling

HouVanUtopia schreef:
Wiskyy Lovers
Vind het er goed uit zien zeg!! Je gaat steeds meer vooruit!! Ga zo door meissie!

Dankje Dees Lovers

Evaaa_ schreef:
Marije!
Ziet er goed uit meid! Jullie zijn een leuk koppel!
Succes nog samen en succes met je beslissing! Lachen

Manon, je hebt je tips en commentaar gegeven, Marije mag zelf bepalen of ze hier iets mee gaat doen.
Nu weet ze jou mening wel hoor, je hoeft er niet zo op door te draven en het 10x te herhalen!

Dankje Tong uitsteken
Pff word moeilijk Scheve mond

levine schreef:
Misschien je sporen afdoen? Pling Als hij zo super voorwaarts is als jij beschrijft heb je ze vast niet nodig, dan prik je ´m ook niet een keer per ongeluk ofzo. leuke pony en heel veel succes ermee Knipoog

Nou normaal is ze niet zo druk Tong uitsteken Die heb ik dus om voor meer reactie, had achteraf wel af kunnen doen Tong uitsteken Maar zoals vandaag had ik ze wel nodig Knipoog

idske schreef:
Ik vind het een stoer ponietje! En jullie rijden heel leuk zo!

Dankje Lachen

romatjuh schreef:
Leuke pony hoor! Kan me voorstellen dat het niet werkt om hem door te laten rennen, herken het probleem bij mijn paard en die loopt/rent net zolang door tot ze dood neervalt.

Dankje Clown
Het is een geval apart

MoonLight01 schreef:
Ziet er super leuk uit!!
Op al het andere commentaar wil ik er nog 1 ding bij toe voegen (commentaar wat ik zelf ook erg vaak krijg) en dat is dat je de wijde wereld in moet kijken en niet naar beneden!!
En ik moet daar zelf ook goed op letten.. dus weet ook wel waarom je het doet hoor! Knipoog

Ja maar mijn pony is leuker Vork
Nouja ik kijk meer naar of ze goed loopt Clown

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:27

wat een leuk paardje Haha! verder vind ik het er mooi uitzien

Love_Giorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:28

Ik vind het er goed uit zien.
Misschien moet je wat meer geven met je handen en met iets langere teugels rijden dat je pony zich meer kan ontspannen en niet druk wordt. maar natuurlijk wel met nog contact op teugels hé.
zo kan je je pony ook nog laag gereden krijgen.
veel succes nog samen!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:40

anne_joy schreef:
wat een leuk paardje Haha! verder vind ik het er mooi uitzien

Dankje Clown

Love_Giorno schreef:
Ik vind het er goed uit zien.
Misschien moet je wat meer geven met je handen en met iets langere teugels rijden dat je pony zich meer kan ontspannen en niet druk wordt. maar natuurlijk wel met nog contact op teugels hé.
zo kan je je pony ook nog laag gereden krijgen.
veel succes nog samen!

Nou kijk, als ik dat doe dan gaat ze nog onder me uit Nagelbijten / Gniffelen Maar zal het eens proberen en kijken of ik ander maniertje kan vinden Clown